Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: علائم اوليه بيماري سفيدک داخلي انگور در برخي از تاکستان هاي اين استان هفته جاري در سطح 80 هکتار مشاهده شده است.

محمد رضايي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا و با نگراني از تاکستان هاي رها شده در اين استان اظهار کرد: تاکداران به محض مشاهده اين بيماري، بلافاصله مبارزه شيميايي را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در مناطقي که باغ هاي انگور دچار سرمازدگي شده اند اگر بيماري شيوع پيدا کند کشاورزان براي مبارزه با بيماري سفيدک داخلي انگور رغبتي نخواهند داشت که اين امر نگران کننده است.
به گزارش ايرنا در سال 95 آفت سفيدک داخلي به 40 درصد تاکستان هاي خراسان شمالي خسارت وارد کرد که اين ميزان خسارت 810 ميليارد ريال برآورد شد.
در خراسان شمالي بيش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از اين ميزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بيش از 180 هزار تن انواع انگور توليد مي شود.
رضايي با بيان اينکه مبارزه با بيماري سفيدک داخلي انگور بايد قبل از گل دهي انجام شود گفت: تاکنون اين علائم در دو روستاي سريوان و آقا نبي بجنورد مشاهده و مبارزه با آن در حال انجام است.
رضايي افزود: هم اکنون پيگير اين موضوع هستيم تا با مشاهده هرگونه سفيدک داخلي انگور در تاکستان ها مبارزه با آن صورت گيرد تا تاکستان ها دچار خسارت نشوند.
65 درصد توليدات بخش باغي در خراسان شمالي مربوط به انگور است که از 240 هزار تن انواع محصول باغي، 185هزار تن شامل انگور است.
خراسان شمالي 344 هزار هکتار عرصه کشاورزي دارد که سالانه بيش از دو ميليون و 500 تن انواع محصول کشاورزي زراعي و باغي و همچنين دامي توليد مي شود.
7186/3007/6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چه زمانی برای رفع کمبود آهن باید مکمل مصرف کنیم؟ (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم) سکته قلبی و نشانه‌های آن (فیلم)

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی + فیلم
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی