Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریکیاویک، پایتخت ایسلند ( همسایه انگلستان، نروژ و گرینلند) شما را با پاهای خودتان به خانه های ساحلی رنگ شده جالب و پر جنب و جوش می کشاند. به یکی از بوتیک های به روز خود می برد و هر بار تاریخ وایکینگ کشور خود را به شما یادآوری می کند. رکیاویک 215000 نفری، آرام، محزون، تاریخی و هنری است. سرزمین آتش و یخ به طور طبیعی خیره کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مهم نیست که در حال قدم زدن در خیابان های جذاب باشید یا در حال لذت بردن از یک گشت و گذار باشید و یا در یکی از 17 استخر حرارتی شهر در حال استراحت باشید. در هر صورت پس زمینه عکستان بسیار فوق العاده و به یاد ماندنی خواهد بود. بهترین منظره ریکیاویک از بالای برج کلیسای هالگریمکسرکیا (Hallgrímskirkja) در قلب شهر دیده می شود. ریکیاویک کعبه معماری خیره کننده و عناصر فرهنگی است. شما در این شهر ریشه های عمیق تاریخ وایکینگ در هم آمیخته با انرژی معاصر خلاقیت مدرن را حس خواهید کرد. در حالی که در خود شهر کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد، سفر یک روزه به نقاط دیدنی فراوان آن مانند تالاب آبی و آبشارهای طبیعی در حومه شهر، بسیار آسان است. مهم نیست تصمیم بگیرید چطور وقت خود را در ریکیاویک صرف کنید، استخرهای آبگرم عمومی و نورهای شفق شمالی تنها بخشی از منظره ای است که می بینید. بنابراین اگر وقت دارید بنشینید و اطراف خود را تماشا کنید. ما در این مطلب شما را با دیدنی های ریکیاویک و جاذبه های گردشگری ریکیاویک آشنا خواهیم کرد.

1.کلیسای هالگریمسکرکیا

برجسته ترین ویژگی ریکیاویک کلیسای هالگریمسکرکیا در مرکز ریکیاویک است. از آن جایی که این بنا تقریبا از تمام نقاط ریکیاویک قابل مشاهده است، یافتن مسیر به سوی آن بسیار آسان است و باید یکی از اولین توقف های شما باشد. این بنای ملی هم از خارج و هم از داخل خیره کننده و به یاد ماندنی است. این بنا به عنوان ادای احترام به شاعر ایسلندی، هالگریمور پتورسون ساخته شد. لوله 25 تنی با شکوه درون کلیسا یکی از ویژگی های قابل توجه آن است. ساخت و ساز در کلیسای هالگریمسکرکیا بیش از 40 سال طول کشید و به نماد ریکیاویک تبدیل شد. بعد از این که سالن اصلی کلیسا را کشف کردید، از فروشگاه هدیه یک توکن بخرید و با آسانسور تقریبا 74 متر به بالا بروید. این بهترین منظره شهر است. ما در اینجا به شرح دیدنی های ریکیاویک و جاذبه های گردشگری ریکیاویک خواهیم پرداخت.

 2.تور تماشای نهنگ

 ایسلند توسط اقیانوس احاطه شده است و فرصت های زیادی برای تماشای نهنگ ها در ریکیاویک ارائه می کند که از دیدنی های ریکیاویک و جاذبه های گردشگری ریکیاویک است، گشت و گذارهای تفریحی، دیدار نزدیک با نهنگ های کوهان دار و مینک هم ارائه می دهند. در این تورها احتمالا سایر حیوانات مانند دلفین ها را هم خواهید دید. شرکت های گردشگری متعددی از جمله الدینگ (Elding)، اسپشیال تورز (Special Tours ) و نهنگ سافاری (Whale Safari)  تورهای منظمی به خارج از بندر قدیمی برگزار می کنند. بسته به این که در چه زمانی از سال به این جا سفر می کنید تورهای ویژه ای در دسترس خواهند بود مانند تورهای ماه های ژوئن و آگوست با سفرهایی که از نیمه شب شروع می شوند.

3. مرکز شهر ریکیاویک

در طول سفر خود به ریکیاویک برای کاوش در مرکز شهر برنامه ریزی کنید. این جا مانند هیچ یک از مرکز شهرهایی که تا به حال تجربه کرده اید، نیست. به جای فروشگاه های سوغات محلی، بوتیک های مستقلی را می بینید که اقلام منحصر به فرد، مانند لباس پشم ایرلند و سفال سنگ های آتشفشانی می فروشند. برای لذت از فروشگاه ها و صرف غذاهای سنتی خوشمزه وقت بگذارید. اجازه دهید قدم هایتان شما را به گردشگاه اسکله ببرد تا نسیم اقیانوس را احساس کنید و هنر و معماری زیبای شهر را مشاهده کنید. در اواخر بعد از ظهر در نزدیکی مجسمه صخره ای سولفار (Solfar) می توانید از یکی از باشکوه ترین غروب های آفتاب ایسلند لذت ببرید. اگر می خواهید در نزدیکی جاذبه های گردشگری شهر اقامت داشته باشید، هتل لوتوس (Hotel Lotus) به فاصله کمی پیاده روی از بسیاری از مناظر و مسیرهای اتوبوس قرار دارد. این مطلب برای درک بهتر جاذبه های گردشگری ریکیاویک و دیدنی های ریکیاویک است.

4.هارپا

حتی اگر در یک کنسرت در تالار کنسرت هارپا (Harpa) شرکت نکرده باشید، از تجربه یکی از بهترین نمادهای ریکیاویک لذت خواهید برد. معماری هنری منحصر به فرد این بنا برنده جوایز بین المللی شده است. ظاهر لانه زنبوری آن در نور روز چشم نواز است و در شب با تغییر رنگ پنجره ها به رنگین کمانی از رنگ ها، محسور کننده می شود. در داخل این بنا دو رستوران غذای معتبر ایسلندی وجود دارد و  یک فروشگاه هدیه کوچک هدایای منحصر به فردی از بسیاری از هنرمندان محلی را به فروش می رساند. اگر می توانید به یک کنسرت در هارپا (Harpa) بروید، برای زمان اضافی قبل یا بعد از آن برای لذت بردن از شام و پیاده روی در کنار آب هم برنامه ریزی کنید. این مقاله برای فهم بیشتر از جاذبه های گردشگری ریکیاویک و دیدنی های ریکیاویک است.

5.استخرهای آبگرم

یکی از فعالیت های فوق العاده برای قرار دادن در فهرست کارهایی که باید در ریکیاویک انجام دهید، ریلکس کردن در استخرهای آبگرم است. 17 استخر واقع شده در اطراف شهر با آب طبیعی زمین گرمایی ایسلند پر شده اند. استخرهای آبگرم محل اجتماعات ریکیاویک هستند که برای ذهن و روح درمان طبیعی فراهم می کنند. این استخرهای جمعی بخش مهمی از فرهنگ ایسلندی و راهی برای غوطه ور شدن شما در آداب و رسوم کشور هستند. البته نیازی به ذکر ویژگی های شفابخش این استخرها نیست. اگر وقت دارید، برای تجربه استخر آبگرم نهایی، یک سفر یک روزه به تالاب آبی داشته باشید. این بخش از دیدنی های ریکیاویک است.

6.نمایشگاه زیستگاه ریکیاویک

یکی از بهترین روش های تطبیق خود با فرهنگ ایسلندی، بازدید از موزه نمایشگاه زیستگاه است. این موزه توسط موزه شهر ریکیاویک اداره می شود، اما در یک ساختمان جداگانه واقع شده و بازدید از آن به دو ساعت زمان نیاز دارد. تورهای هدایت شده در دسترس هستند، اما طرح موزه امکان این که خود به تنهایی بتوانید در آن کاوش کنید را هم مهیا کرده است. از طریق مصنوعات باستانی حفاظت شده در مورد زیستگاه اولین وایکینگ ها در ریکیاویک اطلاعات کسب کنید. صفحه نمایش های تعاملی دیجیتال شما را به چندین قرن پیش می برند تا حیات ایسلندی اولیه را تجربه کنید و به شما درک جدیدی از تاثیرات وایکینگ که در سراسر شهر مشاهده می کنید می دهد. این موضوع درباره دیدنی های ریکیاویک است.

7. سفر یک روزه به کوه اسجا ریکیاویک

حضور پرشکوه کوه اسجا (Mount Esja) در فاصله کمی از ریکاویویک یکی از بهترین سفرهای یک روزه ای را ایجاد می کند که می توانید در طول سفر خود داشته باشید. با پیاده روی در یکی از مسیرهای اصلی در اطراف کوه از هوای تازه ایسلند لذت ببرید. هر مسیر تا بالای کوه توسط علائم نشان دهنده سطح دشواری مشخص شده است. کوه اسجا هم برای پیاده روی های گاه به گاه و هم برای سفرهای یک روزه افراطی مناسب است. شما می توانید تا بالای این کوه به ارتفاع 914 متری پیاده روی کنید و کتاب مهمان را امضا کنید یا از متداول ترین توقفگاه به نام استین (Steinn) که تنها کمی از قله فاصله دارد، برگردید. توجه داشته باشید که مسیر فراتر از استین نسبتا دشوار است بنابراین فقط کوه نوردان و مسافرین با تجربه باید دست به این کار بزنند.

8.موزه پرلان عجایب طبیعی ایسلندی ریکیاویک

موزه پرلان (Perlan Museum) شگفتی های طبیعی ایسلندی یک ساختمان زیبا با نمایشگاه های جدید و پیشرفته است که بر روی بسیاری از شگفتی های طبیعی کشور تمرکز دارد. یکی از مهم ترین این نمایشگاه ها، یک غار یخی تکراری است که می توانید در دمای منفی 14 درجه فارنهایت در آن به کاوش بپردازید. این نمایشگاه یخچال های طبیعی تاریخچه یخچال های طبیعی در ایسلند را بررسی و به چشم انداز آینده این شگفتی های طبیعی می پردازد. در سال 2018  یک نمایشگاه افلاک نما با یک تجربه فریبنده زیر گنبد صوتی و تصویری بازگشایی می شود که شما را در داخل شگفتی های آسمان ایسلند قرار می دهد. هنگامی که از پرلان دیدن می کنید، برای یک دیدگاه پانورامای 360 درجه ای از ریکیاویک سری به عرشه مشاهده بزنید. پرلان بعد از بازسازی همراه با برخی از نمایش هایش در تابستان سال 2017 بازگشایی شد.

9.منطقه بندر قدیمی ریکیاویک

قدم زدن در منطقه بندر قدیمی ریکیاویک به شما یک حس واقعی فرهنگ ایسلندی می دهد. این بخش از شهر دارای برخی از بهترین مناظر خلیج و کوه اسجا است و همچنین نقطه خروج برای تورهای تماشای نهنگ و سفرهای مرغان دریایی و پنگوئن ها از این جا است. بسیاری از ساختمان های رنگارنگ پر جنب و جوش در ناحیه بندر قدیم بازسازی شده اند و به فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها تبدیل شده اند. برخورد نفوذ تاریخی اسکاندیناوی (Scandinavian) و شعله ور شدن شیک و مدرن، در بندر قدیمی یک انرژی فوق العاده به وجود آورده است.

10.موزه فضای باز آربائر ریکیاویک

موزه فضای باز آربائر (Arbaer Open Air Museum) یک دهکده کوچک با بیش از 20 خانه تاریخی ایسلندی برای اکتشاف است. در منطقه قدم بزنید تا ببینید که خانه های روستایی چطور در طول سال ها ساخته می شدند و یک نگاه اجمالی به زندگی واقعی ایسلندی بیاندازید. این یک روش تعاملی برای یادگیری در مورد تاریخ منحصر به فرد ایسلند از طریق این روستا و مزرعه بازسازی شده است. بعد از کاوش در نمایشگاه ها، در خانه دیلون (Dillon's House) توقف کنید و یک فنجان قهوه بنوشید و از منظره اطراف لذت ببرید.

11. جزیره ویدی

 مقاومت در برابر جذابیت جزیره ویدی (Videy Island) تقریبا بسیار دشوار است. خوشبختانه شما می توانید این جزیره را ببینید و از منظره دیدنی شبه جزیره اسنائفلنس (Snaefellsnes) و منطقه اصلی لذت ببرید. این جزیره بسیار مهم است زیرا یکی از اولین مناطق واقع شده در ایسلند بود. عناصر طبیعی، از حیات وحش گرفته تا پوشش گیاهی، همگی فراوانند و این منطقه را به مکان مورد علاقه عکاسان، هنرمندان و کسانی که به دنبال جذب زیبایی طبیعی صلح آمیز ایسلند هستند تبدیل کرده است. مسیرهایی برای افراد پیاده و همچنین دوچرخه سواران تعبیه شده است. نقطه عطف در طول سفر شما به جزیره ویدنی تصور آثار هنری برج صلح  (Imagine Peace Tower ) توسط یوکو آنو (Yoko Ono) است.

12.آبشار بروارفوس

برای تجربه یکی از نفسگیرترین آبشارهای ایسلند مجبور نیستید راه دوری بروید. آبشار بروارفوس (Bruarfoss) در ریکیاویک آب آبی رنگ طبیعی را به رنگی نمایش می دهد که واقعی به نظر نمی رسد. آبشار کامل مجموعه ای از آبشارهای چشمه های همگرا است. تعجب آور نیست که بروارفوس آبشار محبوب عکاسان باشد. اگر قصد سفر دارید، زمان توقف در آن جا را تا جایی که می توانید کاهش دهید چرا که بسته به شرایط آب و هوایی ممکن است مسیرهای پیاده روی لغزنده و گشت و گذار دشوار شود. برای رفتن به این مکان به یک جفت کفش مناسب و سلامت بدنی نیاز دارید. مطمئن باشید منظره آبشار ارزش کفش اضافی ای که باید در چمدانتان حمل کنید را دارد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم یا بردپیت؟

  جناب حکیم از همان کودکی به دلیل داشتن اعضای بی‌قرار، دائما ازاین شاخه به شاخه می‌پرید و مثل دوست و برادر عزیزمان تارزان، یک‌جا بند نبود. برای همین هم عضوی در صورتش نبود که نشکانده باشد‌. شاید فکر کنید اغراق می‌کنم؛ بله درست فکر می‌کنید! به هرحال ما از همین اغراق‌ها پول درمی‌آوریم. القصه! حکیم که از کودکی زیبا به نوجوانی در هم شکسته تبدیل شده بود، تلاش می‌کرد خودش را با روش‌های سنتی زیبا کند. حتی دست به هنجارشکنی‌هایی هم در زمانه‌ خودش زد؛‌ مثلا ایشان همان حنای مورد استفاده‌ مادرش رابه سرودست‌هایش تاآرنج می‌زد.روی دماغش باذغال،خال بزرگ مشکی می‌گذاشت وطبق بررسی‌های تیم تحقیقاتی نوجوانه، هنوز چرایی این اقدامات روشن نشده است و ما این را هم به مجموعه حماقت‌های جناب حکیم افزودیم. 

حکیم در جست‌وجوی زیبایی۲
بعد از این‌که حکیم متوجه شد با انسان‌های دیگر متفاوت است، این تفاوت در استفاده از قابلیت سفر در زمان بود و نه خدای ‌ناکرده تفاوت در عقل و هوش.(بین خودمان بماند که ایشان از نظر عقلی هم متفاوت بود. بله! کم داشت.) چنین عرض می‌کردم که حکیم بعد از کشف قابلیت سفر در زمان، سری هم به تهران۱۴۰۳زد. اینبار برای چه؟ برای زیباتر شدن.احساس می‌کرد به دلیل این زشتی‌ها زندگی مشترکش در حال فروپاشی است. به هرحال زن حکیم بودن تبعات خودش راداشت. شما فکرش را بکن چقدر سخت است که هر که از راه می‌رسد، می‌پرسد: واقعا؟ زن اون حکیم شدی؟ و بعد چهره‌اش را جوری درهم بکشد که انگار با نسخه‌ زشت سمندون مزدوج شده است. هرچند به نظر من، ایراد حکیم نه در ظاهرش که در باطنش بود. شاید بگویید نظر من مهم نیست ( بله! نظر من اصلا مهم نیست.)راویان می‌گویند حکیم تا پایش را گذاشت به آینده‌،سری به مراکز زیبایی شهلاجون و دوستان زد و با همه‌ تلاش‌هایش نتوانست آنهاراقانع کندکه چند کار زیبایی_آرایشی فشرده انجام دهند.پس سراغ دکتر زیبایی رفت ودر اولین اقدام وقت جراحی دماغ گرفت تا آن را تبدیل به بینی کند.همچنین او تاکید کرد که ازدماغش، فقط سوراخ هایش را می‌خواهد. همچنین چون بعد از عمل دماغ ۴۰ سی‌سی ژل می‌چسبد، به لب وگونه وهرجا که نیاز به برآمدگی داشت، ژل تزریق کرد و آن‌قدر تزریق کرد که نزدیک بود معتاد ژل بشود و پوستش بترکد.وقتی که دیگر پوستش ظرفیت تزریق ژل نداشت ومطمئن شدذخیره‌ ژلی دکتر را تمام کرده است و کاملا زیبا شده(که نشده بود!)به گذشته و زن وزندگی‌اش برگشت اما متاسفانه همسرش در اولین برخورد، گمان کرد جن بوداده دیده است. اوبعد ازکشیدن چند جیغ بلند وفوت کردن دوسه تا صلوات و بسم‌ا... سکته‌ کرد.

حکیم پرو 
حکیم بعد از سکته‌ همسرش از شدت غم وغصه محل را ترک کرد و باز به آینده‌ سفر کرد. اینبار قصدش زیبا شدن نبود چون خیال می‌کرد زیباتر از برد پیت شده است(این‌که برد پیت را از کجا می‌شناخت به خودمان مربوط است) به آینده‌ آمد تا پول در بیاورد. به هرحال امکان نداشت جایی بوی کار انسان‌دوستانه بیاید وشامه‌ اقتصادی حکیم کار نکند. ایشان احساس کرد بُرد در دکتر زیبایی شدن است، پس یک دفتر و دستکی برای خودش راه انداخت و با استخدام یک دکتر قلابی‌تر از خودش، کار را شروع کرد‌. ایشان توانست با خراب کردن یک میلیون و۲۰۰ بینی در ایران،رکورددار مزخرف‌ترین و قالتاق‌ترین دکتر زیبایی را به دست آورد.یک موضوعی که جا نشد در متن قبلی بگوییم، این که جناب حکیم بعد از عمل دماغ و تزریق ژل، یک تتوی حکیم به انگلیسی و فارسی هم روی بدنش انداخت. فارسی‌اش را کف دست راستش حک کرد و انگلیسی‌اش را کف دست چپ. ایشان اعتقاد داشت با زدن دو کف دستش به یکدیگر تبدیل به نسخه‌ حکیم پرو می‌شود. متاسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و عدم توانایی ما در خرید نسخه‌ پرو، ما دسترسی به حکیم پرو نداریم.


دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • حکیم یا بردپیت؟
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • راه رفتن وارونه!
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم