Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: آرزوی دیرینه مردم ساوه برای داشتن بیمارستان دولتی در انتظار تامین اعتبار است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حبیب‌الله رضایی ظهر امروز در نشست با خبرنگارا ن به مناسبت هفته سلامت با اشاره به امتیازات مستقل شدن دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار داشت: دانشکده علوم پرشکی ساوه از زمان مستقل شدن که حدود 5 سال است، توانسته با قرار گرفتن در ردیف بودجه ملی و رشد 400 درصدی به جایگاه واقعی خود برسد و این مهم سبب شد سهم قابل قبولی از بودجه کشور را به خود اختصاص بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ارتباط با پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل این دانشکده به‌ویژه پرستاران تاکنون هیچ گونه معوقه در پرداخت نداشتیم و سعی شده در پایان هرماه پرداخت شود که 3 و نیم میلیارد تومان از ردیف بودجه جاری کشور برای حقوق پرسنل و پرستاران اختصاص یافته و تنها معوقه در کارانه پرستاران بود که ساز و کار خاص خود را دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: پرداخت کارانه‌ها از محل درآمدهای دانشکده است و از آنجایی که با اجرای طرح تحول سلامت درآمد دانشکده کاهش یافته و از طرفی بخش اعظمی از درآمدها به‌سبب تاخیر در پرداخت مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر است، این مسئله سبب شده پرداخت کارانه پرستاران با تاخیر مواجه شود و پرداخت آن از بودجه جاری کشور خلاف مقررات بود.

رضایی با اشاره به اجرای 16 پروژه در حوزه سلامت از محل اعتبارات ملی و استانی در سال 97 گفت: مهم‌ترین پروژه احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مدرس ساوه است که هم‌اکنون با تغییر کاربری زمین جانمایی شده به وسعت چهار هکتار در مجاورت پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی و با عقد قرارداد برای مطالعه و تهیه نقشه به زودی پروسه واگذاری زمین به دانشکده عملیاتی شده و با جذب اعتبارات لازم آرزوی دیرینه مردم ساوه برای برخورداری از یک بیمارستان مجهز و مدرن وابسته به بخش دولتی برآورده می‌شود.

تعهدات خیران در احداث پردیس دانشکده ساوه محقق شد

قائم مقام  مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی ساوه در حوزه اجتماعی هم گفت: حضور فعال خیران در حوزه سلامت را شاهد هستیم ولی این حضور در حوزه آموزش در کشور کم‌رنگ بوده که خوشبختانه این مهم در ساوه اتفاق افتاد، پردیس دانشکده علوم پزشکی با 6 هزار متر زیربنا توسط خیران حوزه سلامت با 50 درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است.

مرتضی صبوحی افزود: پیشرفت 50 درصدی احداث پردیس با مشارکت خیران محقق شده که با تحقق  تعهد 50 درصدی وزارت بهداشت از محل منابع دولتی شاهد تسریع در تکمیل این پروژه می‌شویم.

وی تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی سمن‌ها درحوزه درمان در دست اقدام است که هم‌اکنون 4 سمن در حوزه درمان فعالیت دارند.

 قائم مقام  مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی ساوه در حوزه اجتماعی بیان کرد:کمک‌های مالی حوزه مددکاری بیمارستان مدرس به بیماران بی‌بضاعت در سال گذشته 42 میلیارد تومان بوده، اختصاص 80 میلیارد ریال از سوی خیران برای احداث فضای فیزیکی و تجهیز حوزه سلامت و برخورداری یک‌هزار و 800 نفر از خدمات رایگان کلینیک سیار دندانپزشکی در سال گذشته از جمله اقدامات حوزه اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد