Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انحلال تیم والیبال بانک سرمایه که عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال را کسب کرده بود، بنا به تصمیم فدراسیون والیبال، مقرر شد که تیم نایب قهرمان یعنی خاتم اردکان به عنوان نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند. این تصمیم برای اردکانی‌ها خوشحال کننده بود، تیمی با هزینه کم که توانسته بود در لیگ سی و یکم خود را به عنوان پدیده معرفی کند، حالا فرصت این را داشت که بتواند در میدانی بزرگ‌تر و در نبردی آسیایی خود را محک بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روز‌ها اردکانی‌ها با یک مشکل بزرگ مواجه شده‌اند، مشکلی که از تصمیم «ایگور کولاکوویچ» سرمربی تیم ملی والیبال ایران نشات می‌گیرد. سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال ایران که این روز‌ها هدایت اردو‌های تمرینی تیم ملی را بر عهده دارد، اعلام کرد که اجازه حضور بازیکنان ملی‌پوش اردکان در این تیم را نخواهد داد، زیرا این بازیکنان در اختیار تیم ملی هستند. از طرفی اردکانی‌ها تصمیم داشتند از چند بازیکن ملی‌پوش در ترکیب خود استفاده کنند تا در آسیا نتایج قابل قبولی بگیرند، اما تصمیم کولاکوویچ همه معادلات اردکانی‌ها را بر هم زده است و این تیم امروز نمی‌داند که باید چه تصمیمی اتخاد کند.

در این که کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران اختیار ملی‌پوشان را داشته باشد و درباره حضورشان در تیم‌های باشگاهی و مسابقات باشگاه‌هایشان مختار است، شکی نیست، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که به راستی چرا تیم خاتم اردکان به چشم ِ. نماینده ایران دیده نمی‌شود؟ مگر غیر از این است که این تیم باید از حیثیت والیبال ایران در آسیا دفاع کند؟ عنوان نخست جام باشگاه‌های آسیا چند سال گذشته در اختیار تیم‌های ایرانی بوده است. شاید اگر از تیم خاتم اردکان نماینده فعلی والیبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا» به خوبی حمایت نشود و بازیکنان ملی پوش این تیم نتوانند تیمشان را در این نبرد آسیایی همراهی کنند، اردکانی‌ها توان تکرار قهرمانی و حتی کسب عنوانی شایسته والیبال ایران را نداشته باشند.

مشخص نیست چه دلایلی پشت تصمیم کولاکوویچ مبنی بر عدم حضور بازیکنان اردکان در تیم باشگاه‌شان، وجود دارد، اما به راستی باید دید این تصمیم به صلاح والیبال خواهد بود یا خیر. آیا اگر تیم بانک سرمایه که شرایط مالی بهتری نسبت به اردکان داشت و قرارداد‌های چند صد میلیونی با ملی پوشان بسته بود، در والیبال باقی مانده بود و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بود، کولاکوویچ باز هم می‌توانست تصمیمی اینچنینی اتخاذ کند یا مانند سال قبل همه بازیکنان این تیم را در اختیار باشگاه‌شان قرار می‌داد؟ شاید دیوار ِ. تیم خاتم اردکان کوتاه‌تر از بانک سرمایه باشد و همین موضوع باعث شد این تیم شهرستانی که پدیده لیگ برتر والیبال بود و با کمترین مخارج و تنها با اتکا به غیرت و توانمندی بازیکنانش نایب قهرمانی لیگ شد، پاسوز تصمیمات کادر فنی تیم ملی شود. کولاکوویچ هنوز دلیلی قانع کننده برای این تصمیم خود نگرفته و در آخرین اظهار نظر خود مدعی شده که حتی اجازه حضور «محمد طاهروادی» پاسور ملی پوش تیم خاتم اردکان که یکی از موثرترین مهره‌های این تیم به شمار می‌رود را نیز در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نخواهد داد! یک تیم بدون پاسور اصلی خود قطعا نمی‌تواند نتایج قابل توجهی بگیرد و می‎‌توان به طور قطع به یقین ادعا کرد که کار اردکانی‌ها بدون پاسورشان بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام/

مشکل بزرگ تیم اردکان در جام باشگاه‌های آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون والیبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، سومین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی (کاوا) از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که خود را برای قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا آماده می‌کند به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کند و در نخستین مسابقه خود به مصاف ترکمنستان می رود.

تیم‌های ملی والیبال افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا و ترکمنستان دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در یک گروه به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم جدول برای مقام قهرمانی و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای مدال برنز مسابقات با هم مسابقه می‌دهند.

نشست هماهنگی این مسابقات امروز (دوشنبه دهم اردیبهشت) به صورت آنلاین برگزار شد و از ایران مسعود یزدان‌پناه به عنوان مسئول برگزاری مسابقات، مرتضی افجه‌ای به عنوان مسئول VIS رقابت‌ها، مهدی احمدی آذر سرپرست تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران و محمد شاهمیری مسئول کمیته داوران آسیای مرکزی در آن شرکت کردند.

همچنین محمد لطیف رئیس منطقه آسیای مرکزی، یعقوب رئیس فدراسیون والیبال پاکستان، نالک‌کا از سری لانکا به عنوان دبیر کاوا و نمایندگانی از تیم‌های شرکت کننده در این نشست حضور داشتند که مسایل فنی مطرح و برنامه مسابقات مشخص شد.

این رقابت‌ها در سالن ۱۰ هزار نفری اسلام‌آباد برگزار می‌شود و برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به وقت محلی قرار زیر است:

شنبه ۲۲ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ ایران – ترکمنستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ سری‌لانکا – قرقیزستان

ساعت ۱۸؛ افغانستان – پاکستان

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ قرقیزستان – ترکمنستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ سری‌لانکا – پاکستان

ساعت ۱۸؛ ایران – افغانستان

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ سری‌لانکا – افغانستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ ایران – قرقیزستان

ساعت ۱۸؛ترکمنستان – پاکستان

روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند.

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ ایران – سری‌لانکا

ساعت ۱۵:۳۰؛ افغانستان – ترکمنستان

ساعت ۱۸؛ قرقیزستان – پاکستان

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ افغانستان – قرقیزستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ ترکمنستان – سری‌لانکا

ساعت ۱۸؛ ایران – پاکستان

جمعه ۲۸ اردیبهشت

ساعت ۱۵؛ دیدار رده‌بندی (تیم سوم جدول – تیم چهارم جدول)

ساعت ۱۷:۳۰؛ دیدار فینال (تیم دوم جدول – تیم اول جدول)

کد خبر 6092260 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی