Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:07:04 GMT

پلمب 44 صرافي غير مجاز و دستگيري 37 دلال ارز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۲۱۴۸

پلمب 44 صرافي غير مجاز و دستگيري 37 دلال ارز

خبرگزاري آريا - فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در يک هفته گذشته 44صرافي غيرمجاز پلمب و 37دلال و سوداگر جديد ارز دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا، سردار حسين رحيمي فرمانده انتظامي تهران بزرگ در حاشيه طرح امحاء کالاهاي قاچاق مکشوفه در مقر پليس آگاهي پايتخت در جمع خبرنگاران به اين طرح عظيم اشاره و اظهارداشت: امروز شاهد امحاء يکي از بزرگترين محموله‌هاي کالاي قاچاق هستيم که شامل 70تن مواد آرايشي، بهداشتي و 24تن مواد خوراکي و نوشيدني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح کرد: اين کالاها همه به صورت قاچاق از غرب کشور وارد تهران شده و کالاهاي بهداشتي تماما تاريخ گذشته‌اند؛ حداقل 7سال و حداکثر 11سال از تاريخ مصرف آنها گذشته است.
وي گفت: اين کالاهاي تاريخ مصرف گذشته را با شگرد خاصي مي‌خواستند تاريخش را عوض کنند که با تلاش ماموران پليس آگاهي و پليس مبارزه با قاچاق کالا کشف و ضبط شدند. سردار رحيمي گفت: با راي مقام قضايي و نظر و حضور نماينده وزارت بهداشت، امحاء اين کالاها انجام خواهد شد.
اين مقام ارشد پليس پايتخت به دستگيري 10نفر در اين رابطه اشاره و بيان داشت: ارزش ريالي کالاهاي قاچاق مکشوفه 4.5ميليارد تومان است. وي در خصوص شعار سال که حمايت از کالاي ايراني است و برنامه پليس در خصوص برخورد با کالاي قاچاق اعلام کرد: بررسي‌ها نشان داده که مقصد بسياري از کالاهاي خارجي و قاچاق تهران است؛ بنابراين تدبيرات ويژه‌اي را در پليس مبارزه با قاچاق کالا انجام داده‌ايم و بايد بگويم با اشراف اطلاعاتي در امر مبارزه با کالاي قاچاق اقدام خواهيم کرد.
سردار رحيمي تاکيد کرد: مبارزه با کالاي قاچاق اولويت اوليه و اصلي پليس پايتخت است؛ از يکسو اجراي فرامين مقام معظم رهبري و از سوي ديگر حمايت از توليدکنندگان و کارگران عزيز ايراني است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: کالاهاي ايراني هم کيفيت بهتري دارند و هم مطلوب‌تر هستند، از سوي ديگر قاچاق کالا هم به توليد، اشتغال و هم به اقتصاد کشور ضربه مي‌زند. اين مقام ارشد پليس پايتخت به هماهنگي بين پليس و تعزيرات پرداخت و گفت: هماهنگي خوبي بين اين دو دستگاه برقرار است؛ در بخش ارز نيز تمام قضات تعزيرات در کنار پليس بودند و توانستيم برخورد جدي‌اي در اين زمينه داشته باشيم؛ در بحث قاچاق نيز تصميم داريم برخوردها جدي‌تر شوند.
وي به عملکرد ماموران پليس آگاهي با لباس شخصي و همچنين ماموران انتظامي در نقاط مختلف براي برخورد با سوداگران و دلالان ارز اشاره و تصريح کرد: در يک هفته گذشته بالغ بر 44صرافي غيرمجاز پلمب و 38دلال و سوداگر جديد ارز شناسايي و دستگير شد.
به گزارش فارس، اين مقام در ادامه گفت: پليس با تمام قدرت و تمام توان ماموريت خود را در خصوص بازار ارز اجرا خواهد کرد؛ پيش از اين جلسه‌اي در حضور دکتر سيف داشتيم و اعلام کرديم پليس تمام قد در جهت اجراي تثبيت بازار ارز و برخورد با دلالان حضور خواهد داشت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار "علی محمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از اطلاع از دپو و نگهداری مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر تبریز، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی، در بازرسی از انبار شناسایی شده انواع کالای قاچاق، شامل ۳۹۰ کارتن شکلات، ۱۳۲ بسته نوشابه انرژی زا و ۷۴ قلم لوازم بهداشتی و شوینده کشف کردند.

سردار "محمدی" با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کشفیات به دست آمده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: هر گونه فعالیت در خصوص کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می‌کند که پلیس با مشارکت مردمی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6081920

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد
  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری