Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@11:18:17 GMT

کشت جایگزین در شالیزار‌های میاندورود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۲۹۷۷

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مازندران، کشت جایگزین  برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و مقابله با کم آبی و خشکسالی احتمالی در بخشی از شالیزارهای این منطقه انجام می شود  .

وی از کشت مکانیزه سویا از نوع رقم GK در ۲ هکتار از اراضی زراعی روستای سوربن بخش گهرباران شهرستان میاندورود خبر داد وگفت: پیش بینی می‌شود، امسال یک هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یابد که ۶۰۰ هکتار آن به عنوان کشت جایگزین برنج در اراضی شالیزاری و مابقی در اراضی خشکه زاری کشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول در باره مزایای کشت مکانیزه این محصول اظهار کرد: مصرف بهینه آب در مزرعه، کاهش مصرف بذر در هنگام کاشت در واحد سطح و اعمال مدیریت کنترل شده روی گیاه در هنگام کاشت، مبارزه آسان‌تر با علف‌های هرز و مدیریت بهتر در مرحله داشت گیاه در زمین و ... از مزایای این روش است.

موسوی با بیان اینکه سویا بزرگ‌ترین منبع تأمین کننده پروتئین و روغن دنیا و یکی از معدود نباتاتی است که فراهم کننده پروتئین کامل بوده، به طوری که دارای همه ۸ اسید آمینه ضروری برای سلامتی بشر است، افزود: از کنجاله آن نیز که دارای مقدار زیادی پروتئین مرغوب است در دامپروری و خصوصاً، مرغداری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: کشت این گیاه به دلیل تثبیت بیولوژیکی نیتروژن، موجب تقویت خاک‌های زراعی می‌گردد و تفاله دانه پس از روغن گیری و باقیمانده گیاه به مصرف انسان یا دام می‌رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه