Web Analytics Made Easy - Statcounter


رییس کل بانک مرکزی با دفاع از سامانه نیما تاکید کرد که بیت کوین به هیچ وجه مورد حمایت نیست.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف با بیان اینکه بانک مرکزی استفاده از بیت کوین را توصیه نمی کند، گفت: گردشگران خارجی برای تبدیل ارز به بانک ملی و سامان مراجعه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی نیما، اظهارداشت: سامانه نیما بازار الکترونیکی است که تمامی ارزهای اقتصادی کشور در آن عرضه و همه تقاضاهای ارز که در کشور وجود دارد در سامانه ثبت می شود و عرضه و تقاضا در سامانه  تلاقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این سامانه این امکان وجود دارد که بانک مرکزی با اعمال نظارتی منابع ارزی را کنترل تا ارز به اولویت‌های وارداتی تخصیص پیدا کند. رییس کل بانک مرکزی بیان داشت: از این بابت این اطمینان حاصل می شود که منابع ارزی کشور به اقتصادی ملی بر می گردد، صادر کننده منابع ارزی را به چرخه اقتصادی بر می گرداند و واردکنندگان به راحتی می توانند به ارز مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

سیف تاکید کرد: در سامانه نیما سرعت عمل کامل وجود دارد هیچگونه ممانعت و ترمز بروکراسی زائد در سامانه وجود ندارد. وی در خصوص فعالیت سایت ها در زمینه بیت کوین گفت: بانک مرکزی حضور در این بازار را توصیه نمی کند افرادی که با بیت کوین کار می کنند ریسک های بزرگی را بر می دارند در هیچ کجا به این ارزی فرصت نقش آفرینی در مبادلات اقتصادی نمی دهند.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نیاز گردشگران خارجی به ریال، اظهارداشت: گردشگری های خارجی که به ایران می آیند می توانند در همه بانک ها و به خصوص با مراجعه به شعب بانک های ملی و سامان آمادکی ارز خود را به ریال تبدیل کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی برای زائران اربعین به صورت دینار مانند سال گذشته پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.

کد خبر 6098195

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سرگیجه با آمار تورم
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید