Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@07:11:13 GMT

فاز ۲ میدان نفتی آذر هر چه سریعتر استارت بخورد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۳۸۹۰

به گزارش وانانیوز، 

 "سلام امینی" نماینده ایلام، گفت: قرار بود این پروژه در مدت ۳۶ ماه به بهره برداری برسد ولی تاکنون دو ۳۶ ماه از کلنگ زنی آن می گذرد.

امینی با بیان اینکه قبول داریم مشکلاتی از قبیل تحریم ها، پیچیدگی ها و مشکلات وجود دارد اظهار کرد: پیچیدگی ها فقط برای ما نیست برای طرف مقابلمان در این میدان نفتی مشترک هم هست، آنها بهتر و و بیشتر از ما کار را پیش می برند و ما از آنها عقب تر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رقیب ما در حال برداشت است و قرارداد فاز ۲ آذر و چنگوله باید هرچه سریع تر استارت بخورد.

نماینده مردم ایلام گفت: هم اکنون سهم نیروی انسانی بومی در این پروژه ۵۰ درصد است که انتظار ما و مردم منطقه بیش از این است.

جلال میرزایی دیگر نماینده استان نیز گفت: در حالی که صحبت از بهره برداری زودهنگام از این پروژه در دی ماه سال قبل و انتقال ۳۴ هزار بشکه نفت و انتقال آن به دهلران بود، این اتفاق با چند ماه تاخیر در اسفند افتاد.

وی با بیان اینکه قرار بود تا تابستان ۹۶ برداشت از میدان نفتی آذر به ۶۵ هزار بشکه برسد ولی الان صحبت از تابستان سال آینده است، پرسید: به عنوان نماینده عضو کمیسیون انرژی سؤال می کنم که چه عاملی باعث این تاخیر شده است؟

میرزایی ادامه داد: بحث دیگر در خصوص نوع قرارداد است که به صورت بیع متقابل یا پیمانکاری بوده؟ ولی من احساس می کنم برنامه ای در کار است تا ۳۰ هزار بشکه دوم را به یک قرارداد IPC وصل کنند که ابهام دارد.

نماینده استان کاهش نیروی پروژه در سال ۹۷ را طییعی ذکر و عنوان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون نیروهای آموزش دیده بومی وجود دارند، کاهش نیروها به صورت ۵۰ درصد بومی و ۵۰ درصد غیر بومی قابل پذیرش نیست و باید به گونه ای عمل شود که نیروهای بومی آسیب کمتری ببینند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

سیدمرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم  امروز یکشنبه نهم اردیبهشت در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبرد‌ها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • عادی نیست که پرسپولیس از تیم دهم جدول ۱۰ گل بخورد | درویش در تمدید قرارداد اوسمار حوصله کند | او تیم را خلع سلاح کرد | آدم به کارهای اوسمار شک می کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است