Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه گفت: تا نیمه اول سال جاری شاهد استقرار MRI در بیمارستان خاتم الانبیا میانه هستیم. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، صمد طاهری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان میانه مشکل خاصی وجود ندارد، اظهار داشت: بیمارستان‌های شهرستان میانه با بحران نیرو مواجه نیستند و به بهترین نحو به بیماران خدمات ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه با بیان اینکه شهرستان میانه با کمبود پزشک عمومی مواجه است، افزود: این مشکل در سراسر کشور وجود دارد و مختص شهرستان میانه نیست لذا با وجود کمبود پزشک عمومی در ایام عید به 31 هزار نفر در بیمارستان‌های این شهرستان خدمات ارائه کردیم.

وی به پذیرش 250 نفر به صورت روزانه در اورژانس‌های میانه و پذیرش 70 نفر در سی تی اسکن در طول هفته اشاره کرد و افزود: در طرح سامانه یکپارچه سازی بهداشت و درمان 101 هزار نفر از مردم شهرستان میانه ثبت نام کرده اندکه از این تعداد 60 هزار نفر حداقل یک بار برای ویزیت مراجعه نموده‌اند.

طاهری نبود دستگاه MRI در شهرستان میانه را از دیگر ضرورت‌ها و نیازهای عرصه بهداشت و درمان شهرستان میانه برشمرده و افزود: محل استقرار MRI در دست احداث بوده و تا پایان نیمه اول سال شاهد استقرار MRI در بیمارستان خاتم الانبیا میانه خواهیم بود.

وی در ادامه از در دست احداث بودن پد هلی کوپ‌تر برای استقرار اورژانس هوایی در بیمارستان خاتم خبر داد و گفت: با تامین اعتبار لازم این پروژه نیز تکمیل شده و با استقرار اورژانس هوایی اعزام بیماران به مرکز استان در عرض 40 دقیقه و انتقال بیماران به بیمارستان‌های میانه نیز در کمترین زمان ممکن انجام شده و شاهد کاهش چشمگیر تلفات در تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه با اشاره به پذیرش 77 نفر به صورت کادر پرستار از طریق آزمون استخدامی در سال گذشته اذعان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان رفع شده و باید در راستای رفع تمامی مشکلات تلاش کنیم تا مردم از عرصه بهداشت و درمان بیش از پیش راضی باشند.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت شاهد تغییرات چشمگیری در سیستم هتلینگ بیمارستان‌های شهرستان میانه هستیم علاوه بر این موارد نصب دو دستگاه اکو کاردیوگرافی، خرید دستگاه سی تی اسکن، نوسازی 80 الی 90 درصد تجهیزات بیمارستان‌های میانه، استقرار 5 متخصص داخلی، 4 متخصص قلب، 4 متخصص زنان، یک متخصص چشم، نورولوژی و جراح مغز و اعصاب نیز از برکات این طرح است.

طاهری همچنین راه اندازی بخش LDR مرکز زایمان طبیعی با حضور اعضای خانواده را سبب افزایش زایمان طبیعی از 30 به 53 درصد عنوان کرد و گفت: این طرح نیز در راستای اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان میانه ایجاد شده و تکمیل‌تر نیز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری آزمون نهایی دانش آموزان
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی