Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور وزير نيرو در جلسه امروز اين کميسيون گفت که اردکانيان معتقد است با وضع موجود و اعتبارات آبرساني شهري و روستايي، تکميل طرح هاي فاضلاب ، سد و شبکه 26 سال به طول مي‌انجامد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، سيدحسين نقوي حسيني امروز- سه شنبه- در تشريح نشست امروز- سه‌شنبه- کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس که با حضور اردکانيان و معاونين وي در حوزه آب تشکيل شد، گفت: بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ابتداي اين نشست بر ضرورت مديريت آب و ترسيم چشم انداز روشن براي آينده کشور تأکيد و اظهار کرد که اين موضوع به قدري مهم بود که جلسه کميسيون به آن اختصاص يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم ورامين و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: رئيس کميسيون امنيت ملي همچنين اظهار داشت که امنيت کاهش نزولات آسماني، تغيير مکانيزم آبياري در کشاورزي، هدررفت آب در شبکه، شيرين کردن آب در حوزه آب شرب از درياها، رودخانه‌هاي مرزي و تاثير آن بر داخل کشور، اجراي برخي پروژه ها در ترکيه از جمله مسائل مطرح در اين حوزه است که بايد به آن توجه کرد.
نقوي حسيني يادآور شد: اردکانيان نيز در اين جلسه گفت که امروز يکي از روزهاي عطف در فعاليت هاي وزارت نيرو محسوب مي‌شود چون اينجانب امروز توفيق شرفيابي خدمت مقام معظم رهبري داشتم و از رهنمودهاي بسيار دقيق، فني و کارشناسي ايشان بهره‌مند شدم.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان داشت: وزير نيرو تأکيد کرد که نبايد مسائل و مشکلاتمان در پشت کم بارش ها پنهان شود. عدم مصرف درست از آب و انرژي يکي از مهم ترين مشکلات ما است و وزارت نيز همه توان خود را جهت تامين آب و انرژي به کار مي گيرد.
نقوي حسيني بيان کرد: اردکانيان يادآور شد که جلوگيري از خروج آب از کشور، تسريع در اجراي شبکه هاي آبياري و آبرساني، شيرين کردن آب، مطالبه آب هاي ژرف، جلوگيري از هدررفتن آب، اما اگر مصرف درست آب را مديريت نکنيم، هيچ يک از اين راه ها کمکي به ما نمي کند. اگر با روش هاي فعلي مصرف آب، تلاش براي تامين منابع آب جديد کنيم نه تنها پاسخگو نخواهد بود بلکه مشکلات بيشتر خواهد شد.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: وزير نيرو اظهار کرد که هفت ميليارد مترمکعب آب شرب مصرف مي شود و 4 ميليارد و سيصد ميليون مترمکعب فاضلاب داريم که در حال حاضر حدود سه ميليارد مترمکعب آن هدر مي رود و به منابع زيرزميني و آب شرب لطمه وارد مي کند.
نقوي حسيني بيان داشت: اردکانيان گفت که اين فاضلاب مطمئن ترين آب جهت تامين آب بخش صنعت است و بايد نظام و دولت همه همت خود را بکار بگيرند اين سه هزار ميليارد مترمکعب فاضلاب را جمع و کنترل کنيم. نکته دوم اينکه کارگروهي در دولت تشکيل شده براي «سازگاري با کم آبي» اسم آن را هم مقابله با خشکسالي نگذاشتيم.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: وزير نيرو اظهار داشت که هوا هر 10 سال دو درجه گرمتر شده و طي 50 سال گذشته در هر سال يک ميليمتر از بارش کم شده بنابراين بايد براي سازگاري با کم آبي برنامه داشته باشيم و لازم است بازنگري جديدي در نوع و شيوه مصرف آب چه در حوزه کشاورزي و يا شرب داشته باشيم.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان کرد: اردکانيان يادآور شد که ما در سال 96 حدود 55 هزار مگاوات برق در پيک مصرف، برق مصرف کرديم. براي سال جديد حدود پنج هزار مگاوات هم به آن اضافه مي شود. چرا بايد براي پنج مگاوات تلاش کنيم که برق توليد کنيم و چرا نبايد تلاش کنيم؛ مي‌تواند پنج هزار مگاوات صرفه جويي رخ دهد. ما در وزارت نيرو براي جزئيات کار برنامه‌ريزي کرديم که در کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت و معتقديم مي‌توانيم کار را مديريت کنيم.
نقوي حسيني گفت: اردکانيان خاطرنشان کرد که نظام شرکتي وزارت نيرو که کارگشا بود، حالا با مصوبه به مجلس، همه درآمدهاي آب و برق به خزانه مي ريزد و در غالب تخصيص اعتبارات عملي خواهد شد.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان کرد: اردکانيان با بيان اين مطلب اضافه کرد که بنابراين مشکلات ما در حوزه مالي- اعتباري بيشتر خواهد شد و اگر با خاموشي در تابستان امسال روبه رو شويم به همين دلايل است.
نقوي حسيني عنوان داشت: وزير نيرو تاکيد کرد که ما هنوز ريالي نتوانستيم بگيريم. با وضع موجود و اعتبارات آبرساني شهري و روستايي، طرح هاي فاضلاب، سد و شبکه 26 سال طول خواهد کشيد تا تکميل شود. البته اين به معناي نااميدشدن نيست، بلکه به همين وضعيت اتفاقاتي خوب رخ خواهد داد. همه شرايط ايجاب مي کند به سوي مديريت مصرف برويم؛ بايد شيوه مصرف آب و انرژي اصلاح شود.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان کرد: در ادامه جلسه همکاران عضو کميسيون اظهارنظرهايي داشتند که نقوي حسيني، ذوالنوري، کواکبيان، رحيمي، نجفي خوشرودي، صفاري نطنزي، کريمي قدوسي، رضايي، نوريان، دهقاني، نانواکناري، برومندي ديدگاه هاي خود را مطرح کردند.
نقوي حسيني اضافه کرد: در ادامه نشست نيز مجددا اردکانيان افزود که ما راهکار داريم ولي اعتبار مي‌خواهد.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان کرد: اردکانيان همچنين گفت که بنده معتقدم بحران‌هاي بزرگ‌تر از بارش کم، در پشت اين قضايا وجود دارد که بايد آنها را حل کنيم. اگر مرجعيت کارشناسي به وزارت نيرو برگردد آن زمان، بايد حرفي که اين وزارت نيز در حوزه آب مي‌زند،‌ حرف آخر باشد.
نقوي حسيني گفت: در پايان جلسه رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس جمع بندي کرد و اظهار داشت که فرهنگ سازي در حوزه مصرف آب به طور جدي بايد پيگيري و مردم به مشارکت دعوت شوند. همچنين مصرف بهينه و فرهنگ سازي در مدارس دنبال شود. از سوي ديگر فرهنگ اسلامي در مصرف آب مورد استفاده قرار گيرد و قنات ها احيا شود.
نقوي حسيني ادامه داد: رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين تصريح کرد که برنامه روشني براي مهار آب‌هايي که از کشور خارج مي شود و مهار آب هاي مرزي در نظر گرفته شود و همچنين طرح عملياتي و زمانبندي شده از برنامه شيرين کردن آب دريا ارائه شود و مطالعه و اجراي استفاده از آب‌هاي ژرف در دستورکار قرار گيرد.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت: تسريع در اجراي احداث سدها در مناطق پرآب، مديريت علمي و دقيق مصرف آب در حوزه کشاورزي، مديريت مصرف آب در بخش هاي کشاورزي با رعايت حفظ محصولات استراتژيک، اجراي کامل طرح کاشت با برقي کردن بسياري از بخش‌هاي صنعتي و مصرفي که آب مصرف مي‌کند و تهيه سند ملي آب از بعد امنيت ملي و سياست خارجي از جمله مواردي بود که رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر آن تأکيد داشت.
سيام*3070*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است