Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@03:12:15 GMT

واکنش سازمان ملل به کشتار معترضان در نیکاراگوئه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۴۳۸۵

واکنش سازمان ملل به کشتار معترضان در نیکاراگوئه

به گزارش پارس نیوز، 

سازمان ملل روز سه شنبه با درخواست از نیکاراگوئه برای تحقیق در مورد سرکوب اعتراض های اخیر در این کشور، اعلام کرد که برخی ممکن است در جریان این ناآرامی ها، به طور غیرقانونی کشته شده باشند.

ناآرامی یک هفته اخیر در نیکاراگوئه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی منجر به کشته شدن دستکم 27 نفر در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«لیز تروسل» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: از این بابت بسیار نگرانیم که شماری از مرگ و میرهای اخیر در نیکاراگوئه ممکن است به مثابه کشتار غیرقانونی باشد.

وی افزود: از مقام های نیکاراگوئه می خواهیم که تضمین دهند تحقیقات سریع، دقیق، شفاف و مستقلی در مورد کشته شدن معترضان انجام می شود. 

سخنگوی سازمان ملل در عین حال بر لزوم تحقیق در مورد ادعای متوسل شدن پلیس و دیگر نیروهای امنیتی به خشونت مفرط تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که افراد مسئول در این زمینه، به دست عدالت سپرده می شوند. 

اعتراض ها در نیکاراگوئه از حدود یک هفته پیش با تظاهرات علیه اصلاح قانون بازنشستگی آغاز و به نارضایتی از انفعال سیاسی، موضوع های اقتصادی و نحوه حکمرانی «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری این کشور منتهی شد.

دانشجویان سکان هدایت اعتراض های خیابانی را که به درگیری بین آنها و نیروهای پلیس انجامیده، برعهده گرفته اند و گروه های دیگر شامل کارگران، بازنشستگان و مردم عادی نیز دستی بر آتش ناآرامی در این کشور دارند. 

آمریکا روز گذشته (دوشنبه) به نیروهای دولتی و اعضای خانواده کارمندان دولتی در نیکاراگوئه دستور داد از این کشور خارج شوند.

نیکاراگوئه بزرگترین کشور آمریکای مرکزی و برخوردار از قومیت های مختلف است، به طوری که بومیان و افرادی از ملیت های اروپا، آفریقا و آسیا در این کشور اقامت دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بازنشستگی حقوق بشر مرگ نیروهای امنیتی خشونت قانون خانواده سازمان ملل پارس نیکاراگوئه پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش‌سه"، شب گذشته بود که حکم بازی لغو شده هفته بیست و هشتم لیگ برتر میان دو تیم استقلال ملاثانی و فجرسپاسی اعلام شد و بر این اساس رای به تکرار بازی در جایی غیر از استان خوزستان با صلاحدید سازمان لیگ داد.

این حکم با اعتراض باشگاه فجر مواجه شده و آنها می‌گویند حکم صادره را برای اعتراض به کمیته استیناف خواهند برد. 

متن بیانیه اعتراضی باشگاه فجر به شرح زیر است:
«پس از صدور راي ناصواب و به دور از عدالت و انصاف و مصلحت اندیشانه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، باشگاه فجر شهيد سپاسي با ارسال مدارک، مستندات و تنظیم لایحه، اعتراض شديد خود به رای صادره منجر به تكرار بازي استقلال - فجر شهيد سپاسي  را اعلام و جهت تجديد نظرخواهي و صدور راي عادلانه در کمیته استیناف تقدیم فدراسیون فوتبال خواهد نمود.»

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی