Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان گفت: آبادان در نوروز امسال رتبه اول را در استان خوزستان و رتبه دوم را بین ۵ بندر کشور در میزان تعداد مسافران گردشگری دریایی کسب کرد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، رضا سفاری در همایش تجلیل از فعالان گردشگری دریایی که امروز در تالار مهر آبادان برگزار شد، اظهار داشت: امسال اتفاق بزرگی در حوزه گردشگری دریایی رخ داد و عزم بالایی پشت این موضوع قرار گرفت تا نتایج خوبی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امسال سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان متولی گردشگری دریایی معرفی شد، اظهار داشت: گردشگری دریایی در سال‌های گذشته متولی خاصی نداشت.

وی افزود: از 8 ماه پیش و زمانی که آقای راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور شد تصمیم گرفت تولی گری این موضوع را بپذیرد و در ایام نوروز از بنادر کشور بازدید کرد.

سفاری بابیان اینکه این موضوع سبب شد در مجموعه ما یک هم‌افزایی ایجاد و منتج به آمار خوبی شود، اعلام کرد: در اسکله یادمان شهدا، سپاه همراهی کرد و ما نیز تجهیزاتی را دادیم و مردم شهر نیز نسبت به سال‌های گذشته استقبال بیشتری کردند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان این اتفاق را یک رکورد در سطح کلان دانست و افزود: در ایام نوروز سال جاری 7 میلیون ورودی و خروجی در کل بنادر در حوزه گردشگری دریایی ثبت‌شده است.

وی بیان کرد: در سال 94 که پایانه گردشگری را در آبادان راه انداختیم این میزان در ایام نوروز 257 هزار 857 نفر بود اما در سال 96 به 321 هزار و 672 مورد رسید.

سفاری اظهار کرد: میزان ورودی و خروجی در بندر آبادان در سال جاری نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش‌یافته است و به 515 هزار 232 مورد رسیده که بالاترین آمار گردشگری در خوزستان محسوب می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان بیان کرد: همچنین در 5 بندر قشم، آبادان، نوشهر، خرمشهر و انزلی بندر آبادان بعد از قشم رتبه دوم را در گردشگری دریایی کسب کرد.

وی افزود: در سطح استان نیز رتبه اول گردشگری دریایی را کسب کردیم و خرمشهر با 209 هزار و 914 مورد دوم و بندر امام با 176 هزار و 873 مورد سوم شد.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز چهارشنبه وارد استان خوزستان شد.

هدف از سفر شالبافیان، شرکت در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت ایران با محوریت خوزستان است.

نقش جوامع محلی در گردشگری مقاومت، صنعت نفت و هویت فرهنگی و همچنین نقش اقوام خوزستان در دفاع ملی و حفاظت از سنت و فرهنگی بومی، بخشی از موضوعات این نشست است.

شالبافیان در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز حضور خواهد یافت و فعالان گردشگری خواستار توجه وی به مطالبات خود هستند.

تفویض اختیار صدور مجوز سمن به سازمان منطقه آزاد اروند، بهبود وضعیت ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر، پیگیری حذف پلکانی عوارض خروج از کشور در اروند، اجرای طرح جامع گردشگری اروند و تشکیل دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت ایران در منطقه آزاد اروند بخشی از مطالبات فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر است.

کد خبر 6087449

دیگر خبرها

  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور