Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - وزير راه و شهرسازي گفت: يکي از راه هاي مهم توسعه شهرستان ورزقان اتصال زميني اين منطقه به فرامرزي است و اين طرح تا مرز نوردوز در دست بررسي و انجام است.

عباس آخوندي روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان ورزقان با تاکيد بر اينکه محور توسعه اين منطقه ارتقا در اتصال زميني به فرامرزي است، افزود: با توجه به وجود منابع عظيم و ارزشمند مس و منابع گردشگري مهم و طبيعت بکر به خصوص جنگل هاي ارسباران، در تلاش هستيم تا بزرگراه خواجه به ورزقان را تا بخش خاروانا و مرز نوردوز اتصال دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، طول اين مسير را از تبريز تا خاروانا و مرز نوردوز 100 کيلومتر اعلام و اظهار کرد: مقدمات اجراي کار و تامين اعتبار با شرکت ملي مس ايران و وزارت راه و شهرسازي انجام يافته و تلاش مي کنيم با اجراي اين طرح شهرستان ورزقان و آذربايجان شرقي از اين طريق به کشورهاي حوزه قفقاز از جمله ارمنستان و آذربايجان و ترکيه اتصال زميني داشته باشد.
آخوندي اضافه کرد: با ايجاد ثروت جديد از اين طريق، شهرستان ورزقان با توجه به وجود ظرفيت هاي مس و طرح هاي توسعه آن مي تواند در آينده، رونق اقتصادي و اشتغال را رقم بزند.
به گزارش ايرنا، ​وزير راه و شهرسازي همچنين از روند اجرايي بزرگراه خواجه - ورزقان بازديد و از نزديک روند اجرايي آن را مورد بررسي قرار داد.
آخوندي، پيشرفت فيزيکي اين طرح را خوب ارزيابي کرد و از شرکت ملي مس ايران به جهت سرمايه گذاري بيش از 200 ميليارد توماني در اجراي اين بزرگراه به طول 35 کيلومتر قدرداني کرد.
نماينده مردم ورزقان و خاروانا در خانه ملت نيز در اين نشست شوراي اداري از انعقاد قرارداد اجراي طرح هاي توسعه مس سونگون در ورزقان خبر داد و گفت: شرکت خارجي اجراي اين طرح ها مشخص شده و شرکت ملي مس ايران تا دو ماه آينده کار شروع عمليات اجرايي احداث کارخانه ذوب و پالايش با ظرفيت توليد يکصد هزار تن مس کاتد، کارخانه اسيد سولفوريک و کود شيميايي را با اعتبار 5 هزار ميليارد تومان آغاز مي شود.
علي عليزاده از طرح گردشگري اتصال قلعه جوشين ورزقان به قلعه بابک در شهرستان کليبر به طول 50 کيلومتر خبر داد و افزود: با توجه به قرار گرفتن مسير اين قلعه ها در جنگل هاي ارسباران و روستاهاي جنگل نشين که همچنان آداب و سنن خاص و سنتي در اين روستاها دست نخورده مانده است، مي تواند صنعت گردشگري و توريسم را در استان و کشور ارتقا و بي نظير کند.
وي ادامه داد: اقدامات مطالعه اين طرح مهم گردشگري در شهرستان هاي ورزقان و کليبر و استانداري انجام گرفته و 12 ميليارد تومان براي مطالعه آن تامين شده است و با سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين خصوص در حال رايزني هستيم.
عليزاده گفت: با تصويب اين طرح در دولت، صنعت گردشگري مي تواند در استان و کشور متحول شده و موجب رونق اقتصادي و اشتغال در شهرستان و استان شود.
امام جمعه ورزقان هم يکي از مشکلات کشاورزان شهرستان ورزقان را نبود خريد تضميني در محصول عدس دانست و گفت: بيش از 40 درصد عدس مرغوب استان در اين شهرستان توليد مي شود و قطب توليد عدس در استان است، اما متاسفانه از سال گذشته توليدات کشاورزان خريداري نشده است.
حجت الاسلام علي مهدوي افزود: با توجه به گراني توليد آن و نبود خريد تضميني از سوي دولت، دلالان با قيمت دلخواه و خيلي پايين خريداري کرده و امسال اکثر محصولات تا به امروز به فروش نرفته و توليد کنندگان با مشکلاتي مواجه هستند.
شهرستان ورزقان با 53هزار نفر جمعيت در فاصله 75 کيلومتري شمال تبريز مرکز استان آذربايجان شرقي واقع شده است.
/3038/7235/6183
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت _ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوسف اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستان‌های خوسف و نهبندان داشتیم.

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده است، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و… بودیم.

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: جان این دختربچه نجات یافت.

وی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها خسارت جدی دیدند، چرا که بیشتر روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره در سیلاب گیر افتاده بودند که با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده‌اند که بعد از اتمام بارش‌ها، میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود.

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله مزار شاه سلیمان علی (ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، ادامه داد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی‌تواند تردد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده اند.

وی گفت: در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم محور راور مسدود هستند و بقیه راه‌ها بازگشایی شده‌اند، اما نا ایمن هستند.

آخوندی گفت: بیشترین خسارت سیل به راه‌ها، ابنیه جاده‌ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است.

وی افزود: امروز در قسمت‌های غربی و شمال استان از جمله شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده‌باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و ۴۸ اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند.

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 750431

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب