Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتباطات فرامرزی می‌تواند محور اصلی توسعه باشد.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، عباس آخوندی در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان اظهار کرد: ارتباط با کشورهای همسایه برای صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی، صنایع‌دستی و سایر صنایع، از جهت گردشگری و توزیع ثروت می‌تواند به این منطقه کمک کرده و ثروت جدیدی خلق کند که برای مردم و اهالی منطقه بسیار مهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در شهرستان ورزقان، در حوزه صنعت مس، زیربنایی، توسعه کشاورزی، توسعه‌شهری، ارتقای توسعه زندگی در بخش‌های مختلف اتفاقات بسیار خوبی در حال رخ‌ دادن است و امیدواریم ارتباطات و اتفاقات بهتری را در آینده شاهد باشیم.
آخوندی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ورزقان گفت: این منطقه از جهت گردشگری منطقه‌ی بسیار مستعدی بوده و با ایجاد پروژه‌های گردشگری همانند "اتصال قلعه‌ جوشین به قلعه بابک" و سایر پروژه‌ها می‌توانیم از این فرصت حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با اینکه بزرگراه خواجه- ورزقان در حال انجام است اما همواره علاقه‌مند بوده‌ام این بزرگراه به سمت خاروانا و نودوز ادامه پیدا کند و بتوانیم با اتصال این محورها، با کشورهایی نظیر ارمنستان و نخجوان ارتباط داشته باشیم، چراکه ارتباطات فرامرزی می‌تواند محور اصلی توسعه باشد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌ی این منطقه صرفا مس نبوده و سرمایه‌های زیادی وارد این منطقه می‌شود، گفت: این موضوع حائز اهمیت است که این سرمایه‌ها را چقدر در منطقه نگه داریم. حدود ۴۰ سرویس از کارکنان در این شهرستان به شهرهای دیگر رفت و آمد می‌کنند و باید فضای سکونت و زندگی در ورزقان به‌گونه‌ای باشد که افراد در این شهر اقامت کنند.
آخوندی ادامه داد: زمانی که افراد در محلی اقامت می‌کنند در آنجا هم هزینه می‌کنند و در حقیقت نوعی توزیع ثروت انجام شده و منطقه شاهد رشد مضاعفی خواهد بود، بنابراین فراهم کردن امکانات سکونت در منطقه نکته مهمی است و با تدابیری که دارم اگر بتوانیم این شرایط را ایجاد کنیم، شاهد رشد و توسعه مضاعفی در منطقه خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی در پایان به مسئله ارتقای کیفیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید برای ارتقای سطح آموزش توجه ویژه‌ای به فرزندان این خطه داشته باشیم، چراکه یکی از ویژگی‌های صنعت، تربیت حرفه‌ورزهایی در پیرامون خود بوده و این مسئله بسیار مهم است. برچسب ها: عباس آخوندی ، وزیر راه ، آموزش و پرورش

منبع: خرداد

کلیدواژه: عباس آخوندی وزیر راه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است