Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه ایران معتقد است در دنیای به هم پیوسته کنونی، امنیت هیچ کشوری به هزینه دیگران تضمین نخواهد شد و می گوید: ایران گفت وگو های منطقه ای برای غلبه بر چالش های پیش روی صلح پایدار را پیشنهاد می کند.

محمد جواد ظریف روز سه شنبه در سخنرانی خود در این اجلاس افزود: تضمین صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری و از بین بردن تهدیدات پیش روی صلح، هدف اصلی سازمان ملل متحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین تمرکزی تازه بر مسایلی همچون حفظ و ایجاد صلحی پایدار با وجود تنش های موجود بویژه در منطقه ما که بیشترین خسارت ها را از درگیری های طولانی متحمل است، تنها موضوع مهم و نیازمند توجه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: پیشگیری از جنگ، نیازمند به تمرکز بر علل و ریشه های ایجاد این مساله از جمله عوامل مشترکی همچون اشغالگری، مداخلات خارجی و افراط گرایی است. 

ظریف تصریح کرد: گسترش توهمات هژمونیک و تلاش برای دستیابی به امنیت از طریق انحصار و دیوار کشی به هزینه دیگران، به شدت موجب گسترش تنش و درگیری ها شده و مسابقات تسلیحاتی مخرب را ایجاد کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تغییر حرکت با یک رویکرد جدید بر پایه تجمیع نیروها در جهت به وجود آوردن منطقه ای قدرتمند به جای اینکه چه کسی در منطقه از همه قدرتمند تر است و تغییر جهت از ایجاد سدهای امنیتی به سمت قبول امنیت شبکه ای یکپارچه بسیار حیاتی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران یادآور شد: هر دو با احترام به منافع همه ذی نفع ها چه کوچک و چه بزرگ در راستای فلسفه برد-برد قابل دستبابی است چرا که در دنیای به هم پیوسته کنونی، امنیت هیچ کشوری به هزینه ی دیگران تضمین نخواهد شد.

ظریف افزود: ایران معتقد است که تغییر جهت کشورها از رویکرد فعلی بازی مجموع صفر برای دستیابی به یک هژمونی سلطه و محروم سازی و انحصار در منطقه ما که طی چهار دهه گذشته شاهد جنگ های مستقیم و غیر مستقیم بوده است، بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: ما از همه می خواهیم به این تلاش ها برای پیشبرد این اهداف که منطقه ای قوی و امنیت شبکه ای یکپارچه است به ما بپیوندند. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: این برنامه متحول کننده نیازمند پذیرش و احترام در جهت دستیابی به اصولی مشترک همراه با اقداماتی چون اعتماد سازی است.

ظریف با بیان این که برای پیشبرد این هدف، ایران یک انجمن گفت وگو های منطقه ای در خلیج فارس به منظور غلبه بر چالش های پیش روی صلحی پایدار را پیشنهاد می کند، اظهار کرد: ما از کشورهای همسایگانمان در این راه آبی استراتژیک که جنگ های بسیاری را شاهد بوده است، می خواهیم برای حل این چالش ها به ما بپیوندند.

وی اضافه کرد ما از سازمان ملل انتظار داریم در مراحل اجرای این فرایند که ترتیبات آن حدود 30 سال پیش در پاراگراف 8 قطعنامه 598 شورای امنیت در نظر گرفته شده ولی هیچ گاه اجرایی نشده است با ما همکاری کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 سازمان ملل ظریف محمدجواد ظریف موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران

به گزارش همشهری آنلاین، «فداحسین مالکی» در گفت وگو با ایرنا، در تشریح دستاورد های سفر رئیس جمهور به پاکستان، این سفر را از دو بُعد روابط بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی قابل تجزیه و تحلیل دانست و تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای روابط عمیق و دیرینه هستند اما با توجه به مسائلی که اخیرا اتفاق افتاده این روابط نیاز به ترمیم داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بحث امنیت مرز دو کشور فعالیت اشرار باعث شد تا مشکلاتی در این حوزه به وجود آید که رفع این مشکلات در سفر آقای رئیس جمهور به پاکستان مطرح شد و توافقات لازم در این زمینه بین طرفین صورت گرفت.

مالکی با اشاره به هدف گذاری روابط ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان خاطرنشان کرد: در حوزه تجاری نیز قراردادهای بسیار خوبی در حوزه مسائل بازرگانی اقتصادی انرژی و غیره بین طرفین به امضا رسید و ما مبادلات اقتصادی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار را برای و کشور ترسیم کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در جریان این سفر توافقاتی بین طرفین برای تامین نیازهای یکدیگر از جمله در حوزه کشاورزی انرژی و غیره صورت گرفت و طرفین بر راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک تاکید کردند.

وی افزود: باتوجه به شرارت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سطح منطقه نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر ایران و پاکستان از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی نیز حائز اهمیت است و می‌تواند به ارتقاء امنیت منطقه کمک کند چرا که دو کشور ایران و پاکستان جز قدرت‌های منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

مالکی خاطرنشان کرد: پس از عملیات وعده صادق، آمریکا پاکستان و دیگر کشورهای منطقه را تهدید کرد که اگر با ایران ارتباطات بیشتر برقرار کنند و یا توافقاتی با ایران داشته باشند آنها را تحریم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با وجود تهدید پاکستان به تحریم از سوی آمریکا به خاطر ارتباط با ایران و امضای توافق‌نامه‌ها ما دیدیم که دولت پاکستان بدون توجه به این تحریم تهدیدها بزرگترین توافقات اقتصادی تجاری و بازرگانی را با ایران به امضا رساند که این نشان دهنده اقتدار ایران در سطح منطقه است.

کد خبر 847249 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آمریکا پاکستان

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • مهاجرت با ویزای جعلی