Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مسعود کرباسیان»، وزیر اقتصاد، با حضور در نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، صنایع و معادن و بخش خصوصی با اشاره به تک نرخی شدن دلار عنوان کرد: از بنده به عنوان فرد حرفه ای بپذیرید که با این کار موضوع قاچاق تا حد زیادی کنترل می شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که تمام کالاها با ثبت سفارش و از مبادی رسمی وارد کشور می شود، راه قاچاق بسته خواهد شد از سوی دیگر در نظر گرفته ایم که گمرک در مناطق آزاد مستقل شود و برای هر منطقه سهمیه ای در نظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه نوسانات ارزی به نفع صادرکنندگان تمام می شد، اظهار داشت: دو گروه صادرکننده داشتیم، واحدهای دولتی و نهادهای سهامدار که براساس بخشنامه ها صادر می کردند و واحد دیگر بخش خصوصی است که می توانند با سپرده گذاری ارز خود را سرمایه گذاری کنند و دیگر بهانه بزرگ نمایی و کوچک نمایی نداشته باشند.

کرباسیان با اشاره به بخشنامه ها و دستورالعمل های اخیر خطاب به بخش خصوصی گفت: پس از صدور این بخشنامه ها نقد و نظری از انجمن ها اعلام نشد و ما نمی دانستیم کجای بخشنامه حرف داریم بنابراین به جای شما فکر کردیم و بخشنامه نوشتیم.

سیدناصر موسوی لارگانی همچنین بیان داشت: تصمیمات اخیر مشکلاتی در حوزه ارز دانشجویی و وام های ارزی ایجاد کرده است لازم است اختلاف بین ارز 3500 تومان تا 4200 تعیین تکلیف شود.

سبحانی فر نیز با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز گام مناسبی است، بیان داشت: آنچه که امروز به آن دست پیدا کرده ایم این است که تولیدکننده از وضعیت جدید راضی است اما صادرکننده رنج می کشد.

هادی قوامی با بیان اینکه از تصمیم گرفته شده حمایت می کنیم، گفت: با محدودیت هایی که ایجاد کردیم متقاضیان ارز به نحوی نیاز خود را از بازار سیاه تامین می کنند که باعث ایجاد رانت خواهد شد آیا می توانید این بازار را کنترل کنید در غیر این صورت به تولید و صادرات آسیب وارد خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی در پایان از بخش خصوصی استان ها درخواست کرد تا فرم موردنظر را در زمینه استفاده از حساب های ذخیره ارزی تهیه کنند تا دولت جمع بندی از میزان ارز موردنیاز داشته باشند./

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز اقتصاد قاچاق گمرک مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش