Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@23:23:33 GMT

چگونه عارضه صافی کف پا را درمان کنیم؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۵۴۱۶

چگونه عارضه صافی کف پا را درمان کنیم؟

یک فیزیوتراپ گفت: کف پای صاف زمانی به وجود می‌آید که افراد از کفش‌های تنگ یا پاشنه نامناسب استفاده می‌کنند که با راهکارهایی می‌توان این عارضه را درمان کرد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ اظهار کرد: انگشتان پا دارای مفاصل زیادی است که این مفاصل به وسیله تاندون و رباط به یک دیگر متصل شده‌اند، شکل طبیعی کف پای افراد به صورتی طراحی شده که در سطوح ناهموار کمترین فشار به مچ و عضلات پا وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این قوس موجود در کف پا سبب ایجاد تعادل در بین عضلات و مفاصل پا می‌شود، عارضه کف‌پا به صورت مادرزادی و دینامیک ایجاد می‌شود.

این فیزیوتراپ با اشاره به اینکه عارضه کف‌ صاف پا اگر به صورت مادرزادی باشد قابل درمان نیست، عنوان کرد: عارضه کف پای صاف به صورت دینامیک زمانی به وجود می‌آید که افراد از کفش‌های تنگ یا پاشنه نامناسب استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث شده است که تمام وزن افراد به جای کف پا برای روی ساق پا و حتی کل اندام تحتانی بیافتد.

وی تاکید کرد: تشخیص عارضه صافی کف‌پا در کودکان بالای 6 سال میسر است و بهترین روش درمان کف‌پای صاف این است که حوله را بر روی زمین گذاشته و با انگشتان سعی در بلند کردن آن کنیم.

ادیب حسامی اظهار کرد: برداشتن تیله‌های کوچک با انگشتان پا و راه‌رفتن با لبه خارجی پا از دیگر راه‌های درمان صافی کف‌پا دینامیک است.

وی یادآور شد: استفاده از کفی پا برای بیمارانی که دچار صافی کف پا هستند بسیار مناسب است و ممکن است درمانش حدود 5 ماه طول بکشد که در یک ماه اول شروع درمان، پاها و حتی عضلات ساق پا درد می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • میگرن چیست؟ (فیلم)
  • روشی برای درمان تنبلی چشم
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • علائم فشار خون بالا
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند