Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:44:25 GMT

ناوگان حمل و نقل نفت در خزر نیاز به نوسازی دارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۵۴۳۷

ناوگان حمل و نقل نفت در خزر نیاز به نوسازی دارد

باکو - ایرنا – مسئول پروژه های توسعه راهبردی و سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری آذربایجان، با اشاره به افزایش حجم انتقال نفت کشورهای آسیای مرکزی از طریق خط لوله باکو - تفلیس - جیهان طی سال های آتی ، گفت : ناوگان حمل و نقل نفت دریای خزر باید نوسازی شود.

به گزارش روز سه شنبه ' آپا '، «تاریل میرزایوف» روز سه شنبه در سومین همایش بین المللی « خزر و آسیای مرکزی - پتروشیمی ، پالایش نفت ، تجارت و حمل و نقل دخایر انرژی» باکو، افزود: در سه تا هفت سال آینده، حجم انتقال نفت ترکمنستان و قزاقستان از طریق خط لوله باکو – تفلیس – جیهان افزایش خواهد یافت و این مهم ایجاب می کند ، شرکت های کشتیرانی فعال در خزر اقدام به تجهیز ناوگان های خود بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ، به ضرورت تجدید ناوگان حمل و نقل نفت در خزر تاکید کرد، گفت : شرکت کشتیرانی جمهوری آذربایجان ، برنامه جایگزینی ناوگان فرسوده با ناوگان جدید را آماده کرده است .
میرزایوف، با اشاره به این که شرکت کشتیرانی جمهوری آذربایجان ناوگان جدید را سفارش داده است ، اظهار داشت : در حال حاضر دو فروند ناو جدید در کارخانه کشتی سازی باکو در دست ساخت است و در سال 2019 میلادی به شرکت کشتیرانی تحویل داده می شود .
وی اضافه کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری آذربایجان در حال حاضر 55 فروند کشتی در اختیار دارد که با آنها سالانه نزدیک به هشت میلیون تن محموله حمل و نقل می شود .
معاون اول شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) نیز در این همایش گفت: کشور ما در همکاری با شرکت های نفتی خارجی تا به حال 453 میلیون تن نفت و 144 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از سه میدان انرژی 'آذری – چراغ – گونشلی ' در دریای خزر استخراج کرده است .
خوشبخت یوسف زاده افزود: جمهوری آذربایجان 19 سال است که در قالب توسعه میادین نفتی ' آذری – چراغ – گونشلی ' سود قابل توجه از دریافت مالیات از درآمد داشته است .
وی همچنین خاطر نشان کرد که جمهوری آذربایجان در چارچوب این پروژه نفتی تا اول آوریل سال 2018 میلادی 256 میلیون تن نفت دریافت کرده است .
به گزارش ایرنا ، مقامات 30 کشور جهان ،در سومین همایش بین المللی « خزر و آسیای مرکزی - پتروشیمی ، پالایش نفت ، تجارت و حمل و نقل دخایر انرژی» باکو، طی سه روز به بررسی چشم انداز بازار انرژی جهان خواهند پرداخت .
در این همایش نمایندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه ، انگلیس ، آلمان ، قزاقستان ، فرانسه ، ایتالیا ، لهستان ، اتریش ، اسپانیا ، سنگاپور ، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند .
امروز در دومین روز این همایش ، پالایش نفت ، تجارت نفت و فرآورده های نفتی بررسی شد .
خاورم ** 337* 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان هنايش بين المللي نفت و گاز خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر

تین نیوز

سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هم اکنون در ۵۸۱ شهر بسته تشویقی کالبدی اعمال می شود که از این تعداد ۳۴۹ شهر بسته تشویقی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۳۲ شهر بسته تشویقی بومی شهر خودشان را اجرا می کنند.

به گزارش تین نیوز از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد مهدی نوروزیان سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه شورای مسکن این شرکت آماری از اجرای بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی ارایه کرد و گفت: هم اکنون در ۵۸۱ شهر بسته تشویقی کالبدی اعمال می شود که از این تعداد ۳۴۹ شهر بسته تشویقی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۳۲ شهر بسته تشویقی بومی شهر خودشان را اجرا می کنند.

نوروزیان ادامه داد: انتظار داریم طی دو ماه آینده، شهرهای باقی مانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند. البته تلاش بر این است تا استان ها به سمت بومی گرایی رفته  و با همکاری شهرداری ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند.

در ادامه این جلسه سعید اسدی محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه های میانی ارایه کرد و گفت: تاکنون در ۱۰۴ شهر و ۴۵۶ محله ۴۲۸ حلقه میانی تشکیل شده است.

منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ارایه کرد وگفت: تا به امروز ۲۶۱ هزار و ۹۸۵ پروانه ساخت بر روی سامانه بارگذاری شده است. تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان ورود اطلاعات  را بر روی سامانه داشته اند.

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۹۹۸ پروانه بر روی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری بارگذاری شده است، از شهرداری هایی که تاکنون اطلاعات خود را روی این سامانه بارگذاری نکرده اند خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ورود اطلاعات پروانه های ساخت و ساز در بافت های فرسوده از سال ۱۴۰۰ تا کنون اقدام کنند.

استادی با اشاره به این که استان تهران با بارگذاری ۲ هزار و ۱۹۲ پروانه ساخت در بافت های فرسوده بیشترین ورود اطلاعات را به سامانه دارد، تصریح کرد: استان های تهران، یزد، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین درصد تحقق را در نوسازی مسکن داشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی