Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:48:50 GMT

معاون رئیس جمهور: طرح نفلین سینت سراب اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۵۵۵۶

معاون رئیس جمهور: طرح نفلین سینت سراب اجرایی می شود

به گزارش ایرنا، جمشید انصاری روز سه شنبه در شورای اداری سراب با بیان اینکه این طرح برای آذربایجان شرقی محرک توسعه است، افزود: در مراحل ساخت و بهره برداری از این طرح، برای 15 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.
وی، مدت زمان اجرای این طرح را 36 تا 48 ماه اعلام کرد و افزود: برای اجرای آن 750 میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رئیس جمهور علت تاخیر در اجرای طرح نفلین سینت سراب را نبود سرمایه گذار مناسب به دلیل مسائل اقتصادی و روابط خارجی دانست و ابراز امیدواری کرد که آثار اجرایی آن، در زمان دولت تدبیر و امید چشمگیر بوده و رضایت مردم منطقه را جلب کند.
نماینده اعزامی هیئت دولت به شهرستان سراب قول مساعد داد این طرح را تا آغاز عملیات اجرایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو پیگیری کند.
انصاری، در ادامه با اشاره به قابلیت های تاریخی و گردشگری سراب گفت: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان های شمالی و شمالغرب کشور، زمینه جذب سالانه بیش از 20 میلیون مسافر را دارد.
وی، با اشاره به طبیعت بکر دامنه ارتفاعات رشته کوه های بزقوش و سبلان و وجود چشمه های آبگرم معدنی این منطقه، افزود: دولت جهت تامین زیر ساخت های جذب گردشگر در همه مناطق آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان سراب کمر همت خواهد بست.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، همچنین با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و دامداری سراب اظهار کرد: براساس مصوبه جلسات شورای عالی اشتغال، برای دامدارانی که برای دام های خود اصلاح نژاد کرده و طرح چند قلوزایی داشته باشند، تسهیلات کم بهره با نرخ 6 درصد پرداخت می شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در اجرای طرح های عمرانی گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در کشور، نیازمند 600 هزار میلیارد تومان است که معادل 15 سال بودجه عمرانی کشور بوده و در این میان هنر مدیران اولویت بندی درست طرح ها، برای رسیدن به توسعه است.
فرماندار سراب نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از 60 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: توجه بیشتر دولت به راه های روستایی و آب کشاورزی به خصوص در منطقه دهستان صائین و راه عشایری از مهمترین مطالبات مردم منطقه است.
بدر شکوهی با بیان اینکه سراب با دارا بودن بیش از یک میلیون راس جمعیت دامی و زمین های کشاورزی حاصلخیز از تولیدکنندگان برتر لبنیات، گوشت، عسل، ماهی و محصولات کشاورزی در شمالغرب کشور است، توجه به دامداری و کشاورزی منطقه را خواستار شد.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به خسارت 200 میلیارد ریالی سرمای اخیر به باغ های این شهرستان بر ضرورت سرعت بخشی در تامین غرامت تاکید کرد.
یوسف داودی توجه به مدارس فرسوده این منطقه، استادیوم 5 هزار نفری، راه های مواصلاتی، ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای خواهران، اجرای سیستم دفع فاضلاب شهرستان و کمک به وضعیت شغلی کارکنان دولتی را از اساسی ترین مشکلات مردم شهرستان سراب عنوان کرد.
حجت الاسلام اکرمی امام جمعه سراب نیز توجه دولت برای تکمیل ساختمان مصلای امام خمینی (ره) شهرستان را خواستار شد.
انصاری در سفر خود به شهرستان سراب در گلزار شهدا حضور یافته و به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
همچنین با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عملیات احداث هتل سه ستاره برلیان سراب آغاز شد.
این هتل در زمینی به مساحت 1400 مترمربع در 8 طبقه با کاربری گردشگری توسط بخش خصوصی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در مدت 36 ماه و صرف هزینه ای بیش از 120 میلیارد ریال احداث خواهد شد.
این طرح شامل 3 طبقه هتل، استخر، لابی رستوران، سالن آمفی تئاتر و پارکینگ است.
7224/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی زمین فنی و حرفه ای گردشگری گردشگری و صنایع دستی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، با تأکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به سیل‌زدگان در مناطق جنوبی کشور، تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های کشور، نیرو و راه و شهرسازی، موظف هستند همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل‌زدگان، بسیج کنند.

مخبر، همچنین با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی است و ضروری است که بخش‌های مربوط، در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه همکاری کنند تا زمینه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور، به بازدید دیروز خود از پارک فناوری پردیس، اشاره و تأکید کرد: با تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدامات بزرگی در این پردیس انجام شده است و بسیاری از نخبگان جوان که سرمایه کشور هستند، با پارک‌های علمی و فناوری همکاری می‌کنند.

مخبر با توجه به عملیات افتخارآمیز و مقتدرانه اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دنیای امروز، در اختیار داشتن علم، منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران، دچار ترس و دلهره کرده، داشتن علم و دانش ساخت فناوری‌های جدید است، نه فقط در اختیار داشتن این محصولات.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: قطعاً سرمایه و آینده کشور همین جوانانی هستند که رشد اقتصادی باید با تکیه بر همت و تلاش آنان انجام شود؛ برای تحقق شعار سال و رشد تولید، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید فعال شوند، زیرا این شرکت‌ها راه میان‌بر برای رشد تولید هستند و جهش اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، با دانش و فناوری، محقق می‌شود.

مخبر درباره مطالبات عقب‌افتاده حق‌التدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا سریع‌تر مطالبات آنان، تأمین و پرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین با قدردانی از سازمان صدا و سیما و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی کارها و دستاورد‌های دولت سیزدهم، از رسانه ملی خواست تا زمینه انعکاس بیشتر خدمات بخش‌های دولت، فراهم شود.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز با تأکید بر ضرورت حمایت این سازمان از تلاش‌ها و اقدامات دولت، تصریح کرد: طرح حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های رسانه‌ای دانش‌بنیان‌ها اثر خوبی برای تقویت و رشد تولید این شرکت‌ها داشته است.

همچنین، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، درباره طرح ملی قطار شهری گفت: این طرح با کمک شهرداری تهران و وزارت کشور به نتیجه رسیده است و به زودی در متروی تهران، شاهد استفاده از قطار ملی خواهیم بود.

گفتنی است، هیئت دولت در این نشست، برنامه عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» را تصویب کرد.

دیگر خبرها

  • کنایه قابل تامل معاون اجرایی رئیس‌جمهور به رسانه‌های صهیونیستی
  • (ویدئو) کنایه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به رسانه‌های صهیونیستی
  • معاون رئیسی: بیش از صد در صد اعتبارات مصوبات دور نخست سفر دولت به سمنان محقق شد
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور