Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم در مسجد قرآن شاهرود در سخنانی با اشاره به موضوع قرآن در قرآن افزود: باید قرآن را در آیینه قرآن هم ببینیم که صفات آن بیان می شود و ویژگی های آن بیان می شود و مثل های قرآنی که خدا بیان کردند.
وی با بیان چهار آیه در این مورد اظهار کرد: تدبر در قرآن که توصیه شده است و چه چیز باعث می شود که تدبر نکنیم زمانی که به قلب ها قفل زده شود، تلاوت قرآن هدف نیست هر چند بیان شده اما تدبر در قرآن و در صحنه زندگی ما وارد شود و تدبر یعنی عبرت گرفتن و بررسی کردن و برگشت به عقب و در همه ابعاد قرآن باید تدبر کرد تا در صحنه زندگی بیاید و اگر تدبر نداریم دل ها قفل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امینی با اشاره به حدیث امام صادق علیه السلام در ذیل این آیه گفت: شما دل دارید و دلتان گوش دارد و خدا به بنده ای لطف کند گوش جانش را باز می کند و برخی مواقع گوش جانش مهر می خورد به علت کاری که انجام داده است و هیچ وقت این آدم اصلاح نمی شود و یکی از وظایف ما در مورد قرآن در کنار تلاوت پ تفسیر تدبر در قرآن است و از تدبر در قرآن نکات بسیاری دریافت می کند و باید صفای دل داشت و با مرزهای قلبی توفیق نمی کند.
وی با اشاره به سوره قمر و آیه ای که چهار بار تکرار شده است افزود: خدا می فرماید ما قرآن را برای تذکر یافتن بیان کردیم اما چرا از قرآن یادتان نمی آید این بدان معناست که قرآن پیچیده نیست و روان بیان شده و متذکر است تا انسان غفلت نکند با همه پیچیدگی های که برای اهلش دارد و خدا تکرار کردن است که ما آسان کردیم، اما چرا متذکری در کار نیست.
وی با اشاره به آیه ای از سوره اسرا ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است و استوارترین راه را قرآن بدان هدایت می کند که گمراهی و کجی و انحراف نیست، هدایت قرآن استوار و محکم است، راه قرآن راه مستقیم است و کجی و‌ کاستی ندارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خداوند می فرماید ما قرآن را نازل کردیم برای شفا و رحمت برای مومنین عنوان کرد: این قرآن برای ظالمان هیچ بدرد نمی خورد و عامل گمراهی اینها می شود و ما نمونه های فراوان داریم مثل وهابیت و خوارج که آدمکش هستند.
وی با بیان اینکه خدا بیان می کند قرآن عامل شفاست گفت: فرق شفا و رحمت این است که هم پاکسازی و هم نوسازی است و شفا که در خطبه ۷۶نهج البلاغه فرمود هم در دردها و هم گرفتاری ها مراجعه کنید که قرآن شفاست و بزرگترین درد بشر کفر و نفاق است و از سرطان ها بدتر است که جان و ایمان را می گیرد که شفاست یا در خطبه ۱۵۸ نهج البلاغه شفایی که ضرر پشت سرش نیست.
وی اضافه کرد: امت اسلام باید قرآن را شفا معنوی و مادی ببینند، الان فساد و گناه درد جامعه است که قرآن نسخه داده که نماز درمان است برای فحشا و منکر پس چرا ما درد قلب و درون و ظاهر داربم، دو حالت ندارد یا آیه غلط است که نمی شود یا نمازمان نماز نیست چرا که ترمز است نماز.
امام جمعه تاکید کرد: کسی ظلم به خودش یا مردم کند برای او شفا و رحمت نیست و خراب می کند و قرآن به ما هو قرآن را هر کس نمی تواند ادعا کند و باید به اهلش مراجعه کرد تا تدبر و ذکر و شفا و رحمت شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان برای یک هفته با حضور مقامات ارشد این کشور برگزار شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

این نمایشگاه قرآنی برای یک هفته در قصر دارالامان کابل درحال برگزاری است.

بر اساس برنامه نمایشگاه قرآنی، قرار است همه روزه محافل بزرگی با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد و برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

 

ما مسلمانیم و پیرو قرآن، ایرانی و افغانستانی نداریم برگزاری محفل انس با قرآن مهاجرین افغانستانی در رفسنجان + عکس افغانستان: آتش زدن قرآن در سوئد یک اقدام نفرت انگیز است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم