Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:17:55 GMT

شاخص امید به زندگی درمردان کهگیلویه وبویراحمد 71.2 سال است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۶۷۵۳

شاخص امید به زندگی درمردان کهگیلویه وبویراحمد 71.2 سال است

یاسوج - ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: نرخ امید به زندگی در بین مردان و زنان این استان بر اساس آخرین نتایج سرمشاری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 به ترتیب 71.2 و73.1 سال است.

علی شهابی نسب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ کمترین امید به زندگی در بین مردان رتبه دوازدهم و در زنان نیز رتبه سوم کشوری را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شاخص امید به زندگی بر اساس سرشماری سال 1390 برای مردان و زنان این استان به ترتیب 71.1 و 73.4 سال بود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت این استان از 658 هزار و 629 نفر سال 1390 به 713 هزار و 52 نفر در سال 1395رسیده که 54 هزار و 423 نفر افزایش داشته است.
شهابی نسب اظهار داشت: 397 هزار و 461 نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل 55.74 درصد ساکن شهرها، 314 هزار و 9 نفر معادل 44.04 درصد ساکن مناطق روستایی و یکهزار و 582 نفر معادل 22 صدم درصد نیز غیرساکن هستند.
وی افزود که 50.68 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد مرد و 49.32 درصد جمعیت این استان نیز زن هستند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395نرخ باسوادی جمعیت 6 سال به بالای این استان 84.4 درصد است.
وی بیان کرد: براساس آخرین نتایج طرح آمارگیری شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی در اسفند ماه سال 1396، نرخ تورم کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کهگیلویه وبویراحمد حدود 7.1 درصد اعلام شده است.
وی ابراز داشت: نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری و روستایی استان به ترتیب 7.3 و 6.9 درصد اعلام شده است.
وی گفت: جایگاه استان به لحاظ کمترین نرخ تورم کل در بین استان های کشور چهارم است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: نرخ تورم کل کشور نیز 8.2 درصد بوده که در مناطق شهری و روستایی به ترتیب 8.1 و 8.8 درصد است.
شهابی نسب گفت: همچنین نرخ بیکاری این استان در سال 1396 از سوی مرکز آمار ایران 12.8 درصد اعلام شده که نسبت به سال 1395 پنج صدم درصد کاهش یافته است.
3016/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نرخ اميد به زندگي برنامه وبودجه كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون