Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:12:11 GMT

چه کسانی نباید آبگوشت بخورند؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۶۸۵۵

چه کسانی نباید آبگوشت بخورند؟

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از مضر بودن مصرف آبگوشت برای مبتلایان به برخی از بیماری‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: آبگوشت یکی از غذا‌های سنتی ایرانیان بوده؛ این غذا حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B. به ویژه B۱۲ و مواد معدنی مانند سلنیوم، فسفر، منیزیم، گوگرد، کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، پروتئین و نشاسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای بررسی خواص آبگوشت و اینکه چه افرادی باید در مصرف آن احتیاط کنند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آبگوشت

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص آبگوشت اظهار کرد: گوشت و حبوبات موجود در آبگوشت به علت داشتن پروتئین آهن برای افراد لاغر و مبتلایان به کم‌خونی بسیار مفید است؛ این غذا قوای جنسی را افزایش می‌دهد و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

وی بیان کرد: آبگوشت بهتر است همراه با سبزیجات و پیاز مصرف شود؛ سبزیجات و پیاز حاوی پتاسیم بوده بنابراین برای مبتلایان به فشار و چربی‌خون مفید است؛ افراد دچار این عوارض نباید موقع مصرف آبگوشت به آن نمک اضافه کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند باید در مصرف آبگوشت احتیاط کنند، افزود: این اشخاص باید آبگوشت را همراه با نان جو میل کنند.

مناسب‌ترین زمان برای مصرف آبگوشت

عظمایی درباره مناسب‌ترین زمان برای مصرف آبگوشت گفت: این غذا مقوی و سنگین است بنابراین باید در وعده ناهار میل شود؛ افرادی که دچار ضعف معده هستند باید پس از صرف آبگوشت یک استکان از ترکیب عرقیجات زیره و زنیان میل کنند؛ این عرقیجات علاوه بر اینکه نفخ و باد شکم را از بین می‌برند به هضم غذا هم کمک می‌کنند.

موارد منع مصرف آبگوشت

وی درباره موارد منع مصرف آبگوشت تاکید کرد: مبتلایان به نقرس بهتر است این غذا را استفاده نکنند و در صورت مصرف حتماً مقداری سماق و آبغوره به آن بیفزایند.

عظمایی درباره سایر افرادی که باید در مصرف آبگوشت احتیاط کنند، یادآور شد: مبتلایان به بیماری‌هایی مانند گواتر، چربی و فشارخون خیلی بالا، اختلالات قلبی و عروقی، سنگ کلیه اگزالاتی، میگرن و پارکینسون باید در مصرف این غذا احتیاط کنند؛ اشخاص سوداوی مزاج هم بهتر است آبگوشت را استفاده نکنند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Mi1

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی گفت: با عنایت به تحقق شعار سال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقامتگاه سنتی گل‌سنگ در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا، دارای دو سوئیت اقامتی با ظرفیت ۲۵ نفر است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه اقامتگاه‌ سنتی گل‌سنگ با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان مهدی‌شهر فراهم‌شده است.

او افزود: ۲ سوئیت اقامتی، رستوران، کافه و ۸ آلاچیق در محوطه هرکدام به متراژ ۹ مترمربع در این اقامتگاه سنتی در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: منطقه گردشگری دربند به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناسب، نزدیک بودن به مرکز استان و شهر نمونه بین‌المللی گردشگری شهمیرزاد، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر کشور است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: گردشگری یکی از راه‌های توسعه پایدار استان سمنان است و شهرستان مهدی‌شهر در حال حاضر دارای ۶۵ واحد گردشگری شامل هتل، مجتمع بین‌راهی، رستوران سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی دارای مجوز است.

در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر، رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و... حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901594

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نحوه طبخ آبگوشت متفاوت با پاچه گوسفند و بره (فیلم)