Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-07@04:41:56 GMT

چرا برخی دانش‌آموزان در آزمون رغبت شرکت نکردند؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۶۹۳۰

به گزارش وانانیوز، 

مسعود شکوهی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه همه ساله آزمون رغبت و توانایی از دانش آموزان مقطع متوسطه اول در راستای هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های مختلف تحصیلی  انجام می‌شود  اظهار کرد: فرآیند هدایت تحصیلی از ماه‌های گذشته شروع شده است.

وی افزود: حدود ۹۷۰ هزار دانش آموز ما در پایه نهم در آزمون رغبت شرکت کردند در حالی که جمعیت دانش آموزی ما در این پایه حدود یک میلیون و ۲۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامانده از آزمون نداریم و آنهایی که در آزمون شرکت نکرده‌اند دانش آموزان بزرگسال ما هستند یا دانش آموزانی هستند که الزاما نیازی به انتخاب رشته و هدایت تحصیلی ندارند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما علاوه بر آزمون رغبت، آزمون سلامت روان را نیز برای پایه‌های هفتم و هشتم برگزار می‌کنیم گفت: نتایج آزمون سال تحصیلی جاری به صورت محدود و به صورت آزمایشی اواخر اسفند گذشته در اختیار برخی بخش‌ها قرار گرفت و اوایل اردیبهشت ماه به صورت طبقه بندی شده در  اختیار استان، منطقه و مدرسه نیز قرار می‌گیرد و امکان برنامه‌ریزی را برای ارتقای بهداشت روان فراهم می کند.

شکوهی ادامه داد: اطلاعات در اختیار اداره آسیب‌های اجتماعی معاونت تربیت بدنی و سلامت هم قرار می‌گیرد و آنها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی می‌کنند. ارائه آمار بدون راهکار  مشکلات را حل نمی‌کند. کمیته‌ای وجود دارد که چهار پنج آسیب اول را مشخص و برای رفع آن طبق اولویت برنامه ریزی می کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا طبق آزمون رغبت و توانایی که برگزار شد، تمایل دانش آموزان به سمت رشته تجربی کاهش یافته است یا خیر؟ عنوان کرد: اتفاقا یک تغییر تدریجی در حال وقوع است و ما بسیار امیدواریم. ابتدای سال تحصیلی فرمی را در اختیار دانش آموزان  قرار می دهیم. طبق اطلاعات دریافتی جالب بود که انتخاب اول حدود ۱۹ درصد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش بود. حجم استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال جاری بالا بود به طوری که تقریبا ظرفیت هنرستان‌ها تکمیل شد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: از آن شدت استقبال از رشته تجربی هم کاسته شده و امسال شاهد کاهش تقاضا در رشته تجربی بودیم هرچند که این کاهش ناچیز بوده است و نشان دهنده آن است که آگاهی سازی بیشتری انجام شده است هرچند عوامل بسیاری باید دست به دست همدیگر بدهند که این تنظیم و ساماندهی در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی رخ دهد.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور در ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین باشند.

نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: به قبول شدگان در رشته حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جزء مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره‌های متوالی بیش از ۳ هزار نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حضور چشمگیر نونهالان و نوجوانان در آزمون اعطای مدرک تخصصی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد است، قدم برداریم.

کد خبر 6097878

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران