Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «نیکولای باتروشیف» دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه، روز گذشته در حاشیه نشست امنیتی در سوچی، دیدارهای جداگانه و متوالی با دو مقام امنیتی از ایران و رژیم صهیونیستی ترتیب داد.

دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه ابتدا با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد. طرفین درباره «اوضاع سوریه و منطقه خاورمیانه» گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتروشیف سپش با «ایتان بن‌‌دیوید» معاون دبیر شورای امنیت داخلی اسرائیل نشست برگزار کرد، و با یکدیگر درباره «اوضاع در خاورمیانه» گفت‌وگو کردند.

این دیدارها در حالی انجام شد که تنش بین تهران و تل‌آویو، در نتیجه حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی «تیفور» در حمص سوریه، به شدت تشدید شده است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه و سردبیر این روزنامه در مقاله‌ای با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت که این واکنش نقطه تحول استراتژیک و غیر منتظره‌ای برای رژیم صهیونیستی بود و باعث شد ایران به دولتی در تقابل مستقیم با این رژیم تبدیل شود.

وی ادامه داد که حمله موشکی دیروز رژیم صهیونیستی به پایگاه حشد شعبی در عراق نیز احتمالا نه تنها با واکنش نظامی و انتقامی این نیروها همراه خواهد شد، بلکه ممکن است عرصه نبرد را به مرزهای اردن و سوریه بکشاند و از این مناطق به عنوان پایگاهی برای حمله به عمق سرزمین‌های اشغالی استفاده شود.

عطوان با اشاره به اینکه آمریکا در جنگ و اشغالگری خود در عراق بالغ بر ۶ تریلیون دلار هزینه کرده، ابراز داشت که این اقدام به تحریک اسراییل و برای ممانعت از تبدیل شدن این کشور به یک دولت مبارزه کننده ضد اسراییل بود و تل‌آویو در این جنگ تلاش کرد توانمندی‌های نظامی آن و آرمان‌های هسته‌ای این کشور را از بین ببرد و زمینه‌ساز عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو و ایجاد محور موسوم به اعتدال عربی در منطقه با حمایت و نظارت مستقیم آمریکا شود، همین انگیزه باعث فتنه انگیزی آمریکا در سوریه و لیبی و یمن شد.

حمله موشکی مستقیم رژیم صهیونیستی به پایگاه نیروهای حشد شعبی در استان بابل عراق احتمالا باعث از بین رفتن تمامی طرح‌های پرهزینه آمریکا در عراق خواهد شد و عراق را بار دیگر در رهبری محور متخاصم با پروژه آمریکایی صهیونیستی در منطقه قرار خواهد داد، چرا که نیروهای حشد شعبی علاوه بر پهپادها و موشک‌های زیادی که در اختیار دارند، از بستر عقیدتی و مردمی بسیار قوی در ابعاد سیاسی و نظامی برخوردار هستند و مورد حمایت یک دولت بزرگ منطقه‌ای به نام ایران قرار دارند.

به نوشته این مقاله مقاومت عراق در حال حاضر سهم برجسته‌ای در نقشه راهبردی منطقه در برابر رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند و حملات تاثیرگذاری به اهداف اسراییلی داشته و بندر ایلات را در دریای سرخ و خلیح عقبه هدف قرار داده و سکوهای استخراج گاز اسراییل در میدان گازی «کاریش» در سواحل مدیترانه را نیز بعلاوه بندر حیفا هدف قرار داده است. این محور همچنین مناطق نظامی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی را نیز مورد حمله خود قرار داده است.

عطوان در ادامه می‌افزاید که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل دست کم از ۱۰ سال پیش تاکنون به دنبال وارد کردن آمریکا در جنگ ضد ایران است، ولی به نظر می‌رسد این بار شکست بسیار سختی در غزه دریافت کرده و تلفات بسیار بالای انسانی و مادی و معنوی آن باعث شده قمار گسترش دایره جنگ در شرایط کنونی را بپذیرد و از ضعف جو بایدن رییس جمهور آمریکا و حرف شنوی وی و حزب متبوع وی از لابی‌های صهیونیستی در آمریکا در این عرصه سواستفاده کند.

این مقاله تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی در حال حاضر با ۵ جبهه ایدئولوژیک به رهبری ایران مواجه است که شامل حزب الله لبنان و انصارالله یمن و حشد شعبی عراق و حماس و جهاد اسلامی در غزه و خود ایران می شود. عطوان تاکید کرد: ما اعتقاد نداریم که آمریکا نیز با وجود تمامی حمایت‌های گسترده نظامی و سیاسی و مالی بتواند از این جنگ پیروز خارج شود. آمریکا در افغانستان دچار شکست شده و با شکست قریب الوقوع دیگری در اوکراین مواجه است و در حال حاضر شکست دیگری را نیز از طریق منطقه معجزه آسای غزه دریافت خواهد کرد.

این تحلیلگر ارشد عربی می افزاید که آمریکا و رژیم صهیونیستی در استبداد خود روی رژیم‌های فاسد و سازشکار عربی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، چرا که به اشتباه تصور می‌کنند این رژیم ها از بستر مردمی برخوردار هستند.

وی در پایان تصریح می کند که طوفان الاقصی در غزه و وعده صادقِ ایران چهره منطقه خاورمیانه را به کلی دگرگون خواهند کرد و به دوره آمریکایی اسراییلی در این منطقه پایان خواهند داد و نقشه جدیدی برای جهان و مراکز قدرت آن ترسیم خواند کرد. نقشه‌ای که عراق و یمن و فلسطین و لبنان به آن باز می گردند و اسراییل از آن خارج خواهد شد.

کد خبر 6084350

دیگر خبرها

  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • تامین امنیت با خون دیگران ؛ ما پول می‌دیم، شما بجنگید! | جزئیات بودجه جدید برای ادامه جنگ در این ۳ نقطه
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟