Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@20:42:35 GMT

بی‌بی‌سی: روحانی لازم نمی‌بیند برای رفع حصر هزینه بدهد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۷۵۲۰

بی‌بی‌سی: روحانی لازم نمی‌بیند برای رفع حصر هزینه بدهد

شبکه دولتی انگلیس ضمن دفاع از سران فتنه، به روحانی به خاطر تعلل در رفع حصر آنها انتقاد کرد.

کیهان در ویژه های خود نوشت: دولت انگلیس یکی از حامیان فتنه و آشوب نیابتی سال ۸۸ بود. انگلیسی‌ها از پاییز ۱۳۸۷، رادیو بی‌بی‌سی را به شبکه تلویزیونی تبدیل کردند و از کلید‌زنندگان عملیات روانی برای آمادگی ذهن مخاطبان با کلید واژه تقلب و بهره‌برداری‌های بعدی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از همکاران و اعضای سفارت انگلیس در جریان آشوب‌ها بازداشت شدند و برخی از آن‌ها اعتراف کردند که ده‌ها اصلاح‌طلب نظیر عطریانفر و لیلاز و... را جذب و یارگیری کرده‌اند.
با وجود این، اکنون سایت بی‌بی‌سی به قلم یکی از همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب می‌نویسد: «بی‌عملی» حسن روحانی درباره رفع حصر سران جنبش سبز تا آن جا پیش رفته که محمد خاتمی که خود در مقام رئیس شورای عالی امنیت ملی مصوبه حصر آیت‌الله منتظری را امضا کرد، از او انتقاد کرده است.
با این حال شاید حسن روحانی حصر را مشکل نظام می‌داند نه مشکل دولت خودش.
از ابتدای سال ۹۷ اصلاح‌طلبان پیگیری موضوع حصر را با درخواست و انتقاد از حسن روحانی آغاز کردند. نامه الیاس حضرتی، سخنرانی محمد خاتمی و سپس گفته‌های فاطمه کروبی و نمایندگان مجلس از جمله مواردی بوده که اصلاح‌طلبان از روحانی خواسته‌اند به صورت جدی‌تر وارد موضوع رفع حصر شود.
اینک روحانی مانده است و هجوم انتقادها. هر چند او در انتخابات سال ۹۲ وعده رفع حصر را مطرح کرد، اما اولویت اصلی‌اش موضوع برجام بود و به تبع آن وضعیت اقتصادی. با این حساب رفع حصر در زمره اولویت چندم او قرار می‌گرفت.
اعضای دولت بار‌ها اعلام کرده‌اند که مایل به علنی کردن اقدامات انجام شده درباره رفع حصر نیستند. با این نگاه اقدامات برخی نمایندگان مجلس و به خصوص مصاحبه‌ها و تذکر‌های آنان از نگاه روحانی و نزدیکانش تنها اقدامی تبلیغاتی محسوب می‌شود.
از سوی دیگر روحانی احتمالا احساس می‌کند، برای رفع حصر باید امتیاز‌های جدی بدهد.
روحانی همچنین فشاری جدی برای پیگیری موضوع حصر احساس نمی‌کند. او برای پیشبرد برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی نیاز به برجام داشت و تمام توان خود را بر روی این موضوع متمرکز کرده بود. رفع حصر از این جهت برای رئیس‌جمهور ایران امری استراتژیک نیست و برای پیشبرد برنامه‌هایش نیاز فوری به آن ندارد.
از سوی دیگر هر چند مطالبه رفع حصر به صورت گسترده و جدی در ایام انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، اما این مطالبه پس از انتخابات رها شد و سیاستمداران اصلاح‌طلب و هوادارانشان نیز به صورت تفننی به آن می‌پردازند.
با این حساب رفع حصر اینک برای حسن روحانی تنها محدود به یک وظیفه اخلاقی شده و هیچ ضرورت سیاسی او را تشویق به هزینه دادن برای این موضوع نمی‌کند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Ndc

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند یک پرسپولیسی به ناکامی ستاره تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو آلوز همچون فصل گذشته شروع فصل را با گلسازی متعدد آغاز کرد اما هر چه گذشت آمار او نیز رو به افول گذشت و حالا جایگاه صدرنشینی خود را با ابوالفضل جلالی شریک شده که هر دو در این فصل 9 گل ساخته‌اند.

ریکی آلوز در مجموع با 22 پاس گل یکی از بهترین گلسازان ادوار لیگ برتر خلیج فارس محسوب می‌شود و ارزش کار ستاره پرتغالی به این است که او تنها در کمتر از دو فصل توانسته آمار پاس گل خود را از بیست بالاتر ببرد.

با این حال آلوز در این دو فصل تمام تلاش خود را کرده تا رکورد 14 پاس گل سعید صادقی را بشکند و آقای پاس گل برتر تاریخ لیگ برتر شود اما برای دومین فصل متوالی در این مهم ناکام مانده است.

ریکاردو برای رسیدن به رکورد سعید صادقی باید در ادامه فصل هر بازی یک پاس گل بدهد که این هدف شاید چندان با واقعیت همخوانی نداشته باشد. البته آلوز فصل گذشته چند بازی متوالی موفق به ارسال پاس گل شد اما حتی اگر او تا پایان فصل 5 گل بسازد، بازهم از رکورد صادقی عبور نخواهد کرد.

به این ترتیب آلوز که فصل آینده نیز تحت قرارداد تراکتور است، باید این هدف خود را در لیگ بیست و چهارم دنبال کند؛ جایی که تراکتور انتظار خواهد داشت تا او درخششی بیشتر از این را هم در ترکیب تیمش نشان بدهد.

عکس از مهرورز احمدی

دیگر خبرها

  • فیلمی از سخنرانی قرائتی؛ هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • (ویدئو) محسن قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • نظربازی با اصفهانِ اردیبهشتی
  • اورونوف باید شماره ۷۰ را تحویل بدهد
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد
  • لبخند یک پرسپولیسی به ناکامی ستاره تراکتور