Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@20:35:54 GMT

وجود 2 هزار مرکز مشاوره بهزیستی در کشور

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۷۵۸۰

رئیس سازمان بهزیستی کشور از وجود 2 هزار مرکز مشاوره بهزیستی در سه سطح تخصصی در کشور خبر داد. به گزارش بلاغ، محسنی بندپی در همایش روز جهانی روانشناسی در ساری اظهار کرد: صنعتی شدن جوامع، افزایش جمعیت شهرنشینی، کاهش نرخ باروری، افزایش سن ازدواج، افزایش مهاجرت و گسترش نا امنی شرایطی را فراهم نموده تا سلامت روان و سلامت اجتماعی در معرض خطر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های غیر واگیر را مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی عنوان کرد و افزود: سازمان جهانی سلامت در برآوردی اعلام کرده است که 20 درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال دنیا به نوعی با بیماری‌ها و اختلالات روانی روبرو هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مهم‌ترین عوامل استرس‌زا، تکامل نامناسب در کودکی، پایمال شدن حقوق شهروندی، کاهش سرمایه های اجتماعی و نابرابری های عدالت اجتماعی، ضعف در آموزش مهارت های زندگی را علل افزایش بیماری های روحی و روانی و افزایش طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سازمان بهزیستی با گنجاندن بحث سلامت اجتماعی در احکام ۷۹ تا ۱۱۲ قانون ششم توسعه، عزم جدی خود را در این راه نشان داده‌ایم.

محسنی با اشاره به وجود 2 هزار مرکز مشاوره بهزیستی در سه سطح تخصصی در کشور، یادآورشد: براساس ارزیابی های مربوط به مسائل مشاوره و روانشناسی اداره کل بهزیستی مازندران از استان های برتر در کشور است.

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز از مراجعه حضوری بیش از ۱۰۳ هزار نفر به مراکز مشاوره بهزیستی استان خبرداد.

سعید آرام با بیان اینکه بیش از ۱۰۳ هزار نفر پارسال حضوری به مراکز مشاوره مراجعه کردند، گفت: ۱۵۰ مرکز مشاوره با بیش از ۶۲۰ روانشناس در حوزه‌های اطلاع رسانی، آگاه سازی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و مهارت ارتباطی به مراجعه کنندگان خدمات دادند.

وی با بیان اینگه بیش از ۳۷ هزار تماس پارسال با مرکز اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ گرفته شده است، افزود: مازندران در این بخش رتبه نخست را در کشور بدست آورد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی برای شهر‌های بالای ۱۰ هزار نفر و ۱۴۰ مرکز مشاوره خانواده در ۳۰ مرکز تخصصی مشاوره فعال هستند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و شایسته‌تر و در شأن ششمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی اهتمام ویژه داشته باشد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به نزدیک شدن ششمین سالروز رحلت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: شهرداری برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و شایسته‌تر و در شأن ششمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با انتقاد از نحوه نگهداری و بازرسی دوره‌ای تابلوهای تصاویر شهدا در پل‌های سطح شهر و ورودی‌های شهر افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید به وظایف خود بعد از نصب تابلوهای مزین به تصاویر شهدای والامقام در پل‌های سطح شهر و ورودی شهر اعم از نگهداشت و بازرسی‌های مستمر توجه ویژه داشته باشد و رفع آسیب‌دیدگی و خرابی تابلوها در اسرع وقت در دستور کار قرار داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت افزایش تعاملات و همکاری بین تمامی سازمان‌ها و مناطق شهرداری برای حل مشکلات شهر و شهروندان گفت: باید به اهمیت تعاملات و افزایش هم‌افزایی در تمامی سازمان‌ها و مناطق مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه خدمات عمرانی و افزایش سطح رفاهی شهروندان توجه شود.

یوسفی با اشاره به اینکه تمامی پرسنل شهرداری باید به مشکلات موجود در سطح شهر نگاه مسئولانه داشته باشند، ادامه داد: سازمان فرهنگی با ارائه برنامه‌های پیشنهادی و با تهیه بسترهای فرهنگی لازم برای افزایش حس مسئولیت‌پذیری و عدم بی‌تفاوتی در مشکلات شهری در تمامی پرسنل و در زمینه شناسایی و انتقال کم و کاستی‌ها در سطح شهر به سازمان‌های مرتبط در راستای حل اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه پرسنل شهرداری گوش شنوا و چشم بینای مجموعه هستند، خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی در موضوعات شهری حتی غیر مرتبط کاری پرسنل و مدیران شهرداری غیر قابل قبول بوده و شهرداری می‌تواند از ظرفیت مهم قریب به پنج هزار نیروی انسانی در راستای شناسایی و حل مشکلات مدیریت شهری به نحو احسن استفاده کند.

کد خبر 751219

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند