Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:51:42 GMT

نمایشگاه فرهنگ و هنر اسلواکی در اصفهان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۷۹۵۹

نمایشگاه فرهنگ و هنر اسلواکی در اصفهان برگزار می شود

اصفهان - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ اسلواکی پیشنهاد کرد که نمایشگاه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و متشکل از آثار فرهنگی هنری این کشور در کلانشهر تاریخی اصفهان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، 'کنراد ریگو' سه شنبه شب در دیدار با دستیار ویژه استاندار اصفهان افزود: این نمایشگاه می تواند شامل بخشهای مختلف فرهنگی، هنری مانند نگارگری و نسخ خطی و نیز گردشگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هفته فرهنگی اسلواکی که در تهران برگزار شد، ادامه داد: برگزاری کنسرت و اجرای مسابقات نگارگری کتاب از جمله زیرمجموعه‌های هنری این رویداد بود که اینگونه برنامه ها می تواند در اصفهان نیز تداوم داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ اسلواکی با اشاره به اهمیت برنامه سازی در رسانه ها برای شناخت دو کشور از یکدیگر، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در کشورمان با ساخت برنامه هایی و نمایش آن در رسانه ها بتوانیم کشور ایران و بویژه شهر زیبای اصفهان را معرفی کنید تا تشویق شوند و این کشور را برای مقصد گردشی خود برگزینند.
ریگو اضافه کرد: اسلواکی حدود 15 هزار جاذبه هنری، گردشگری و تاریخی دارد و از تمام ایرانیان دعوت می کنیم برای بازدید از زیبایی های کشورمان به این خطه سفر کنند.
همچنین دستیار ویژه استاندار اصفهان در این نشست با بیان اینکه در صورت نهایی شدن برپایی نمایشگاه هفته اسلواکی در اصفهان، تمامی امکانات در اختیار دست اندرکاران این امر قرار خواهد گرفت، گفت: این نمایشگاه نقش ویژه ای در معرفی کشور اسلواکی به مردم ایران دارد.
علی کریمی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط بین دو ملت، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم بین اصفهان و یکی از شهرهای مهم اسلواکی یک خط پروازی مستقل برقرار شود.
او در ادامه گفت: چنانچه یک شرکت مشترک بین دو کشور با محوریت گردشگری تاسیس شود، گردشگران ایران و اسلواکی با شرایط بهتری می توانند از حضور در کشور متقابل لذت ببرند.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر فرهنگ اسلواکی با هدف حضور در آیین گشایش هفته فرهنگی اسلواکی در تهران 2 روز قبل به ایران سفر کرد و همچنین سه شنبه به همراه 'لوبومیر گولیان' سفیر اسلواکی در تهران به اصفهان آمد.
هفته فرهنگی اسلواکی در ایران مشتمل بر نمایشگاه های فرهنگی و هنری و کنسرت روز یکشنبه در فرهنگسرای نیاوران و کتابخانه ملی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
اِسلُواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی، جمعیت آن حدود 5.4 میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است.
این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان مرز مشترک دارد.
ت / 6020 / 1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امور خارجه اسلواكي استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب