Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:54:12 GMT

رشد۹۳درصدی کشفیات موبایل قاچاق درکردستان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۷۹۷۱

رشد۹۳درصدی کشفیات موبایل قاچاق درکردستان

سنندج - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان از رشد ۹۸ درصدی کشفیات موبایل قاچاق در یک ماهه نخست امسال در این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی شامگاه سه شنبه در جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: همه مسئولان ماموریت و مسئولیت دارند در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبری سال های مختلف را به نام های متفاوتی نامگذاری کردند،  بیان کرد: همه ما باید برای اینکه شعار سال تحقق یابد راهکارها دستیابی به نتیجه موثر در این رابطه را بیابیم و اجرایی کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهارداشت: ۱۸ دستگاه اجرایی استان در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا وارز دارای رسالت وتکلیف هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی سودجو از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه محصولات سلامت محور می کنند، بیان کرد: طبق مصوبه آخرین جلسه این کمیسیون در سال گذشته قرار بود پلیس فتا استان دراین رابطه وارد عمل شود.

میرزایی به آمار کشفیات قاچاق کالا در یک ماهه نخست امسال دراستان اشاره کرد و گفت: در یک ماهه نخست امسال کشفیات مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل آن ۹ درصد افزایش داشته است.

وی میزان کشفیات سیگار قاچاق را بیش از ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار نخ ذکر کرد وافزود: این میزان کشفیات سیگار قاچاق نسبت به یک ماهه نخست سال ۹۶، ۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶۸ هزارو ۵۷۶ قلم لوازم آرایشی وبهداشتی با ۴۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته در یک ماهه نخست امسال دراستان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان میزان کشفیات موبایل را ۲۹۹ دستگاه با ۹۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ذکر کرد و افزود: ۱۰۸ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق هم کشف شده که این میزان نسبت به یک ماهه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

میرزایی تعداد پرونده های تشکیل شده قاچاق دراستان را ۴۱۹ فقره خواند و بیان کرد: تعداد این پرونده ها ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در یک ماهه امسال ۲۱۵ متهم مربوط به قاچاق کالا دراستان دستگیر شدند که این تعداد درفروردین ماه سال گذشته  ۳۰۱ نفر بوده که به عبارتی در این زمینه شاهد کاهش ۲۸ درصدی هستیم.

وی از رشد ۱۰۰ درصدی انهدام باندهای قاچاق در استان خبرداد وگفت: در فروردین ماه امسال چهار باند قاچاق کالا در استان متلاشی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد صددرصدی داشته است.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل