Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:01:19 GMT

عکس/ دوما پس از آزادی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۸۱۰۸

۲۵ فوریه ۲۰۱۸، ارتش سوریه عملیات گسترده برای آزادسازی غوطه شرقی در حومه دمشق را آغاز کرد و سرانجام روز ۱۴ آوریل ۲۰۱۸، در بیانیه‌ای آزادی و پاکسازی کامل آن از لوث تروریسم را اعلام کرد.

اطراف غوطه را تا قبل از جنگ، انواع باغات میوه و درختان سرسبز فرا گرفته بود که در طول هفت سالی که از جنگ گذشته است،‌ در آتش جنگ سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قبل از بحران،‌ حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در غوطه زندگی می‌کردند با تشدید درگیری و سیطره گروه‌های تروریستی مختلف و وخامت اوضاع انسانی، شمار زیادی از ساکنان مجبور به ترک غوطه شدند بر اساس آمار سازمان ملل، تنها 400 هزار نفر در غوطه باقی ماندند و بیش از یک میلیون نفر به‌سبب حضور تروریست‌ها مجبور به ترک این منطقه شدند. دولت سوریه در سال 2014 آخرین گذرگاه به‌سمت غوطه شرقی را بست، با وجود محاصره گروه‌های تروریستی در غوطه از سوی ارتش سوریه، اما غذا و دارو برای ساکنان غیرنظامی ارسال می‌شد در سال 2014 گروه‌های مسلح توافقی را برای آشتی با دولت سوریه امضا کردند که بر اساس آن توافق شد تا دولت در اطراف غوطه و گروه‌های مسلح هم در داخل غوطه حضور داشته و درگیری میان آنها رخ ندهد این توافق به‌مدت سه سال و نیم پابرجا بود که در می 2017 از هم فروپاشید. و سرانجام روز شنبه بیست و پنجم فروردین برابر با 14 آوریل 2018، ارتش سوریه پایان عملیات و آزادسازی کامل غوطه شرقی را اعلام کرد.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه رخ داده است.

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه میدان نفتی عمر مقر نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه به جزئیات بیشتری از این رخداد اشاره نکرده است.

این پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی بارها هدف عملیات پهپادی و موشکی گروههای مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همدستی با این رژیم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه