Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:54:12 GMT

دخالت در قوه مجریه به دلیل رعایت نشدن تفکیک قواست

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۸۱۳۹

دخالت در قوه مجریه به دلیل رعایت نشدن تفکیک قواست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برخی دخالت‌های دستگاه‌های نظارتی در کار قوه مجریه گفت: اگر تفکیک قوا به درستی اجرا شود، این مشکل هم حل می‌شود.

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره سخنان رئیس جمهور مبنی بر دخالت برخی دستگاه‌های نظارتی در کار قوه مجریه، اظهارکرد: برای آن که یک سیستم حکومتی بتواند وظایف قانونی خود را به خوبی انجام دهد، حتما باید اقدامات در فرآیندهای قانونی پیگیری شود تا هم این اقدامات به خوبی اجرا شده و هم دستگاه‌های نظارتی بتوانند به خوبی فعالیت‌های اجرایی و قانونگذاری را رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در کشور ما به دلایل متعددی حوزه‌های اجرایی و نظارتی با یکدیگر تداخل دارند و حوزه‌های نظارتی خودشان در حوزه‌های اجرایی و قضایی حضور دارند.  وقتی دستگاه اجرایی طبق قانون اقدامی انجام می‌دهد، اگر آن اقدام منافع بخشی از دستگاه‌های نظارتی را تامین نکند، آن دستگاه نظارتی وارد می‌شود تا مسیر را در جهت اهداف و منافع خود تغییر دهد. من معتقدم مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، تفکیک قواست. ما فقط تفکیک قوا را روی کاغذ داریم در حالی که اگر تفکیک قوا رعایت می‌شد، دستگاه‌ها و نهادها در کار یکدیگر دخالت نمی‌کردند.

این عضو حزب اعتماد ملی   در پایان با اشاره به اینکه اکنون رعایت نشدن تفکیک قوا شاهد دخالت دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های نظارتی در کار قوه مجریه هستیم، گفت: یک بار دیگر باید بررسی کنیم که کدام حوزه‌ها تداخل وظایف دارند یا در کار هم دخالت می‌کنند تا بدین وسیله تفکیک قوای مناسبی را با معیارهای مشخصی طراحی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار