Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:23:07 GMT

چرا نمی‌توانیم در چشم طرف مقابل نگاه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۸۳۶۶

چرا نمی‌توانیم در چشم طرف مقابل نگاه کنیم؟

خبرگزاری میزان- تحقیقات جدید پاسخ می‌دهند که چرا نمی‌توانیم با دیگران صحبت کنیم و هم‌زمان با آن‌ها ارتباط چشمی داشته باشیم. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  مغز ما نمی‌تواند دو وظیفه مختلف یعنی انتخاب لغات مناسب و تمرکز بر روی صورت فرد مخاطب را به طور مؤثر انجام دهد.

معمولاً این پدیده بیشتر در مواقعی رخ می‌دهد که در ذهن خود در حال تلاش برای پیدا کردن لغات ناآشنا هستیم، این وضعیت باعث کاهش قابلیت ما برای حفظ ارتباط چشمی می‌شود، زیرا مغز ما از نواحی مشابهی برای انجام دو وظیفه استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشمندان از ۲۶ داوطلب درخواست کردند بازی‌های ارتباط لغات را انجام دهند و هم‌زمان بر روی چهره‌های تولید شده توسط کامپیوتر تمرکز کنند، زمانی که آن‌ها به این چهره‌ها نگاه می‌کردند، قابلیتشان برای پیدا کردن رابطه بین لغات کاهش پیدا می‌کرد، البته این پدیده بیشتر زمانی نمایان شد که واژه‌های دشواری در نظر گرفته شده بود، در این وضعیت مغز حجم زیادی از اطلاعات را هم‌زمان پردازش می‌کند.

البته برقراری ارتباط چشمی و صحبت کردن در برخی شرایط امکان‌پذیر است، اما شواهد جدید نشان می‌دهند که مغز انسان از منابع شناختی مشابهی برای انجام دو وظیفه استفاده می‌کند، در نتیجه در برخی موارد قابلیت ما برای انجام هر دو کار به طور هم زمان کاهش پیدا می‌کند.

نمونه استفاده شده در این پژوهش کوچک بود و در آینده مطالعات بیشتری باید انجام شود، بنا براین، چنانچه دیگران در زمان صحبت کردن با شما به طرف دیگری نگاه کردند، نباید آن را نشانه بی‌ملاحظگی آن‌ها بدانیم، ممکن است سیستم شناختی آن‌ها در حال پردازش حجم بالایی از اطلاعات باشد.   منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: ابزار۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه خارج شد.

محمد رضا روحانی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص خارج کردن این وسیله گفت: دختر خانم ۲۰ ساله به دندانپزشکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده که پس از درد شدید در ناحیه شکم، به سرعت به بیمارستان مدرس منتقل می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه زمان در انجام چنین حوادثی برای پزشک بسیار مهم است، افزود: ابزار دندانپزشکی داخل شکم این خانم تیز و برنده بود و چنانچه با سرعت در این خصوص اقدام نمی‌شد ممکن بود وارد رود کوچک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر روده کم است احتمال سوراخ شدن آن بسیار زیاد بود و حتی ممکن بود به بخش ای سی یو منتقل و منجر به مرگ این خانم شود.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر، دقت در خارج کردن این شیء بسیار مهم بود به طور حتم اگر در حین خارج کردن این شیء، حتی چند میلی متر جابه جا می‌شد احتمال پارگی مری، معده و روده وجود داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمان و از دیگر سو جلوگیری از عوارض بعد از خارج کردن شیء، سعی کردیم یک عمل غیر تهاجمی به روش آندوسکوپی و over tube بدون باز کردن شکم کار انجام شود.

وی گفت: اگر چه ابزاری که نیاز بود به دستگاه آندوسکوپی برای خارج کردن این فلز وصل شود، در دسترس نبود اما با ابتکار تیم اتاق عمل این اقدام انجام شد، چرا که خارج کردن آن از طریق باز کردن شکم عوارض بسیار ساخت و جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشت.

روحانی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار خوب است و قرار است امروز مرخص شود.

وی خواستار هوشیاری و دقت کادر پزشکی در حین درمان شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است