Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان کرد به دنبال موازی کاری با تلویزیون در تولید آثار مستند نیستند و قرار است تمرکز اصلی بر تولید مستندهای سینمایی باشد.

مرتضی رزاق کریمی معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفتگو با امتداد نیوز با اشاره به سیاست های سال جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این روزها بیش از گذشته روی تولید آثار مستند و انیمیشن تمرکز دارد و می توان گفت این تولیدات با موفقیت هایی از سوی جشنواره های بین المللی در خارج از کشور همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحث اعمال سیاست های جدید در این مرکز در واقع ادامه سیاست های گذشته است. در واقع می توان گفت از ۳ سال پیش تصمیم گرفته شد تا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دیگر تولید آثار داستانی را دنبال نکند به این معنا که تولید فیلم های اول داستانی بلند و فیلم کوتاه داستانی از ۳ سال پیش در این مرکز متوقف شد.

معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان کرد: در این راستا تولید آثار مستند و انیمیشن در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی متوقف نشده است و طبق روال گذشته تولید این آثار دنبال می شود. با ایجاد ۲ معاونت مستقل انیمیشن و مستند، تمرکز در تولید این نوع از آثار بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: در سال جدید به دنبال کاهش کمی تولیدات نیستیم اما گرایش اصلی ما حمایت از تولید مستندهای سینمایی است. البته مخالف تولید مستند تلویزیونی نیستیم و آثار ارزشمندی در این زمینه توسط رسانه ملی تولید می شود اما رویکرد ما در سال جاری این است که کار موازی و مشابه با تلویزیون انجام ندهیم.

رزاق کریمی در پایان گفت: در این میان اگر مستند کوتاهی خلاقانه و نو باشد در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می شود اما سیاست اصلی ما تولید آثار مستند با ساختار دراماتیک و سینمایی هستیم.

true برچسب ها : سینمای مستند مرتضی رزاق کریمی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سینمای مستند مرتضی رزاق کریمی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت