Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا به دنبال تحت سلطه قرار دادن جهان با سپر دفاع موشکی خود است و این یک تهدید بالقوه محسوب می‌شود و ساختار امنیت بین‌المللی را مختل می‌کند و جهان را به سمت بی‌ثباتی بیشتری سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: اقدامات بی پروای آمریکا در استقرار سیستم‌های دفاع موشکی پیامدهای ناگواری را برای ساختار امنیت بین‌المللی هم در منطقه اروپا–آتلانتیک و هم در منطقه آسیا-پاسفیک به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست آمریکا در استقرار سپرهای دفاع موشکی‌اش یکی از موانع اصلی در خلع سلاح اتمی محسوب شده و شرایطی خطرناک را برای احیای رقابت تسلیحاتی ایجاد می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه ذکر شده است: واشنگتن استقرار سیستم‌های دفاع موشکی خود را پس از آنکه با پنج قدرت اصلی بین‌المللی به توافقی با ایران در سال 2015 درباره برنامه اتمی‌اش دست پیدا کرد، کم نکرده است. سپرهای دفاع موشکی آمریکا باعث به وجود آمدن تهدیدهای بالقوه می‌شوند. این سیستم‌ها در بخش‌های مختلف جهان بخشی از یک پروژه خطرناک جهانی هستند و هدفشان غلبه نظامی آمریکا در سایر کشورها محسوب می‌شود. آنها توازن قدرت در زمینه تسلیحات تهاجمی را تغییر داده و خطرات جدی در بی‌ثباتی جهانی محسوب می‌شوند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه آورده است: چتر دفاع موشکی باعث توهم مصونیت در واشنگتن شده است و همین امر باعث شده تا دولت آمریکا اقداماتی یک جانبه و خطرناک را برای پیشبرد اهدافش انجام دهد. ایالات متحده خودش را حامی قوانین بین‌الملل می‌داند و هرگز به قضاوت درمورد تحقق و اجرای الزامات نمی‌پردازد. واشنگتن زمانی که کسی را به نقض قوانین متهم می‌کند به خودش زحمت نمی‌دهد تا دلیل و مدرکی قانع کننده بیاورد و حقایق و گمانه‌زنی‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کند. دلایل بی‌شماری وجود دارد که باور کنیم یک حرکت واقعی در ورای اقدامات آمریکا وجود دارد و آن ترس از مورد اتهام قرار گرفتن به عنوان کشوری است که اتهامات بی پایه و اساس را علیه دیگر کشورها وارد می‌کند تا نقض‌های گسترده قوانینی بین‌المللی را به ویژه در زمینه کنترل سلاح و منع گسترش تسلیحات که از سوی خود آمریکا صورت می‌گیرد،‌ مخفی کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود همچنین آورده است: واشنگتن به صورت دوفاکتو بسیاری از معاهدات بین‌المللی را در زمینه کنترل سلاح شامل کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی و معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی نقض کرده است. این کشور همچنین توافق ممنوعیت کامل آزمایشات تسلیحات اتمی را تایید نکرده و حتی شرایطی را برای چنین آزمایش‌هایی ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین به این مساله اشاره کرده است که ایالات متحده تنها کشور عضو کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی است که هنوز زرادخانه‌ای بزرگ از عامل‌های شیمیایی دارد و پر واضح است که کاری برای انهدام آن نمی‌کند و در عوض دلایلی دارد تا از چنین عوامل شیمیایی استفاده کند. در اوایل نوامبر 2017 قانونگذاران آمریکایی مبلغ 58 میلیون دلار را برای در پیش گرفتن اقداماتی شامل تحقیق و توسعه در زمینه موشک میان‌برد زمین پایه اختصاص دادند که بخشی از قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2018 محسوب می‌شد و این مبلغ و انجام این برنامه نقض آشکار معاهده نیروهای اتمی میان برد امضا شده توسط مسکو و واشنگتن در سال 1987 است.

مسکو می‌گوید: برنامه پهپادی آمریکا نیز نقض آشکار این معاهده محسوب می‌شود. روسیه نگران سیستم‌هایی است که از ناوهای آمریکایی پرتاب می‌شوند. یکی دیگر از این نگرانی‌ها استقرار موشک‌های آگیس در شرق اروپاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش بینی کرد: ایالات متحده که بیش از پیش خود را غرق یک جنگ ترکیبی ضدروسی در اوکراین کرده است، مانند ویتنام و افغانستان دچار شکست بزرگ و تحقیر آمیز دیگری خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد تخصیص کمک‌های جدید به اوکراین توسط کنگره آمریکا، ابراز عقیده کرد که غوطه ور شدن هر چه بیشتر ایالات متحده در یک جنگ ترکیبی علیه روسیه منجر به شکستی بزرگ و تحقیر آمیز برای مقامات واشنگتن خواهد شد، همانطور که در افغانستان و ویتنام چنین اتفاق افتاد. 

زاخارووا گفت: «ما این مسئله را تأیید می‌کنیم که اقدامات ایالات متحده به عنوان یک طرف واقعی در درگیری نظامی در اوکراین، با مقابله بی قید و شرط و قاطع مواجه خواهد شد و غوطه‌ور شدن عمیق‌تر واشنگتن در یک جنگ ترکیبی علیه روسیه منجر به همان شکست بزرگ و تحقیرآمیز ایالات متحده خواهد شد که پیش از این در ویتنام و افغانستان افتاد و اینبار در اوکراین تکرار خواهد شد.»

به گفته این دیپلمات، نخبگان آمریکایی که اوکراین را با انواع سلاح پمپاژ می‌کنند و صرف نظر از وابستگی حزبی خود، مایل هستند تا اطمینان حاصل کنند که کی‌یف تا آخرین فرد اوکراینی با روسیه خواهد جنگید و حملات تروریستی خود به اهداف غیرنظامی روسیه، خرابکاری و قتل روزنامه نگاران را ادامه خواهد داد.

زاخارووا یادآور شد که علاوه بر همه اینها، واشنگتن به سرقت دارایی‌های مسدود شده روسیه نیز متوسل شده و کنگره آمریکا  در این خصوص به دولت جو بایدن، چراغ سبز نشان داده است. اکنون دیگر روی یک پیروزی افسانه‌ای برای کی‌یف  شرط بندی نشده، بلکه بر این واقعیت تکیه می‌شود که ارتش اوکراین حداقل بتواند تا انتخاب ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، بدون اینکه وجهه بایدن تخریب شود، مقاومت خواهد کرد.

این مقام وزارت امور خارجه افزود که جمهوریخواهان منافع خود را در مشارکت در درگیری اوکراین دارند. او توضیح داد که آنها به نفع صنایع نظامی بزرگ آمریکا لابی می کنند، که سهم بزرگی از بودجه اختصاص یافته برای اوکراین به جیب آنها سرازیر خواهد شد.

زاخارووا در پایان گفت: با این حال، تلاش‌ها برای نجات رژیم ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین محکوم به شکست است و اهداف و  وظایف تعیین شده برای عملیات ویژه نظامی به طور کامل محقق خواهد شد. به گفته این دیپلمات، تامین مالی کی‌یف تنها حمایت واشنگتن از  تروریسم دولتی در اوکراین را نشان داده است.

لایحه کمک مضاعف به اوکراین به میزان تقریباً 61 میلیارد دلار روز شنبه، 20 آوریل توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. سنای ایالات متحده نیز رأی گیری در مورد لایحه های اختصاص بودجه به اوکراین، اسرائیل و تایوان را روز سه شنبه 23 آوریل آغاز خواهد کرد.

علاوه بر این، مجلس نمایندگان آمریکا با مصادره دارایی‌های فدراسیون روسیه به نفع اوکراین موافقت کرده است. 

آخرین تلاش آمریکا برای جلوگیری از فروپاشی اوکراین

در این رابطه، روزنامه "واشنگتن پست" نیز روز گذشته در تحلیلی نوشت که ایالات متحده بسته کمکی جدیدی برای کی‌یف را به تصویب رساند تا  از فروپاشی اوکراین  جلوگیری کند.  این نشریه با اشاره به اینکه تاخیر چند ماهه در ارائه کمک‌های مالی و نظامی ایالات متحده به کی‌یف، اوکراین را تقریباً در آستانه فاجعه قرار داده، افزود: بسته کمکی جدید تصویب شده توسط مجلس نمایندگان کنگره  ظاهرا به "جلوگیری از فروپاشی اوکراین در سال جاری" کمک خواهد کرد.

در این مقاله یادآوری شده که فوریت ارائه کمک به کی‌یف به دلیل موفقیت‌های نظامی روسیه در میدان جنگ و همچنین بهبود وضعیت ارتش روسیه است، در حالیکه نیروهای مسلح اوکراین هر روز  مواضع بیشتری را از دست می‌دهند. 

این روزنامه در مورد وضعیت اسفبار ارتش اوکراین به سخنان اخیر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد برتری ده برابری روسیه از لحاظ تعداد گلوله‌های توپ اشاره کرد و افزود:  علاوه بر این، هرچه می‌گذرد، تعداد کمتری از مردان اوکراینی به ارتش اوکراین ملحق می‌شوند، چرا که آنها می‌دانند بدون آموزش نظامی مناسب و تجهیزات کافی، در واقع به کشتارگاه خواهند رفت.  ضمن اینکه تشدید قانون بسیج در این کشور نیز تنها باعث خشم و نارضایتی بیشتر مردم اوکراین می‌شود.

این مسئله توسط کنستانتین کاساچوف، نایب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز مطرح شد. به گفته این سناتور بلندپایه، بسته جدید کمک به اوکراین از سوی ایالات متحده به معنای جان هزاران اوکراینی است که غرب همچنان آنها را برای رسیدن به اهداف ضدروسی خود به کشتن می‌دهد.

کاساچوف با اشاره به سخنان ولادیمیر زلنسکی که معتقد است تصویب بسته کمکی جدید آمریکا «جان هزاران نفر را نجات خواهد داد»، یادآور شد که رهبر اوکراین دو سال پیش، زمانی که با بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس برای اخلال در روند مذاکرات استانبول به توافق رسید، نیز روی این موضوع حساب کرده بود. به گفته او،  در حالی که تصویب بسته کمکی جدید، در وهله نخست حمایت از مجتمع صنایع نظامی آمریکاست و برای سود آنها، مقامات واشنگتن هزاران اوکراینی را همچنان قربانی می‌کنند.

قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراینتحولات اوکراین| آیا کمک آمریکا باعث نجات کی‌یف می‌شود؟تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است