Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، غلامرضا امیرخانی در دیدار با رئیس کتابخانه ملی جمهوری چک گفت: کتابخانه ملی ایران مصادف با پنجاهمین سال درگذشت «یان ریپکا» ایران‎شناس چک این آمادگی را دارد تا با همکاری کتابخانه ملی جمهوری چک، بزرگداشتی برای او برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کتابخانه ملی جمهوری چک نیز درباره پژوهش‌های ایران‌شناسی در جمهوری چک گفت: این مطالعات چندین سال است رو به کاهش گذاشته و آنچه در این میان مهم ترین چالش محسوب می شود، نبود متخصص زبان فارسی در چک است و با وجود 149 نسخه خطی فارسی به کمک ایران نیاز داریم تا در این پژوهش ها، ما را یاری کنند.
مارتین کوتساندا با اشاره به نسخه های خطی ارزشمند و منحصر به‌فرد در چک گفت: در بخش نسخه های خطی عربی هم مشکل مشابهی وجود دارد که مجبور شدیم برای رفع مشکل زبان عربی افرادی را به کار بگیریم که تخصصی در کتابداری و نسخ خطی ندارند.
وی افزود: آذربایجانی‌ها بسیار علاقه‌مند به نسخ خطی تُرکی هستند و عجیب آنکه برخی مفاخر ایران مانند نظامی گنجوی را متعلق به خود می دانند و با این حال، ما از هر گونه همکاری استقبال می کنیم و این دیدار می تواند سرآغاز دوران شکوهمندی از فعالیت مشترک باشد.
فربیرز خسروی مشاور عالی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در این دیدار با تشریح وظایف این سازمان گفت: این مجموعه نهادی علمی، پژوهشی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و خدماتی است و 90 پست هیات علمی تعریف‌شده وجود دارد و همچنین طرح‌های پژوهشی در آن انجام می‌شود.
در پایان دیدار، دو طرف بر تحکیم و تداوم روابط فرهنگی میان دو کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و کتابخانه ملی جمهوری چک تاکید کردند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد