Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با گروه سرمایه گذاری کشور ژاپن در شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری زمینه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های انرژی‌های نو و تجدید پذیر، آب، تصفیه خانگی آب آشامیدنی و فاضلاب، سد سازی، شبکه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه‌های تفریحی و رفاهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان وجود زیرساخت‌های لازم به منظور اجرای طرح‌های مختلف از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح‌های تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از مهم‎ترین اولویت‌های استان می‌باشد.

عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایر نشین کشور می‎باشد و اجرای پکیج‌های کوچک تولید انرژی برای این قشر ضروری است.

وی ادامه داد: این استان به سبب ارتفاع زیاد از سطح دریا، تابش مطلوب نور خورشید و دمای مطلوب، محل مناسبی برای اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی می‌باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، منطقه ویژه اقتصادی را از مهم‎ترین مزیت‌های این استان در زمینه تشویق و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام کرد.

عباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معافیت‌های مالیاتی و شرایط مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در مناطق مختلف کشور فراهم کرده است افزود: دولت قصد دارد تا ۳۶ هزار طرح نیمه تمام خود را برای تکمیل و بهره برداری سریع‌تر در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

شویچی نیشیمورا نماینده گروه سرمایه گذار ژاپنی نیز گفت: دولت ژاپن برای اجرای طرح‌های انرژی نو یک هزار میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت ۲ و سه دهم برابری تولید برق از پنل‌های خورشیدی در ایران نسبت به ژاپن افزود: تاکنون نتوانسته ایم از این اعتبار، مبلغی را برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در ایران هزینه کنیم.

گفتنی است: گروه سرمایه گذار ژاپنی به منظور بررسی زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های خورشیدی هم اکنون و به مدت ۲ روز نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری را به صورت میدانی بررسی می‌کنند.

پس از این بررسی، زمین مورد نیاز تعیین و تفاهم نامه همکاری منعقد می‌شود.

انتهای پیام/ز

سرمایه گذاری ژاپن برای اجرای طرح‌های تولید انرژی‌های نو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی جاده‌های این استان باز و تردد در آن‌ها روان است.

بیشتر بخوانید

تردد در گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری