Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:25:44 GMT

میزان ریسک‌پذیری مدیران در کشور ما کاهش پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۲۲۵

میزان ریسک‌پذیری مدیران در کشور ما کاهش پیدا کرده است

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه مدیران ارشد دولت را کسی جز خود آقای روحانی انتخاب نکرده‌اند و مدیران میانی هم چه در سطح کشوری و چه استانی با واسطه توسط ایشان انتخاب می‌شوند، مخاطب اصلی صحبت‌های اخیر رییس جمهور را خود وی دانست.

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با ایسنا، در  تحلیل سخنان رییس‌جمهور مبنی بر ضرورت حضور مدیران کارآمد در عرصه مدیریت کشور، اظهار کرد:  نقدی که رییس‌جمهور به بخشی از نظام مدیریتی کشور دارد نقد بسیار درستی است اما اصلاح این روند و اصلاح نظام مدیریتی کشور به خود ایشان و مدیران ارشدی که کنارشان هستند، باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح این موضوع، گفت: باید از دو زاویه به سخنان رییس‌جمهور توجه کنیم؛ زاویه اول این است که مدیران را بر اساس تخصص مدیریتی‌ شان انتخاب می‌کنیم، مثلا می‌گوییم مدیر در آن حوزه که باید مسئولیت بپذیرد تخصص لازم را  داشته باشد یا زاویه دیگری که مدیر انتخاب شده در حوزه اجرا  توانمندی و تعهد لازم را هم داشته باشد .

وی تصریح کرد: آفتی که نظام مدیریتی کشور طی این سال‌ها به ویژه در یک دهه اخیر به آن مبتلا شده است ، مدرک‌گرایی صرف است. یعنی فقط مهم است که مدیر مدرک دکترا داشته باشد و این موضوع را بدون در نظر گرفتن سابقه اجرایی و توانایی‌اش ، ملاک انتخاب قرار داده ایم.

نیشابوری افزود: این نقد را می‌توان پذیرفت که اگر مدیران ما فقط برتری علمی محض داشته باشند نظام مدیریتی کشور به مشکل بر می‌خورد چنانچه اکنون با همین مصیبت بزرگ در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.در سال های ۸۴ تا ۹۲ شاهداوج گرفتن این نگاه در نظام مدیریتی کشور بودیم.

وی ادامه داد: در مورد دومین زاویه‌ای که نسبت به نقد رییس‌جمهور وجود دارد باید گفت که جسارت و ریسک پذیری یکی از ضروری‌ترین روحیات یک مدیر است و اگر مدیری جسارت را به عنوان یک مولفه برتر نداشته باشد قطعا نتیجه آن ناکارآمدی خواهد بود.  عدم جسارت به هر دلیلی چه ترس از نهادهای نظارتی و چه احتیاط در انجام وظایف باشد باعث ناکارآمدی می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح گفته‌های خود با مقایسه ویژگی‌ها و روحیات مدیران موفق دنیا، خاطرنشان کرد که یکی از شاخصه‌های مهم برای انتخاب یک مدیر، جسارت و ریسک‌پذیری در اجرای وظایف است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: میزان ریسک‌پذیری مدیران در کشور ما کاهش پیدا کرده و آقای روحانی معتقد است که مدیران امروز جسارت لازم برای اجرای وظایف خود را ندارند.

این عضو حزب اسلامی کار در بیان دلایل عدم ریسک‌پذیری مدیران ارشد، گفت: این امرطبیعی است چرا که  مدیران سنشان بالا رفته و بر اساس همین موضوع حوصله درگیر شدن، توضیح دادن و پاسخگویی به نهادهای نظارتی را ندارند .آنها می‌خواهند تا چند سال آخر مدیریتشان را در عافیت سپری کنند لذا در لاک محافظه‌کاری فرو می‌روند.

وی در همین راستا، افزود: دلیل دوم این است که در انتخاب مدیران جوان ریسک پذیر که می توانند موتور محرکه مدیران مجرب و پا به سن گذاشته باشند هم احتیاط به خرج داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بیمه سلامت در خدمت به سلامت جامعه نقش مهمی دارد و در اسلام نیز در زمینه توجه به سلامت فردی و عمومی تأکید شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: در حوزه سلامت کار‌های باارزشی صورت گرفته است ولی هنوز مردم مطالباتی دارند.

وی گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند که سلامت روح و جسم بشر تأمین شود و تأکید دین بر حفظ جوانی جمعیت، پیشگیری، ورزش و رعایت بهداشت، پرهیز از استرس و فشار‌های روحی، تأکید بر روزه و پرهیز از زیاده روی در خوردن و آشامیدن و تأکید بر ازدواج اقداماتی در زمینه تأمین سلامت جسم و روح است.

مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنان رایگان بیمه شده اند.

مجیدی افزود: در زمینه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار داده شده است و ۶۳ هزار نفر مبتلا به این بیماری‌ها نشان دار شده اند.

وی گفت: در زمینه جوانی جمعیت نیز قانون حمایت از خانواده نیز ۲۰۰ هزار نفر از مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال را بیمه کرده ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: ۴ هزار و ۵۸۰ نفر زوج نازای نشان دار در استان داریم و برای خدمات نازایی ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • آاس رم مدیر ورزشی جدید خود را پیدا کرد؛ نیکولاس بوردیسو در آستانه بازگشت به جالوروسی
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان