Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:55:04 GMT

نمایش عمومی یک مجموعه شخصی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۲۸۲

نمایش عمومی یک مجموعه شخصی

این روزها نمایشگاهی با عنوان «سیاه و سفید» در گالری ایوان برپاست که آثار بیش از 20 هنرمند در آن به نمایش درآمده است. این آثار متنوع که توسط هنرمندان مطرح یا جوانانی کمتر شناخته شده خلق شده‌اند، همگی متعلق به مجموعه شخصی فریدون آو هستند. مریم درویش روزنامه نگار

ایران آنلاین / فریدون آو یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های هنر معاصر ایران است که در طول بیش از پنج دهه فعالیت، علاوه بر خلق آثار هنری متعدد، نقش مهمی در حمایت از دیگر هنرمندان و خرید و گردآوری آثار آنها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر آو از معدود مجموعه‌دارانی است که هر از گاهی بخشی از مجموعه شخصی خود را به نمایش می‌گذارد و با توجه به گستردگی فراوان این مجموعه، امکان این را دارد که هر نمایشگاه را با رویکرد خاصی برگزار کند. نمایشگاه بزرگی که سال گذشته با عنوان «چهره‌ها» در بنیاد لاجوردی برگزار شد گزیده‌ای از آثاری بود که با موضوع چهره شکل گرفته‌اند و حالا آو بخشی از مجموعه خود را فقط با توجه به سیاه و سفید بودن آنها به نمایش گذاشته است. اندی وارهول شاخص‌ترین هنرمندی است که آثار او در این مجموعه به نمایش درآمده است. تعداد بسیار محدودی از آثار این چهره بین‌المللی در ایران وجود دارد و حالا از آثار او دو طراحی خطی ساده از گل و گیاه در گالری ایوان دیده می‌شود که با تکنیک سیلک‌اسکرین روی مقوا چاپ شده‌اند و درون قاب‌های طلایی خودنمایی می‌کنند. عباس کیارستمی از دیگر هنرمندان نامدار این مجموعه است که عکسی از مجموعه برف او به نمایش درآمده است.

در این تصویر مترسکی در میان برف دیده می‌شود و ردپای انسانی که از کادر خارج شده روی برف‌ها به چشم می‌آید. فریدون آو هم چند اثر از خود را در این مجموعه ارائه کرده است که شامل مجسمه و تابلوهای نقاشی هستند. مجسمه‌ای که آو به نمایش گذاشته است ترکیبی از لاک‌پشت، جمجمه گاو و چهره انسان است و این ترکیب عجیب با رنگ سفید خود روی زمین سیاه گالری خودنمایی می‌کند. کوروش شیشه‌گران یکی دیگر از هنرمندان نامدار این مجموعه است و در اثر سیلک اسکرین خود یک ترکیب‌بندی از خطوط سیاه و درهم پیچیده ایجاد کرده است. فریدون امیدی در این مجموعه دو تابلوی خط نقاشی دارد که با ترکیب مواد و تکرار پشت هم کلمات فارسی به خط نستعلیق فضایی خاکستری را به وجود آورده است.

در کنار این نامداران آثار قابل تأملی نیز از هنرمندان جوان ایرانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده که به لحاظ استانداردهای هنری از سطح قابل قبولی برخوردارند. گفتنی است نمایشگاه «سیاه و سفید» که با همکاری گالری دستان برگزار می‌شود، تا 14 اردیبهشت در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز بجز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند./روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است

مدیر هنری نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: در این نمایشگاه که از سوی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار می‌شود، در مجموع ۴۶ اثر از ۲۳ هنرمند کازرونی با هدف معرفی هنرمندان عکاس کازرون و حمایت از آنها به نمایش در خواهد آمد.

علیرضا عباسی همچنین به روند برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های فعلی هنر عکاسی در کازرون، یکی از حوزه‌های کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی، شناسایی و حمایت از هنرمندان عکاس این منطقه در نظر گرفته شده و بر این اساس، سال گذشته جشنواره عکسی برگزار و در کنار عکاس‌هایی که شناخته شده بودند و فعالیت داشتند، با عکاس‌های دیگری نیز آشنا شدیم.

وی افزود: در ادامه، فراخوانی برای انتشار کتابی از آثار عکاسان کازرونی داشتیم که ۲۵ نفر از هنرمندان عکاس به این فراخوان پاسخ داده و آثارشان را ارسال کردند. در جلسه‌های مشورتی و برنامه‌ریزی که داشتیم، تصمیم گرفتیم برای معرفی و حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان عکاس، نمایشگاهی از آثار ارسال شده را برگزار کنیم.

مدیر هنری نمایشگاه عکاسان کازرون در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار ما، ضمن اشاره به اینکه سعی شده از تمام عکاس‌هایی که فعالیت مستمر دارند و آثارشان دارای استانداردهای نمایشگاهی است، دعوت شود، افزود: موضوع این نمایشگاه آزاد است و آثار ارسال شده به انتخاب عکاس‌ها و بر اساس ژانرهای مختلفی بوده که آنها در آن حیطه به فعالیت عکاسی مشغول هستند و ما صرفاً تأکید داشتیم در ارسال آثار، جنبه‌های فنی و نکات اولیه زیبایی‌شناسی مدنظر عکاس‌ها باشد. در نهایت هم با توجه به ظرفیت نمایشگاه و پشتیبانی که حامی مالی از این برنامه داشت، از هر هنرمند، دو اثر را در اندازه‌های ۷۰*۵۰ و ۴۰*۳۰ به نمایش گذاشته‌ایم.

وی در پایان با تشکر از تیم اجرایی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون، افزود: قاعدتاً ممکن است عکاس‌هایی وجود داشته باشند که یا خودشان تمایل نداشته باشند در نمایشگاه و کتاب حضور داشته باشند و یا اینکه افرادی هم باشند که ما شناختی از آنها نداریم و تلاشی هم نداشتند که خودشان را معرفی کنند و کسی هم آنها را به ما معرفی نکرده است و بنابراین در نمایشگاه حضور نداشته‌اند. با این وجود ما همچنان آماده استقبال از این هنرمندان و پشتیبانی از فعالیت‌های هنری‌شان در فعالیت‌های بعدی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی هستیم.

گفتنی است نمایشگاه گروهی هنرمندان عکاس کازرون که با نام «سِی کُو» برگزار می‌شود، از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت‌ها ماه در تالار پرنیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون دایر خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از محمد بشارتی، محمودرضا پولادی، لیلا جلیل‌پور، عبدالله حاجی‌پور، محمدعلی حاجی‌پور، رضا دادوند، احسان درخشنده، سعید دهقان، محمدهاشم دهقان، رضا شاه‌امیری، مهران عبادی، فضل‌الله عباسپور، محسن عباسپور، علیرضا عباسی، فرشاد فرشته‌حکمت، شیما کارمند، محمدعلی مرادی، علی مسیب‌زاده، پگاه مهرزاده، محمد میرزایی، سعید نجف‌زاده، علی نغماچی و مهدی هنرجویان، هنرمندان عکاس کازرون به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر 6090921

دیگر خبرها

  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است