Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:53:07 GMT

افزایش 40 درصدی تصادفات برون شهری خوزستان در فروردین‌ماه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۴۰۸

افزایش 40 درصدی تصادفات برون شهری خوزستان در فروردین‌ماه

رئیس پلیس راه خوزستان از افزایش 40 درصدی تصادفات برون شهری استان خوزستان در فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا دولتشاهی در جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: هر چند در سال گذشته از نظر تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان خوزستان کاهش خیلی خوبی داشتیم، اما دوستان ما در کمیسیون ملی اصلا از این وضعیت راضی نبودند چرا که آمار عددی ما بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما واقعا امسال وضعیت در خوزستان بسیار بحرانی است. در فروردین‌ماه 97 تصادفات برون شهری در سطح استان خوزستان نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافت. همچنین اکنون اکثر تصادفات به صورت رخ به رخ و با بر جا گذاشتن پنج یا شش کشته یا مصدوم هستند. از این رو این وضعیت ما اصلا خوب نیست.

رئیس پلیس راه خوزستان درباره عامل عوامل افزایش تصادفات استان در سال جاری تصریح کرد: هر خبرنگاری که با من تماس می‌گیرد، به نوعی می‌خواهد عامل این افزایش تصادفات را در حوزه جاده بیاورد و مقصر را جاده عنوان کند، هر چند درست است که جاده‌های ما باید ایمن شوند و ما مشکلات زیادی در بحث جاده‌ها داریم.

دولتشاهی ادامه داد: در 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، آنگونه که باید به استان خوزستان رسیدگی نشد و این موضوع یک واقعیت است. در حال حاضر نیز همکاران ما همه در حال تلاش هستند اما هر چه هم تلاش شود، باز هم کمبودهایی داریم. واقعیت این است که مشکل ما در بحث فرهنگ ترافیک و عامل انسانی است.

وی افزود: مواردی داشتیم که راننده‌ای بدون داشتن گواهینامه در جاده رانندگی کرده و قبل از آن هم به اندازه کافی نخوابیده است، تصادف می‌کند و شش نفر را اینگونه می‌کشد. یا راننده‌ای تا صبح به دزدی مالی و قاچاق پرداخته و شب را نخوابیده است و به جاده می‌زند و صبح در جاده هنگام رانندگی خوابیده و سه نفر را کشته است.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه از صدا و سیما در حوزه مسائل ترافیکی تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، عنوان کرد: باید از طریق دیگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در بحث فرهنگ ترافیکی کاری انجام دهیم. قرار است چقدر جاده بسازیم و چقدر نیروی پلیس در جاده‌ها مستقر کنیم؟ بالاخره هر کسی توانی دارد.

دولتشاهی بیان کرد: در هر صورت در سال 96 تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در خوزستان نسبت به سال 95 کاهش یافت. اما از این لحاظ اصلا وضعیت خوبی نداریم. با وجود اینکه در طرح نوروزی امسال همه دستگاه‌ها به خوبی پای کار آمدند، اما واقعا نتیجه‌ای نگرفتیم چرا که راننده‌ها رعایت نکردند.

وی اظهار کرد: متأسفانه گزینش‌ها در شهرستان‌ها به صورت سیاسی در آمده است. یعنی مسئولین ما نگاه می‌کنند که آن نماینده یا مسئول دیگر چه می‌گوید. اگر قرار باشد نگاهی داشته باشیم، باید بر اساس نظریات کارشناسی شده باشد.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: فرزند آقایی به یک مانع (سرعت‌گیر) بر می‌خورد. فورا می‌گویند که این مانع در اینجا چکار می‌کند و بعد هم یک نفر دیگر می‌آید و چیز دیگری می‌گوید. واقعیت این است که ما باید کار فنی انجام دهیم. استاندار پیشین آقای مقتدایی به شدت مخالف بحث تعیین سرعت مجاز در هر جاده‌ای بودند و واقعا هم درست می‌گویند در شأن مردم نیست که بخواهیم در هر جاده‌ای میزان سرعت برای مردم تعیین کنیم.

دولتشاهی ادامه داد: اما در شرایط فعلی باید این کار را انجام دهیم چرا در کمربندی ایذه به فاصله شش یا هفت روز شش نفر در یک نقطه در تصادفات فوت می کنند بعد می‌گویند فلان مسئول مخالف است. خوب بیخود کرده که مخالف است. ما واقعا نمی‌توانیم با این وضعیت و شرایط کار کنیم. هر کس می‌آید و دستوری می‌دهد و واقعا سلیقه‌ای شده است.

وی افزود: خواهش می‌کنیم در شهرستان‌ها و به ویژه به فرمانداران اعلام شود که تصمیم‌گیری‌ها بر اساس نظرات کارشناسانه باشد. دوستان ما در راهداری و در راه و شهرسازی مسئولیت دارند. نباید اینگونه باشد که هر کس می‌آید و دل‌بخواهی هر تصمیمی می‌گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری