Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@21:34:49 GMT

توقف صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۵۶۴

توقف صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر


مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا، امکان صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر به دلیل رتبه سنجی اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از صداوسیما، سید علی معصومی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما گفت: رویکرد این ستاد پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با مشارکت مردم و تجربیات فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضمانت اجرای کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و مجازات برای انتقال دهنده، گیرنده و ضبط کالاهای وارد شده از این طریق در لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده است.

معصومی گفت: بر اساس لایحه جدید امکان صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر به دلیل رتبه سنجی اقتصادی وجود ندارد. مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: راه اندازی سامانه‌های پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد ۴۰ سامانه زیر مجموعه این سامانه‌ها زمانبر است.

وی گفت: برخی از این سامانه‌ها ایجاد شده و در راه اندازی برخی دیگر از برنامه عقب هستیم. معصومی افزود: بر اساس آیین نامه هیات وزیران کالاهای قاچاق ضبط شده یا باید برای بازگشت ارز صادر یا امحاء یا در صورت لطمه نزدن به تولید داخلی توزیع محدود شوند، اما تاکنون دولت هیچ مجوزی برای توزیع این کالاها در داخل نداده است.

true برچسب ها : ستاد مبارزه با قاچاق کالا سید علی معصومی قاچاق کارت بازرگانی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی

میثم روحی رئیس شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری گفت: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری پرونده قاچاق ۳۹۶ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیاردو ۲۳۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیاردو ۷۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران پلیس شهرستان میاندورود کود قاچاق را در یک دستگاه کامیون کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه