Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@18:27:02 GMT

خودباوری قاری از مهم‌ترین عوامل در قرائت صحیح قرآن است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۶۲۸

خودباوری قاری از مهم‌ترین عوامل در قرائت صحیح قرآن است

مجید باوردی، مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: خودسازی و خودباوری قاری از مهم ترین عوامل در قرائت صحیح قرآن است.


وی افزود: یکی از شرایط مهم صحت و قبولی عبادات اخلاص و نیت پاک است همچنین قاری در قرائت قرآن باید با خلوص نیت قرآن را تلاوت کند اما اگر قرآن تلاوت کند تا دیگران خوششان بیاید یا تمرین صوت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد  و درواقع چیزی برای او در پی نخواهد داشت.
وی، از پیام بخش‌های قرآن برای قاری گفت و خاطرنشان کرد: هیچ بخشی از قرآن نیست که برای قاری یک پیام شخصی نداشته باشد، در درون قاری برای یافتن آن باید فکری و نظری وجود داشته باشد. هر یک از صفات خداوندی به گونه‌ای ایجاب می‌کند که باید با آن ارتباطی مطابق آن صفت برقرار شود. هر وعده‌ای از زندگی بعد از مرگ این را می‌طلبد که برای آن آماده شویم
باوردی ادامه داد: قاری باید هر کلمه از قرآن را چنان در نظر بگیرد که گویا همین امروز در حال نازل شدن است. آن را برای عصر نوین امروزی همان قدر مربوط و کتاب زنده قلمداد کند که 14 قرن پیش نازل شده بود. از نگاهی دیگر تصور کند، اگر غیر قابل تغییر و ابدی است، اینک هم نمی‌تواند حاوی پیام متفاوتی باشد. برای همین هیچ آیه‌ای از آیات قرآنی را داستان قدیمی قلمداد نکند. در این صورت است که کلام خداوند حی و قیوم را همیشه زنده و هر لحظه در حال نظم بخشیدن به حیات مخلوقات تصور خواهد کرد.
مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: طبیعی است همان طور که انتظار می رود قاری قرآن باید عملش به قرآن از دیگران بیشتر باشد و در صورت عمل نکردن و آلوده شدن در لجن زار گناه عقوبت او سخت‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: قاری قرآن در رسیدن به ثواب تلاوت قرآن و رسیدن به فواید آن، محتاج به سه چیز است: یکی: دل خاشع و دوم: بدن فارغ از شغل ها، سوم: جای خالی و هر کدام از این سه خصلت، منشأ فایده‏ای است عظیم، و خشوع، سبب گریختن شیطان است.
باوردی تاکید کرد:  توکل بر خدا، عشق و علاقه در قرائت و بهره گیری از آموزه‌های استادان را باید از اصولی ترین راهکارهای قرائت صحیح قرآن قلمداد نماییم.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • (تصاویر) دروازه قرآن شیراز
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟