Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:49:49 GMT

انتشار دو کتاب تازه از مجموعه گفتگو با مشاهیر جهان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۷۸۵

انتشار دو کتاب تازه از مجموعه گفتگو با مشاهیر جهان

دو کتاب تازه از مجموعه گفتگو با مشاهیر جهان که به ارنست همینگوی و ژاک دریدا می‌پردازد از سوی نشر آفتابکاران ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر آفتاب‌کاران دو کتاب تازه از مجموعه گفتگو با مشاهیر جهان را با عنوان « ارنست همینگوی» و «ژاک دریدا» با ترجمه حسین کربلایی منتشرکرد که دربردارنده آخرین مصاحبه و بخشی از جذاب‌ترین گفتگوهای این دو نویسنده و متفکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کتاب مرتبط با همینگوی بخشی چهار گفتگو از وی درج شده است که شامل گفتگو با مجله پاریس ریویو، ماهنامه آتلانتیک، هفته نامه استار و آخرین گفتگوی وی که با نشریه اسکوائر است

نکته قابل توجه در این کتاب نوع تنظیم آخرین گفتگوی اوست که شکلی داستانی پیدا کرده و ماجرای سفر گزارشگر به ویلای شخصی او برای راضی‌کردنش به یک مصاحبه تلویزیونی را روایت می‌کند که البته فرجامی ندارد.

کتاب دوم نیز که به ژاک دریدا اختصاص دارد شامل یک مصاحبه طولانی با دریدا است که توسط جان برنباوم انجام شده است و به دنبال آن یادداشتی از مترجم متن فرانسوی مصاحبه به انگلیسی نیز آن را همراهی کرده است. بخش پایانی کتاب نیز به گزیده کتاب‌شناسی دریدا اختصاص دارد.

نشر آفتابکاران این دو کتاب را با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خواب‌های زنگ‌دار» نوشته رضا وحید به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب زندگینامه شهید اکبر خردپیشه شیرازی است.

شهید اکبر خرد پیشه شیرازی طلبه حوزه علمیه قم، پایه گذار کمیته دِه بید فارس و فرمانده گردان تبوک در عملیات بیت المقدس بوده است. وی همچنین مسؤول آموزش پادگان ۲۱ حمزه تهران، فرمانده یکان دریایی سپاه، مسؤول پادگان شهدای خیبر قم و آموزش سربازان و بسیجیان بوده است.

شهید خرد پیشه شیرازی پس از چند سال فعالیت در مسوولیت‌های مختلف در عملیات کربلای ۴ در جزیره بوارین به شهارت رسید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

روزهای آموزش که تمام شد، نوبت پذیرش اکبر شد، اما بعد از آموزش گفتند: «چند روز برو مرخصی و شنبه بیا سپاه.»

وقتی بعد از دو سه روز آمد سپاه، دید خبری نیست. هر روز می‌‏آمد و تا ظهر در آسایشگاه می‌نشست؛ ولی کسی کاری به او نمی‌‏سپرد. دیگر خسته شده بود. یک روز آمد آسایشگاه و دید تعدادی نیرو آمد. پرسید: «خبریه؟!» گفتند: «قراره توی میدون آستانه رژه بریم.»

تعدادی کلت و کلاش تاشو بود که بچه‌ها سرش دعوا داشتند. یک تیربار هم کناری افتاده بود؛ ولی کسی به آن محل نمی‌‏گذاشت. شیخ ‏اکبر تیربار را برداشت و روی کولش گذاشت و دو سه ردیف نوار فشنگش را دور کمرش بست و آماده شد برای رژه.

وقتی با آن تیربار سنگین جلوی فرمانده آن وقت سپاه، مرحوم حجت‌الاسلام «ایرانی» رژه رفت، از اکبر خوشش آمد و مشخصاتش را از بچه‌ها گرفت.

این کتاب با ۳۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6086231 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»