Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@07:07:35 GMT

هیات روسی از ظرفیت های صادراتی بوشهر دیدن کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۰۰۷۳

هیات روسی از ظرفیت های صادراتی بوشهر دیدن کرد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مدیر این هیات روسی روز چهارشنبه در نشست میز سرمایه گذاری اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: با کیفیتی که از کالاهای استان بوشهر مشاهده شد، امیدواریم با انعقاد قراردادهای تجاری از این استان به روسیه واردات داشته باشیم.
ولادمیر کازیف افزود: در این ارتباط همه اطلاعات جمع آوری شده از استان بوشهر تجزیه و تحلیل و براساس مشاهدات عینی این اطلاعات برای مشتریان روسی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در آینده نزدیک نتیجه رایزنی با وارد کنندگان روسی به اتاق بازرگانی بندر بوشهر ابلاغ خواهد شد.
کازیف گفت: در صورت تصمیم به واردات از استان بوشهر به روسیه سه انتطار اصلی واردکنندگان روسی رعایت همه تعهدات تفاهم نامه اجرایی، کیفیت کالا و زمان مدنظر است.
وی ادامه داد: استان بوشهر از ظرفیت های صادراتی قابل توجهی برخوردار است که امیدواریم منجر به توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه شود.
کازیف افزود: تعرفه صادرات به روسیه برای کالاهای مختلف متفاوت است و هر سه ماه یکبار این نرخ تعرفه تغییر می کند.
وی یادآور شد: بزودی تعرفه صادرات میوه، سبزیجات و فرآورده های دریایی برای اتاق بازرگانی بندر بوشهر ارسال می شود.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: بخش خصوصی این استان همواره در کنار دولت قرار دارد تا از صادرات به عنوان منافع ملی و برای رونق تولیدات داخلی حمایت کند.
خورشید گزدرازی افزود: در صورت تحقق صادرات از استان بوشهر به روسیه اتاق بازرگانی این بندر آمادگی دارد تا همه تعهدات مدنطر کشور مقصد صادرات را فراهم کند.
وی اظهار کرد: در ارتباط با پروسه صادرات نیز در صورت همکاری بخش دولتی مهیای صادرات به روسیه در بازه زمانی دلخواه آنها هستیم زیرا صادرات به کشورهای همسایه از اولویت های نخست کشور است.
یکی از فعالان حوزه صادرات آبزیان استان بوشهر گفت: این استان به 17 کشور اروپا محصولات آبزی صادر می کند که روسیه نیز می تواند یکی از کشورهای مقصد صادرات چنین محصولاتی باشد.
حسین زارعی ادامه داد: در جریان سفری که به کشور روسیه داشتیم محل مناسبی برای عرضه محصولات آبزی وجود نداشت که امیدواریم زمینه تحقق این مهم فراهم شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: هیات روسی در جریان بازدید خود از ظرفیت های صادراتی این استان از چهار واحد تولیدی بازرگانی میوه و تره بار، کارگاه بسته بندی گوجه فرنگی، واحدهای بسته بندی خرما و ماهی و میگو دیدن کردند.
امان الله شجاعی ادامه داد: این هیات بر تامین کالاها براساس استانداردهای مدنظر روسیه تاکید دارند و در این زمینه اعتقاد زیادی به استانداردهای اروپا نیست.
وی افزود: تحقق صادرات به روسیه می تواند گشایش بازاری جدید و ارزشمند برای استان بوشهر باشد که باید زمینه مورد نیاز آن فراهم شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد