Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار هرمزگان گفت: روز ملي خليج فارس فرصت مناسبي براي معرفي ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي خليج فارس در سطح بين المللي است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر فریدون همتی در جلسه هماهنگي برگزاري هشتمين جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس با تاكيد بر لزوم برگزاري برنامه هاي متنوع در هرمزگان به مدت يك هفته به مناسبت دهم ارديبهشت روز ملي خليج فارس، عنوان كرد: نياز است برنامه هاي مرتبط با روز ملي خليج فارس در سطح بين المللي توسط رسانه ها انعكاس يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وي ادامه داد: روز ملي خليج فارس فرصت مناسبي براي معرفي ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي خليج فارس در سطح بين المللي است.

 

استاندار هرمزگان افزود: براي اين دوره از جشنواره فرهنگي و هنري خليج فارس برنامه هاي خوبي در حوزه هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي از جمله در بخش كتاب، موسيقي، مد و لباس، علمي و پژوهشي تدارك ديده شده است كه اختتاميه آن روز 10 ارديبهشت با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بندرعباس برگزار مي شود.

 

همتی با بيان اينكه استان هرمزگان محور برنامه هاي مرتبط با خليج فارس است، اظهار داشت: بايد تلاش كنيم در اين روزها فضاي با نشاط فرهنگي و هنري در استان به مناسبت روز ملي خليج فارس ايجاد شود.

 

وي با تاكيد بر اينكه براي دوره هاي آينده بايد دامنه برنامه ريزي هاي جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس گسترش يابد، خاطرنشان كرد: براي سال هاي آينده نياز است به شكلي برنامه ريزي شود كه انديشمندان، فرهيختگان و هنرمنداني از كشورهاي مختلف براي حضور در اين جشنواره دعوت شوند و جشنواره خليج فارس در سطح مناسبي به لحاظ بين المللي برگزار شود.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان نيز در اين نشست ضمن برشمردن برنامه هاي مرتبط با جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس، بيان داشت: برنامه هايي همچون جشنواره منطقه اي مد و لباس خليج فارس، جشنواره ملي كتاب خليج فارس، فستيوال موسيقي مرزداران خليج فارس، تور عكاسي از خزر تا خليج فارس، نمايشگاه تايپوگرافي خليج فارس شامل آثار تلفيقي از خوشنويسي و گرافيك و همچنين نشست هاي علمي خليج فارس در قالب اين جشنواره اجرا خواهند شد.

 

عليرضا درويش نژاد افزود: هفت پژوهشگر خارجي كه اسناد علمي و تاريخي در تاييد اصالت نام خليج فارس ارائه داده اند نيز در اين جشنواره حضور خواهند شد كه از اسناد آنها رونمايي مي شود.

 

وي تصريح كرد: اجراي موسيقي حماسي توسط سالار عقيلي هنرمند برجسته موسيقي كشورمان و رونمايي از كتاب هاي برگزيده مولفان در حوزه خليج فارس از جمله برنامه هاي اختتاميه هشتمين جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس است كه روز دهم ارديبهشت با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بندرعباس برگزار مي شود.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم جشنواره جهانی فیلم فجر سبک زندگی اسلامی آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه اردبیل مسجد عضو مجلس خبرگان رهبری جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس استاندار هرمزگان جلسه هماهنگی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت