Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کریمی رئیس هیات تیراندازی استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ گفت: این هیات در نظر دارد به مناسبت روز جوان یک دوره مسابقه آزاد تیراندازی در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی ویژه بانوان را در روز شنبه مورخه 8 اردیبهشت ماه 97 ساعت 16 عصر در اراک برگزار نماید.

وی داشتن کارت بیمه ورزشی را برای شرکت کنندگان الزامی دانست و افزود: ورودی هر نفر شرکت کننده در مسابقات مبلغ 10000 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی محل برگزاری این دوره از مسابقات را سالن تیراندازی مجموعه ورزشی شهدای 5 مرداد اراک اعلام نمود و در پایان اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم هر رشته حکم و هدایای نفیسی از سوی هیات اهدا می گردد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در استان کرمانشاه در حالی برگزار شد که سهم قابل توجهی از داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نوبت اول کنکور 1403 نیز در حالی به‌کار خود پایان داد که همچون سال‌های گذشته شاهد آمارهایی نامتوازن در زمینه‌های مختلف بود که برخی از این عدم توازن‌ها ممکن است در آینده تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

یکی از مواردی که در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده افزایش تعداد داوطلبان زن نسبت به مردان است که هر چند همه روی دلایل احتمالی آن اتفاق نظر دارند، اما درباره تأثیر این تفاوت چشمگیر در آینده نظرات متفاوت است.

براساس مطالعات انجام شده و نظرات کارشناسی مسائل اقتصادی و اجتماعی و تمایل پسران برای کسب درآمد تمایل آن‌ها به تحصیلات دانشگاهی را کاهش داد، اما در عوض ورود به دانشگاه و به دنبال آن بازار کار در بین دختران افزایش یافته است.

از نظر برخی از کارشناسان این عدم تعادل در تعداد دختران و پسران داوطلب دانشگاه‌ها نشان دهنده شرایط یکسان تحصیل برای مرد و زن و تشویق جمهوری اسلامی ایران برای حضور زنان در اجتماع است، اما از طرفی گروهی دیگر نیز اعتقاد دارند این موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

یکی دیگر از آمار عجیب و غریب کنکور امسال که البته در سال‌های اخیر به امری عادی تبدیل شده افزایش تقاضا برای شرکت در رشته علوم تجربی است و بیشتر متقاضیان این رشته به امید پذیرش در یکی از رشته‌های پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی محدود است و بخش قابل توجهی از شرکت‌کننده موفق به قبولی در این رشته‌ها نمی‌شوند و تنها سرخوردگی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

سجاد دادفر، نماینده سازمان سنجش در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال در استان کرمانشاه 39 هزار و 38 نفر در نوبت اول کنکور 1403 شرکت کردند که 62 درصد خانم و 38 درصد مرد بودند.

وی عنوان کرد: بیشترین داوطلبان با 52 درصد فراوانی مربوط به رشته علوم تجربی و کمترین آن با دو درصد مربوط به رشته هنر است و رشته علوم انسانی 34 درصد، ریاضی و فنی هفت درصد و زبان‌های خارجی پنج درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تمایل بیشتر بانوان برای شرکت در کنکور، اظهار داشت: برخلاف تبلیغات سوءدشمنان علیه نظام، این موضوع می‌تواند از نقاط اتکا و قوت جمهوری اسلامی باشد، زیرا در گذشته به ندرت زمینه برای تحصیل و حضور اجتماعی زنان فراهم می‌شد.

وی با تأکید بر توجه به عدالت آموزشی در کشور عنوان کرد: براساس شرایط یکسان فراهم شده، همه دانش‌آموزان می‌توانند در کنکور شرکت کنند و هیچ ظرفیت خاصی برای بانوان در نظر گرفته نشده و نمی‌توان محدودیتی نیز برای آن اعمال کرد.

محمدی گفت: برای اینکه بتوانیم ریشه بیکاری را در استان بخشکانیم باید به رشته‌های فنی و هنرستان‌ها بیشتر توجه شود که دانش‌آموزان مهارت را بیاموزند و این شرایط برای دختران و پسران یکسان است.

وی با بیان اینکه بارها به خانواده‌ها و در رسانه‌ها اعلام شده که ثبت نام در رشته علوم تجربی الزاما سبب خوشبختی نمی‌شود و این در حالیست که ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی محدود است افزود: گاهی خانواده‌ها آرزوهای دست نیافتنی خود را روی فرزندانشان پیاده می‌کنند که سبب سرخوردگی آن‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، عنوان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها به هدایت تحصیلی، نظر کارشناسان و مشاوران تحصیلی مدارس اعتماد کنند و انتخاب رشته در کلاس نهم براساس استعداد و علایق و برگه هدایت تحصیلی باشد.

محمدی گفت: هر چند تمایل به تحصیل در رشته‌های کار و دانش و ریاضی و فنی افزایش یافته، اما انتظار می‌رود با همراهی خانواده‌ها این تقاضا افزایش هم پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان