Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کاهش آب سد رئیسعلی دلواری دشتستان گفت: میزان آب این سد اکنون ۱۲۶ میلیون متر مکعب است که ۵۹ میلیون مترمکعب آن قابل برداشت است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، شاهپور رجایی صبح امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با تاکید بر تنظیم برنامه با پویش سازگار با کم‌آبی اظهار داشت: برای تحقق این مهم برنامه تامین آب آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، فضای عمومی و خدماتی متناسب با پویش سازکار با کم‌آبی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از مصوب این برنامه در شورای حفاظت منابع آب و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در کارگروه ملی سازگار با کم‌آبی کشور مطرح و مصوب می‌شود گفت: پس از تصویب در این کارگروه، میزان آب تخصیصی در بخش‌های مختلف تعیین و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به ظرفیت تخصیصی 430 میلیون متر مکعبی سد رئیسعلی دلواری دشتستان افزود: از این میزان 339 میلیون متر مکعب برای کشاورزی، 10 میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی و 80 میلیون متر مکعب در عرصه زیست محیطی تخصیص می‌یابد که بروز خشکسالی میزان آبگیری این سد کاهش داده است.

رجایی از کاهش 60 درصدی بارش باران در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: با کاهش بارش باران میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری کاهش داد  و اکنون 19 درصد این سد دارای آب است که نسبت به سال قبل 90 میلیون مترمکعب کمتر است.

وی میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری را  128 میلیون متر مکعب دانشت و افزود: از این میزان آب 72 میلیون متر مکعب آن به عنوان آب پایدار سد، بخشی تبخیر و طرح‌های زیست محیطی است و 59 میلیون متر مکعب آب سد رئیسعلی دلواری قابل برداشت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه آب سد رئیسعلی دلواری می‌تواند تامین کننده یک دوره آب نخیلات منطقه در یک سال باشد تصریح کرد: حداقل نیاز آبی منطقه شبانکاره که از سد رئیسعلی دلواری تامین می‌شود سالانه 173 میلیون متر مکعب است و این در حالی است که اکنون 59 میلیون متر مکعب آب این سد قابل برداشت است.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده مجدد از پساب طرح برگشت پساب تصفیه خانه به سالن رنگ و خطوط تولید در شرکت پارس خودرو اجرا شد.

علیرضا رحمتی افزود: راه اندازی این شبکه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده منجر به کاهش میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی به میزان ۳۵ درصد یعنی حذف برداشت ۷۰۰ متر مکعب آب در طول شبانه روز شده است.

دیگر خبرها

  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است