Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روساي جمهور آمريکا و فرانسه در کنفرانس خبري مشترک نشان دادند که همچنان درباره برجام اختلاف نظر دارند.
به گزارش روز چهارشنبه پارس تودي به نقل از دويچه وله، «دونالد ترامپ» و «امانوئل مکرون»، رؤساي جمهوري آمريکا و فرانسه، در نشست خبري ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل مختلف بين‌المللي را بيان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ با اشاره به اقدام مشترک آمريکا و فرانسه در حمله به سوريه پس از حمله احتمالي شيميايي در غوطه، فرانسه را شريک قابل اعتماد ايالات متحده توصيف کرد.
ترامپ در اين کنفرانس دوباره به برجام حمله کرد و آن را «فاجعه» و توافقي «احمقانه» توصيف کرد. او تهديد کرد که اگر ايران برنامه هسته‌اي خود را از سر بگيرد با مشکلات بزرگ‌تري مواجه خواهد شد که پيش از اين با آن مواجه نشده است.
ترامپ در توضيح انتقاد خود از برجام گفت: اين چه توافقي است که نه به برنامه موشکي ايران پرداخته و نه به سياست‌هاي ايران در منطقه.
رئيس جمهوري آمريکا البته درباره تصميمش براي ماندن يا نماندن اين کشور در برجام گفت: «هيچ کسي نمي‌داند در ماه مه (22 ارديبهشت) چکار خواهم کرد. بايد ببينم آيا توافقي تازه با پايه‌اي استوار را مي‌توانيم شکل دهيم؛ اين توافق موجود (برجام) پوسيده است و نبايد هرگز حاصل مي‌شد.»
دفاع مکرون از برجام
در اين کنفرانس خبري اما مکرون، رئيس جمهوري فرانسه، گرچه با ادعاهاي ترامپ در مورد «برنامه موشکي» و سياست‌هاي منطقه‌اي ايران تفاهم و همراهي نشان داد، ولي همچنان در مقام دفاع از برجام برآمد و گفت: «درباره ايران، من و شما مواضع‌مان را گفتيم. شما مي‌گوييد برجام بد است، (ولي) ما مي‌گوييم اين توافق تا کنون عمل کرده و تا چند سال مي‌تواند بماند.»
مکرون در عين حال خطاب به ترامپ افزود: «من با شما موافقم که بايد ايران را در يمن، سوريه و لبنان مهار کنيم و اين ممکن است. ما هم مي‌گوييم بايد فعاليت‌هاي موشکي ايران پايان يابد. بايد ابتدا خود به توافق دست يابيم و سپس مثلاً درباره سوريه به توافق برسيم.»
رئيس جمهور فرانسه تاکيد کرد: نبايد برجام را پاره کرد؛ اين راه خوبي نيست.
کسي بخواهد به پيمان با ملت ايران خيانت کند، عواقبش پاي آن‌ها را مي‌گيرد
اظهارات ترامپ و مکرون در حالي بيان شد که ساعاتي پيش‌تر، حسن روحاني، رئيس جمهور ايران، در سخنراني‌اي در تبريز تهديد کرد که «اگر کسي بخواهد به پيمان با ملت ايران خيانت کند، عواقبش پاي آن‌ها را مي‌گيرد چرا که ملت و دولت ايران براي هر مرحله‌اي از اقدامات آن‌ها برنامه دارد و مشکلي را پيش‌ِرو نداريم.» روحاني ابراز اميدواري کرد که بحران ارزي موجود که گاهي به مناقشه بر سر برجام نسبت داده مي‌شود به زودي حل و فصل شود.
علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، نيز روز سه‌شنبه تهديد کرد که در صورت خروج آمريکا از برجام، خروج ايران از قرارداد منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي يکي از گزينه‌هاي احتمالي خواهد بود.
مرکل هم به امريکا مي رود
از سوي ديگر ديدار مکرون با ترامپ در حالي است که چند روز ديگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نيز به عنوان دومين نفر از رهبران با نفوذ اروپا به واشنگتن خواهد رفت. انتظار مي‌رود که برجام در ديدار مرکل با ترامپ نيز از مهم‌ترين موضوعات مطرح باشد. اين که تمام اين تلاش‌ها و مذاکرات ترامپ را به ماندن در برجام متقاعد کند، امري قطعي نيست.
توافق هسته‌اي ايران و گروه پنج به علاوه يک (بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين، آمريکا و آلمان) از ژانويه 2016 براي به اجرا در آمدن تبديل به قطعنامهٔ 2231 شوراي امنيت سازمان ملل شد، اما دولت آمريکا به عنوان يکي از اعضاي اين گروه همواره در اجراي برجام بدعهدي مي‌کند.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا همواره بر خلاف مواضع طرف هاي ديگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقي وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است، اما جهان مخالف اين اقدام خصمانه رئيس جمهور آمريکا است.118/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی

مهناز افشار (بازیگر ۴۶ ساله سینمای ایران) در مصاحبه با دویچه‌وله فارسی بدون هیچ رودربایستی و خجالتی توی دوربین نگاه می‌کند و می‌گوید: «من در ایران فعال پوشش/حجاب اختیاری بودم … و تبعید شدم»! افشار بعد از مهاجرت از ایران به دنبال حواشی گوناگون اعم از مثبت یا منفی است تا در چشم‌ها باقی بماند. حمایت از فرزند شاه مخلوع، درگیری با دوستان سابق (شبنم فرشادجو) و حضور در تجمعات ضد ایرانی از این جمله موارد هستند.

این صحبت‌ها با واکنش کنایه آمیز کاربران فضای مجازی روبرو شد.

یسرا بخاخ (خبرنگار الجزیره) در واکنش به این مصاحبه افشار نوشت: یکسری مثل خانم افشار همیشه برنده‌اند. در ایران طرف قدرت هستند و از امکانات قدرت بهره‌مند می‌شوند. در خارج از ایران هم جذب اپوزیسون می‌شوند و بازم از قدرت اپوزیسیون استفاده می‌کنند. ابن الوقت‌های زرنگ همیشه برنده.
کاربری به نام مندلسون هم یادآوری کرد: در ایران فعال پوشش/حجاب اختیاری بودم ولی در پرشین گات تلنت حجاب به سر می‌کردم.

 

منبع: برترین ها 

tags # مهناز افشار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟