Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولود چاووش‌اوغلو در حاشیه اجلاس سازمان ملل در زمینه نهادینه سازی و حفظ صلح در جهان با آنتونیو گوترش درباره وضعیت سوریه و قبرس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره بحران سوریه و مساله قبرس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر آنکارا یکی از بازیگران کلیدی در مساله قبرس بوده و سازمان ملل که به دنبال اتحاد دو منطقه قبرس است از ترکیه می‌خواهد نقش سازنده‌تری در این باره داشته باشد.

همچنین چاووش‌اوغلو با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

این اولین دیدار چاووش‌اوغلو با ماس پس از عهده‌گیری ریاست وزارت خارجه آلمان بود.

روز دوشنبه ترکیه درخواست رسمی خود را به آلمان برای برقراری ایستگاه‌های رای‌گیری در کنسولگری‌های ترکیه برای انتخابات ۲۴ ژوئن مطرح کرد.

هم چنین چاووش‌اوغلو در اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر از تفاوت‌های قائل شده توسط کشورهای دیگر درباره گروه‌های تروریستی انتقاد کرد.

وی گفت: برخی کشورها میان گروه‌های تروریستی از جمله داعش و پ.ک.ک تفاوت قائل هستند. زمانی که داعش انسان‌های بی‌گناه را می‌کشد همه ما واکنش نشان می‌دهیم. این اقدام درستی است اما زمانی که سازمان فتو و یا پ.ک.ک غیرنظامیان را می‌کشد برخی کشورها این مساله را نادیده می‌گیرند.

وی ادامه داد: زمانی که یک حمله تروریستی در کشورهای غربی انجام می‌گیرد همه تیترهای اول رسانه‌ها درباره این خبر می‌نویسند اما زمانی که یک حمله تروریستی در خاورمیانه و یا آفریقا انجام می‌گیرد ما هیچ چیز درباره آن نمی‌شنویم. آیا زندگی انسان در برخی مناطق خاص ارزشمند است.

این دیپلمات ارشد ترکیه در ادامه اظهاراتش خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد و گفت: در حال حاضر این اقدام بیش از هر زمان دیگری مهم است.

وی ادامه داد: جهان بزرگتر از پنج کشور است و شورای امنیت باید اعضای بیشتری داشته باشد.

همچنین چاووش‌اوغلو در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات زودهنگام و واکنش برخی از کشورهای اروپایی گفت: این انتخابات نباید به عنوان "خوراک سیاسی داخلی" در برخی از کشورهای اروپایی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار مهر، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار داشت: از وزیرخارجه ایران به خاطر میزبانی گرم تشکر می‌کنم.

رییس دفتر جنبش حماس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک‌مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است.

هنیه با بیان اینکه شش ماه از عملیات طوفان الاقصی گذشته است، گفت: مردم غزه مقاومت افسانه ای را پشت سر گذاشتند.

وی‌گفت: به رغم تمام هزینه های سنگینی که مردم غزه پرداختند، رژیم صهیونیستی در محقق ساختن تمام اهداف خود شکست خورده است و حمایت سیاسی در شورای امنیت بین الملل را هم از دست داده است.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است.

رییس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد:
در قطعنامه‌ای که دیروز صادر شد، برخی کاستی ها وجود دارد. این قطعنامه بیانگر این است که رژیم صهیونیستی با انزوای بی سابقه ای رو به رو شده است که حاصل عملکرد مقاومت و حمایت امت اسلامی است.

هنیه خاطر نشان کرد: از رهبر انقلاب امام خامنه ای و رییس جمهور و مردم ایران تشکر می‌کنم. ان شالله در ماه رمضان، روز قدس را در پیش داریم. این روز در حالی فرا می رسد که نبرد ادامه دارد. مردم فلسطین با چالش مواجه هستند و امیدواریم امت اسلام در روز قدس حضور شجاعانه داشته باشد و گامی برای آزادی مسجد الاقصی باشد.

کد خبر 6062989 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «دی ماه» سال گذشته
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان
  •  اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است