Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@18:03:09 GMT

التماس‌ های 2 اعدامی برای رهایی از بلاتکلیفی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۱۳۶۲

التماس‌ های 2 اعدامی برای رهایی از بلاتکلیفی

به گزارش جام‌جم، 7 فروردین 84، به ماموران کلانتری یوسف آباد خبر رسید یک مرد 55 ساله به نام مصطفی که نمایشگاه خودرو داشت در خانه‌اش به‌طرز مشکوکی جان سپرده و چند روز از مرگ وی گذشته است.

پلیس به نشانی مورد نظر رفت و با جنازه مصطفی که شواهد نشان می‌داد خفه شده است، روبه‌رو شد. همسایه‌ها به خاطر بوی تعفنی که از خانه مرد تنها به مشام می‌رسید به ماجرا مشکوک شده و پلیس را مطلع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت به خانه این مرد دستبرد زده شده و پول و طلاهایش همراه خودروی مدل بالای وی به سرقت رفته است.

با تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد مرد بنگاهدار چند روز قبل با دو دلال خودرو به نام‌های بهرام و شایان قرار معامله داشته است. به این ترتیب دو متهم ردیابی و بازداشت شدند.

دو متهم به قتل اعتراف کردند و در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در آن جلسه دو نفر از اولیای دم از قصاص گذشتند و گفتند با دریافت دیه گذشت می‌کنند اما یکی از برادرهای قربانی درخواست قصاص را مطرح کرد.

در پایان جلسه قضات دادگاه بهرام و شایان را به قصاص محکوم کردند. عدم پیگیری اولیای دم موجب شد تا دو متهم 12 سال در زندان بلاتکلیف بمانند. سرانجام آنها طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید نامه‌ای به قضات دادگاه نوشتند و خواستند تا زودتر تکلیف آنها روشن شود. دو متهم دیروزدر شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی‌بوئینی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در این جلسه بهرام گفت: من و شایان برای معامله ماشین به خانه مصطفی رفتیم اما او حال عادی نداشت. نمی دانم چرا با قمه به ما حمله کرد. من و شایان هم دستمالی را دور گردنش پیچیدیم و او را خفه کردیم. ما بعد از قتل تصمیم به سرقت پول و ماشین مصطفی گرفتیم. من و شایان در آن زمان جوان بودیم. اما حالا بیش از 12 سال است که در زندان هستیم و هر کدام به میانسالی رسیده‌ایم. من از این وضعیت خسته شده‌ام و تقاضا دارم دادگاه زودتر تکلیف ما را روشن کند. یا اعدام شویم یا این‌که با پرداخت دیه به اولیای‌دم از زندان رها شویم.من دیگر تحمل این وضعیت را ندارم.

سپس شایان روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: عدم پیگیری اولیای دم باعث شده در این سال‌ها بلاتکلیف و در انتظار اعدام باشیم. حالا از دادگاه تقاضا دارم زودتر تکلیف ما را روشن کند. من حتی به مرگم راضی هستم اما دیگر نمی‌توانم در زندان بمانم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 3267975587838670707 برچسب‌ها : قصاص قمه التماس‌ های 2 اعدامی برای رهایی از بلاتکلیفی لینک کوتاه : . اخبار پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها پسر متجاوز به ۶ زن اعدام شد تیغ نان سنگک گلوی زن را برید +عکس جنایت هولناک پدر مقابل چشم کودکان +عکس خواستگاری از ستاره فوتبال در ورزشگاه! (عکس) توضیحات رئیس پزشکی قانونی استان تهران در خصوص یک مومیایی کشف کشتی دست‌ نخورده در یک دریاچه +تصاویر نجات مربی شنا از مرگ برای سومین بار! +عکس بهترین زمان برای خرید مسکن مرگ باز هم به ورزش حمله کرد هفت گزینه شهرداری تهران + اسامی لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها نقش بنی‌صدر در تجاوز هوایی آمریکا به ایران/ پیامدهای شکست کوتادی نظامی طبس+عکس وقتی عقاب پنجه در خاک افکند/ روایتی از تعبیر وارونه رویای پرزیدنت کارتر(همراه با تصاویر) تجاوز به طبس نوعی کودتا بود/ شکست آمریکا در طبس عنایت خاصه الهی دوربین مخفی چندش آور نحوه ساخت شمشیر سامورایی استفاده‌های متفاوت از فرغون که تاکنون نمی‌دانستید عاقبت مرگبار رانندگی جوان 23 ساله در لاین مخالف بزرگراه جراحی آسان مفاصل با عوارض کم، به کمک دستگاه‌های ارتروسکوپی نظر مراجع درباره آشنایی دختر و پسر در سایت‌های همسریابی زلزله مهیب در ترکیه / ساختمان‌ها فرو ریختند آخرین مطالب همه سایت 11:00 التماس‌ های 2 اعدامی برای رهایی از بلاتکلیفی 10:52 نقش بنی‌صدر در تجاوز هوایی آمریکا به ایران/ پیامدهای شکست کوتادی نظامی طبس+عکس 10:50 سرمربی جهانبخش کاندیدای بهترین مربی لیگ هلند 10:47 وقتی عقاب پنجه در خاک افکند/ روایتی از تعبیر وارونه رویای پرزیدنت کارتر(همراه با تصاویر) 10:41 ستاره مصری رکورد رونالدو را شکست 10:40 200 هزار تماشاگر چگونه مغموم شدند؟! 10:40 برنامه کامل هفته پایانی لیگ برتر ؛ جنگ نایب قهرمانان 10:40 فلسفه و علوم عقلی در حوزه علمیه قم و تهران رواج پیدا کند 10:33 شکست طبس امداد الهی بود 10:31 آمریکا دشمنی خود را از مسیرهای دیگر جستجو می کند فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید × جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قصاص قمه التماس های 2 اعدامی برای رهایی از بلاتکلیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا به استان ابلاغ شد، اما استانداری کهگیلویه و بویراحمد با گذشت هشت ماه از این ابلاغ، هنوز اقدامی انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود حاتمی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالاب‌های «مورزرد»، «شرم درنگ زیلایی»، «برم الوان بهمئی» و مجموعه «کوه گل دنا» به دلیل ویژگی‌های اکولوژیکی، موقعیت جغرافیایی، جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد می‌تواند نقش مهمی در تأمین معیشت جوامع محلی به‌واسطه توسعه گردشگری پایدار و جامعه‌محور داشته باشند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در راستای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌های استان از سال ۱۴۰۲ اقدام به تدوین برنامه جامع مدیریت زیست‌بومی حوضه آبریز برای سه تالاب «برم الوان»، «مورزرد» و «شرم درنگ زیلایی» با همکاری همه ذی‌نفعان شامل دولتی و خصوصی به‌خصوص جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها کرده است.

مسئول دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های محیط زیست، کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین و اجرای این برنامه‌ها می‌تواند ضمن حفاظت از تالاب‌های استان، چارچوبی برای مدیریت بهره‌برداری خردمندانه و مسئولانه با همکاری همه ذی‌نفعان در تالاب‌های استان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری جامعه‌محور و توسعه الگوهای نمونه گردشگری طبیعت‌محور تالابی و حمایت از معیشت‌های پایدار جوامع محلی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا به استان ابلاغ شد.

حاتمی خاطرنشان کرد: این مصوبه برای اجرا نیاز به تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان دارد که با وجود گذشت هشت ماه از ابلاغ این مصوبه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان در اتاق‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاک می‌خورد و چشم‌انتظار و بلاتکلیف است.

کد خبر 751382

دیگر خبرها

  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • نمایشگاه ابراهیم حقیقی به اعتماد رسید/ رهایی شورانگیز خط‌ فارسی
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج