Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري گفت: بارش هاي سيل آساي هفته جاري موجب تخريب و انسداد برخي از ايلراه ها و مسيرهاي کوچ بهاره عشاير شد که با برنامه ريزي هاي انجام شده، هيچ خللي در زمان اجراي تقويم کوچ بهاره عشاير در نيمه ارديبهشت ايجاد نخواهد کرد.

يحيي حسين پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بارندگي هاي هفته جاري موجب طغيان رودخانه ها، سيلاب و تخريب برخي پل ها و مسير کوچ عشاير در شهرستانهاي کوهرنگ، اردل و لردگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: نيروهاي امداد و نجات و عوامل ستاد بحران استان و شهرستان بصورت شبانه روزي مشغول بازگشايي و تعمير مسير تردد عشاير شده که اميد است تا زمان شروع تقويم کوچ اين مسيرها بازگشايي شود.
وي خسارت بارندگي هفته جاري به مزارع، باغات و دام عشاير منطقه را حدود 80 ميليارد ريال برآورد و تصريح کرد: کارشناسان امور عشاير استان براي برآورد خسارت دقيق به مناطق سيل زده اعزام شده اند.
ميزان بارش باران هفته جاري در کوهرنگ 85 ميليمتر بود.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري با داشتن بيش از 124 هزار نفر جمعيت عشايري به همراه يک ميليون و 500 هزار راس دام سبک، دومين استان عشايرنشين کشور بعد از استان فارس است.
6199/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی

مسعود مثنوی اظهار داشت: به دنبال تداوم فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، با مراجعه فردی به پایگاه امداد و نجات گدارکبک و درخواست کمک مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده چهار نفره در گردنه گوگشنگلی و چشمه زینل در محور بروجن به لردگان دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات گدار کبک پس از هماهنگی با EOC و ریاست شعبه به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار

مثنوی اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از رهاسازی هر ۴ نفر گرفتار در گل و سیلاب، آنها را به مکان امن انتقال داد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود