Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این واحدها در شهرستانهای سرایان و قاین اولین کارخانه هایی هستند که در خراسان جنوبی موفق به دریافت این مجوز شدند.
خانم ناصری افزود: دو کارخانه شیر و دوغ شتر دیگر در شهرستانهای قاین و خوسف هم در نوبت دریافت مجوز پروانه بهداشتی ساخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با کسب این مجوز این واحدها می توانند تولیدات خود را با بسته بندی به سایر نقاط کشور و خارج از کشور ارسال و صادر کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه دریافت این پروانه را 140 هزار تومان و زمان دریافت آنرا در صورت فراهم بودن همه شرایط، یک هفته تا 10 روز اعلام کرد و افزود: متقاضیان برای دریافت این مجوز به معاونت غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی باید مراجعه کنند. 
سازمان غذا و داروی کشور، صدور پروانه بهداشتی ساخت برای واحدهای تولیدی و صنعتی در خراسان جنوبی را از دی پارسال به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واگذار کرد.
پیش از این دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این پروانه را برای واحدهای خراسان جنوبی صادر می کرد.
خراسان جنوبی با جمعیت 29 هزار و 800 شتر و 43 واحد پرورشی، رتبه دوم کشور را در این خصوص دارد.

شیر شتر برای درمان بیماری‌ های دیابت، یرقان، کبد، کم خونی، سل، شکنندگی استخوان‌ ها و نرمی استخوان در کودکان، سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و هپاتیت ب مفید است. 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

ایوک نانو (Evōq Nano) یکی از شرکت‌های فعال در توسعه صنعتی نانوذرات به تازگی اعلام کرده که نشریه ACS Omega نانوذرات نقره این شرکت را به عنوان ترکیبات ایده‌آل برای استفاده در حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکی معرفی کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایوک نانو (Evōq Nano) یکی از شرکت‌های فعال در توسعه صنعتی نانوذرات به تازگی اعلام کرده که نشریه ACS Omega نانوذرات نقره این شرکت را به عنوان ترکیبات ایده‌آل برای استفاده در حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکی معرفی کرده است.

EVQ-۲۱۸ شکل جدیدی از نانوذرات نقره این شرکت است که از نظر ایمنی و برخی محدودیت‌ها نسبت به نانوذرات نقره موجود در بازار برتری دارد و الزامات تعیین شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) را براورده می‌کند. EVQ-۲۱۸ تنها نانوذرات نقره غیریونی موجود در بازار است که برای کاربرد‌های پزشکی ایده‌آل است.

EVQ-۲۱۸ برای حل مشکل افزایش مقاومت ضد میکروبی (AMR) ارائه شده، مشکلی که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از ۱۰ تهدید برتر بهداشت عمومی جهانی معرفی شده است.

شونا روتول، مدیرعامل شرکت ایوک نانو می‌گوید: «کشف و توسعه نانوذرات نقره غیر یونی، یک نوآوری محوری بوده و امکان استفاده درمانی کامل نقره را بدون خطرات رایج آن، فراهم می‌کند.»

در حالی که خصوصیات ضد باکتریایی نقره قرن‌ها پیش شناخته شده است، اما فعالیت ضد میکروبی آن ناشی از انتشار یون است، که خود این یون‌ها خطرات سمیت را برای کاربرد‌های زیست‌پزشکی به دنبال دارد. این نانوذرات بسیار پایدار هستند و برای مقابله با باکتری‌ها در فرآیند‌های متابولیکی آن‌ها بدون ایجاد مقاومت ضد میکروبی اختلال ایجاد می‌کنند.

EVQ-۲۱ با محاصره گوگرد رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند. در واقع ایزوله کردن گوگرد در باکتری‌ها موجب مهار فعالیت متابولیکی در آن‌ها می‌شود.

EVQ-۲۱۸ با استفاده از روش تابش لیزر تولید می‌شود که دیگر نیاز به مواد شیمیایی و زیستی برای سنتز نانوذرات نقره ندارد. لیزر فرآیند فرسایش را با استفاده از ایجاد درجه حرارت و فشار بالا انجام می‌دهد که در نهایت نانوذرات فلزی پایدار به دست می‌آید که ابعادی در حد ده نانومتر دارد. در حالی که نانوذرات نقره رایج بعد از چند هفته تخریب می‌شوند، این نانوذرات پایداری طولانی‌مدتی دارند.

دیگر خبرها

  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • رتبه دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی
  • تولید ۲۱ اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل